خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سردار سلیمانی؛ فرمانده اطمینان بخش نیروهای مقاومت منطقه

یک رسانه آمریکایی خاطر نشان کرد که گروه های مقاومت منطقه جمهوری اسلامی ایران را یگانه پشتیبان خود قلمداد می کنند.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از فارس ، پایگاه خبری «دیلی بیست»، طی گزارشی تحلیلی می نویسد: «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس ایران که در داخل و خارج ایران به خاطر عملیات برون مرزی اش معروف است، اخیرا حمایت خود را از رزمندگان فلسطینی و 5 گروه نظامی به عنوان نیروهای رزمنده علیه اسرائیل اعلام داشت.
بر اساس این گزارش، گردان های «القسام»، «القدس»، «ابو علی مصطفی»، «الاقصی» و «ناصر صلاح الدین» 5 نیروی مقاومت فلسطینی یاد شده از سوی سردار سرلشگر قاسم سلیمانی و حمایت وی هستند.
دیلی بیست در ادامه به معرفی هرکدام از نیروهای مقاومت ذکر شده پرداخته و می نویسد: گردان القسام، شاخه نظامی حماس بزرگترین و مجهزترین گروه نظامی فعلی در غزه است.
«محمد الضیف»، فرمانده گردان عزالدین قسام که رسانه های اسرائیلی از او به عنوان «سر مار» یاد می کنند با قاسم سلیمانی در مواضع ضد اسرائیلی همگام است. برخی عنوان می کنند اشتراک عقاید ضد اسرائیلی این 2 نفر برای کنار گذاشتن اختلافات پیشین ایران و حماس کافی بوده است تا ایران را مبدل به بزرگترین حامی حماس در منطقه کند زیرا در حالی که قطر و ترکیه خود را از حامیان حماس معرفی می کنند اما «خالد مشعل»، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس که مقرش در قطر است تاکنون هیچ کمک نظامی را از این 2 کشور دریافت نکرده است.
گردان القدس نیز شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین و نزدیکترین متحد ایران در غزه در سال 1981 تاسیس شد. روابط بین ایران و گردان القدس بسیار عمیق بوده و حتی قدیمی تر از رابطه بین ایران و حماس است. هم اکنون روابط بین ایران و گردان القدس بسیار مستحکمتر از قبل است.
گردان ناصر صلاح الدین سومین نیروی مقاومت شبه نظامی در غزه است. فرمانده این گردان مقاومت مشخص نیست. این گردان متشکل از نیروهای انشقاق یافته فتح است.
گردان شهدای الاقصی نیز خود را شاخه نظامی رسمی فتح می نامد و بسیاری از نیروهای آن ساکن غزه و مسلح می باشند. این شاخه نظامی اخیرا مدعی شلیک موشک علیه سامانه دفاع موشکی اسرائیل شد . از نقاط برجسته در این زمینه باید از اعلام همبستگی گردان شهدای الاقصی با حزب الله لبنان اشاره کرد که این خود موید ارتباط مناسب با جمهوری اسلامی ایران می باشد.
گردان ابوعلی مصطفی شاخه نظامی جبهه آزادی فلسطین نیز در سال 1967 تاسیس شد و رسما وابسته به جبهه آزادی بخش فلسطین می باشد و البته دارای اختلافاتی با دولت حماس در غزه است.
دیلی بیست در ادامه گزارش خود می نویسد: اعلام حمایت سردار سلیمانی از این گروه ها به مفهوم تاکید مجدد مواضع ضد اسرائیلی ایران است و در این بین سخنان «آیت الله خامنه ای»، رهبر عالی ایران و مقام های ارشد سیاسی و نظامی این کشور در این باره همگی تاییدی بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامی گروه های مختلف مقاومت فلسطین و نه تنها حماس است.
به گزارش این منبع خبری، این عوامل موجب می شود تا فضای حرکتی مناسبی برای ایران هم در بعد بین المللی و هم سیاسی ایجاد شود. همچنین در هنگامه بازسازی غزه نیز ایران در مسیر کمک به این منطقه گام برخواهد داشت و این فرصتی دیگر برای گسترش نفوذ ایران در خاورمیانه به ویژه با توجه به عقب نشینی کشورهایی چون عربستان سعودی، مصر در حمایت حماس دارد.
دیلی بیبست در خاتمه می نویسد: اگر گروه های مقاومت در پی نبرد طولانی علیه اسرائیل باشند، لازم است تا از حمایت و پشتیبانی ایران برخوردار شوند و قاسم سلیمانی این اطمینان را برای گردان های مقاومت فلسطینی ایجاد کرده است تا همراه او باشند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا