خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اوباما: ترامپ از نگرانی کارگران بهره برداری می کند

رییس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ را به سوء استفاده از نگرانی های طبقه کارگر در این کشور متهم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز در یکی از مقالات خود نوشت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای رادیویی که دوشنبه پخش شد، گفت دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای دستیابی به نتایج بهتر در ستاد انتخاباتی خود از احساس تنفر و نگرانی های طبقه کارگر استفاده می کند. اوباما افزود برخی انتقادهایی که مستقیماً به شخص او می شود، به این علت است که او نخستین سیاه پوست آمریکایی است که به کاخ سفید راه یافته است.

اوباما در مصاحبه با رادیو سراسری ملی (NPR) آمریکا گفت تغییرات جمعیت شناختی و فشارهای اقتصادی از جمله ثابت ماندن حقوق و دستمزها باعث شده است که بالاخص یقه آبی ها (کارگران) در این اقتصاد جدید با مشکلات زیادی روبرو شوند.

آنها دیگر نمی توانند مانند گذشته که در کارخانه ها بودند و با حقوق یک ماه معاش خانواده هایشان را تأمین می کردند، قرارداد ببندند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: اگر همه این ها را کنار هم بگذارید، بدین معنا است که احتمالاً خشم، یأس و نگرانی وجود دارد که تا اندازه ای موجه است، اما (خشم و نگرانی) به شکل اشتباه هدایت می شود. به اعتقاد من، شخصی مانند آقای ترامپ نیز از این موضوع بهره برداری کرده است. این همان چیزی است که وی در طول تبلیغات انتخاباتی خود از آن استفاده می کند.

اظهارات اخیر اوباما، صریح ترین واکنش او به دونالد ترامپ است که بعد از حادثه تیراندازی در سن برناردینو کالیفرنیا، پیشنهاد داده بود از ورود مسلمانان به آمریکا جلوگیری شود.

اوباما همچنین پیش از اینکه به همراه خانواده خود به تعطیلات دو هفته ای در هاوایی برود، روز جمعه در مصاحبه ای طولانی از رویکرد خود در قبال گروه تروریستی داعش دفاع کرد.

اوباما، این ایده را رد کرد که داعش تهدیدی برای موجودیت آمریکا است، اما اذعان کرد انتقادها در خصوص اینکه وی به اندازه کافی راهبرد خود را برای مقابله با داعش تشریح نکرده، بجا بوده است.

اوباما همچنین دیدگاه خود را درباره نگرانی هایی که دونالد ترامپ از آنها بهره برداری کرده است، تشریح کرد و گفت اظهار نگرانی برخی رای دهندگان درباره ریاست جمهوری او، از واکنش آنها به این واقعیت سرچشمه می گیرد که او نخستین رییس جمهور سیاه پوست آمریکا است.

 انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا