خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مهم‌ترین ملاک انتخاب شهردار از نگاه عضو شورای پنجم

عضو منتخب شورای پنجم شهر تهران درباره ملاک انتخاب شهردار گفت: شهرداری که انتخاب می‌شود باید با شورا تعامل دوسویه و مستمر داشته باشد. این تعامل باعث می‌شود تا همکاری بین این دو نهاد برای حل مشکلات شهری نتایج بهتری از گذشته را داشته باشد.

حسن خلیل‌آبادی، عضو منتخب شورای پنجم شهر تهران، در گفت‌وگو با رویداد۲۴درباره انتخاب رئیس شورای شهر گفت: طبیعتاً رئیس شورای شهر مدیر جلسات شورا و هماهنگ‌کننده شورا با سایر دستگاه‌ها و نهادها است. پس باید فردی باشد که جایگاه سیاسی خاص و بالایی داشته باشد و همچنین بین اعضای شورا دارای مقبولیت باشد و با اکثریت آرا این پست را بپذیرد. گزینه‌هایی برای انتخاب رئیس شورا مدنظر اعضا است و در حال حاضر آقای الویری به‌صورت موقت جلسات شورای پنجم را مدیریت می‌کند. البته در حال حاضر تمرکز شورای پنجم بر انتخاب شهردار است و بعدازآن به انتخاب رئیس شورا خواهیم پرداخت.

او در ادامه درباره ملاک انتخاب شهردار توسط شورای شهر اضافه کرد: اعضای منتخب شورا 15 بند را به‌عنوان ویژگی‌های شهردار عنوان کرده‌اند. بر این اساس یکی از ملاک‌های مهم انتخاب شهردار این است که چهره ملی باشد و مردم او را در عرصه‌های مختلف مدیریتی شناخته باشند.

خلیل‌آبادی در ادامه توان مدیریتی شهردار را نیز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مدنظر اعضا دانست و گفت: همچنین شهرداری که انتخاب می‌شود باید با شورا تعامل دوسویه و مستمر داشته باشد. این تعامل باعث می‌شود تا همکاری بین این دو نهاد برای حل مشکلات شهری نتایج بهتری از گذشته را داشته باشد.

این عضو منتخب شورای پنجم تهران ادامه داد: شخصیت مردمی شهردار و مواجه‌شدن او با اقبال عمومی پس از انتخاب هم یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای اعضای شورا است. به دنبال این اقبال عمومی و توان مدیریتی، ما شهرداری را انتخاب خواهیم کرد که به فضای شهری تهران اشراف کامل داشته باشد تا بتواند با آشنایی کامل با این فضاها برای حل مشکلات شهری تلاش کند.

او درباره روند انتخاب شهردار توسط اعضای شورا افزود: درروند انتخاب شهردار هرکدام از اعضا باید سه کاندیدا که مدنظر دارند را ابتدا معرفی کنند. بعدازآن اعضا درباره این کاندیداها رأی‌گیری می‌کنند و کسانی که حداقل 5 رأی را به دست آورند می‌توانند برنامه‌های خود را برای مرحله بعدی ارائه دهند. بعدازاینکه گزینه‌های نهایی برنامه‌ها و دستاوردهای آینده خود را ارائه دادند، اعضا شهردار را بر اساس همین برنامه‌ها انتخاب می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا