خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عملکرد وزارت علوم: قبول اما مشروط

«احمد بهرام زاده» دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز در ارزیابی عملکرد وزارت علوم در حوزه‌ی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نوشت:

پس از انتخاب دکتر فرجی دانا به عنوان وزیر علوم، تحقیقت و فناوری، روزنه‌هایی از امید در دل دانشجویان و دانشگاهیانی که دل در گرو اصلاح این مرز و بوم دارند پدیدار شد. الحق والانصاف ویرانه‌ای که از دولت قبل به جای مانده بود و البته مجموعه اعمال غیرقانونی همچون بورسیه‌های کذایی روند ترمیم جامعه دانشگاهی و سازمان‌دهی مجدد آن‌ را به شدت سخت کرده بود. دیری نپایید که فرجی دانا به علت اهتمام ویژ‌ه به حل و فصل بورسیه‌های غیرقانونی استیضاح شد! و در کش و قوسی فرسایشی نهایتا دکتر فرهادی به سمت وزیر علوم منصوب شد. عملکرد درخشان فرجی دانا به ویژه در احقاق حقوق اصیل دانشگاهیان در آن مدت کوتاه باعث شد تا ضعف جایگزین وی یعنی دکتر فرهادی در زمینه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش جلوه نماید.

بر کسی پوشیده نیست که هشت سال زمستان سرد و تاریک حاکم بر فضای دانشگاه‌ها در دولت‌های نهم و دهم و رکود فرهنگی و سیاسی ناشی از آن به سرعت قابل بازیابی نیست. ولیکن نباید در این میان خواسته‌های بحق دانشجویان مغفول و فضای نقد و بررسی‌ علمی و کارشناسی مسائل گوناگون کشور به بهانه‌های مختلف بسته بماند.

علی‌رغم تمام وعده‌ها و توصیه‌های دکتر روحانی، به طور کلی، وزارت علوم دولت یازدهم عملکرد قابل دفاعی در قِبال کنش های فرهنگی و سیاسی کشور نداشته است. انتخاب روسای دانشگاه‌ها که بعضا با جوانب فرهنگی و سیاسی و مدیرتی به کل بیگانه‌اند، انتخاب برخی اساتید به عنوان نماینده وزیر محترم علوم در دانشگاه‌ها که بر این باور بودند که ثبات و آرامش در دانشگاه‌ در گروی عدم اجرای برنامه‌های سیاسی و فرهنگی است!

اِعمال سلیقه در صدور مجوز به جهت حضور مهمانان و سخنرانان توسط هیات نظارت بر تشکل‌ها در دانشگاه‌ها، لغو مجوز در آخرین روزهای منتهی به اجرای برنامه با فشار نهادهای قدرتمند بیرونی، عدم اجرای مفاد آیین نامه در برخورد با تشکل‌ها و خودداری از پاسخ روشن و شفاف به درخواست‌ها، تبعیض بودجه‌ای تخصیص یافته بین تشکل‌های مختلف دانشجویی و عدم رسیدگی به درخواست تشکیل اتحادیه‌های دانشجویی، باعث شده نمره نهایی کارنامه‌ی دکتر فرهادی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قبول؛ اما مشروط باشد.

این موارد تنها بخشی از مصائب دانشجویانی‌ست که با وجود دغدغه‌‌های بیشمار، با دل و جان تن به فعالیت های دانشجویی داده‌اند و با امید به شیخ دیپلمات از مسیری که برگزیده‌اند فاصله نگرفته و همچنان در این راه ایستاده‌اند. قطعا انتظار دانشجویان، کنش‌های مقطعی و هزینه‌آور نیست زیرا به خوبی دریافته‌اند که اهداف سیاسی و فرهنگی نیازمند حرکت‌های تدریجی همراه با شکیبایی است. طی این سال‌ها نیز تشکل‌های دانشجویی به هر روش ممکن اعتراض خود را به نحوه عملکرد وزارت علوم اعلام کردند و حتی بیش از نود تشکل به دکتر روحانی نامه‌ی انتقادی نوشتند اما نتیجه‌ی ملموسی دربر نداشت. امید است در دولت دوازدهم، فردی سکاندار وزرات مهم و تاثیرگذار علوم گردد که تمام وقت و با همه‌ی توان به امور جاری دانشگاه‌ها و دانشجویان بپردازد و مرهمی بر زخم‌های متعدد دانشجویان باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. متاسفانه نه تنها ایشان و تیم شان قبول نشدند بلکه نمره ای در حد صفر گرفتند. چرا می خواهیم کم کاری و رخوت آنها را لاپوشانی کنیم.

  2. احمد بهرام زاده هم بزرگ شد
    خدارو شکر
    چون این روزا برای اینکه خودتو تو مسایل علمی اموزشی مطرح کنی تا بتونی تو این فضا اظهار نظر کنی باید یه توهینی به بورسیه ها ی دولت نهم و دهم کنی
    واقیعت ها را فراموش نکنیم
    چرا کسی جرات نداره در مورد بورسیه های فله ای دولت اصلاحات صحبت کنه ؟؟؟؟
    چرا کسی از اصلاح طلبان حاضر به مناظره در این زمینه بورسیه ها نیست از چی میترسن ؟؟؟
    چرا اصلاح طلبان از پاسخ دادن فرار می کنند ؟؟؟
    چرا در مورد تحصیل غیر قانونی برادر رییس جمهور تمام رسانه های اصلاح طلبان سکوت کردند؟؟؟
    جرات دارید در مورد بورسیه رییس جمهور و پایان نامه اش دو خط بنویسید؟؟؟
    مردانگی به توهین کردن نیست به منصفانه اظهار کردن است!!!!
    سایت انصاف نیوز من اماده ام شما یک مناظره برگزار کنید در همان محل سایت انصاف نیوز من از طرف اصولگرایان حاظرم شرکت کنم فقط 2 روز زودتر در سایت اعلام کنید تا منم بیایم در ان صورت کل ماجرا را تشریح می کنم یکبار برای همیشه

    1
    2
  3. آقای محمود خان اصول گرا، عزیر دلم ، حاظرم غلط است باید می نوشتی، حاضرم.
    به قول قدیمی ها، عاقلان را اشارتی کافی است. شما به جای مناظره برو کمی تلاش علمی انجام بده عزیزم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا