خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه نعمت‌زاده به صداوسیما برای جلوگیری از تبلیغ دومحصول

«شخص وزیر صنعت مجبور شد در مورد تبلیغات دو کالا به رئیس صداوسیما نامه بنویسد و خواستار توقف این تبلیغات شود.» این بخشی از گفته‌های معاون وزیر صنعت در انتقاد از تبلیغات برخی محصولات در صداوسیماست.

به گزارش ایلنا، معاون وزیر صنعت با اشاره به اهمیت کیفیت در تولیدات کشور گفت: در احادیث و قرآن نیز در مورد کیفیت تاکید شده ما امروز نمی‌توانیم کیفیت را محدود به یک دامنه کوچک کنیم و برای آن مرزی تعیین کرد.

نوابی ادامه داد: کمترین وظیفه سازمان حمایت قیمت‌گذاری است اما این نافی این مساله نیست که ما آزادسازی قیمت‌ها را قبول نداشته باشیم ما با رهاسازی قیمت‌ها مخالفیم امروز در تمامی کشورها نظام نظارتی وجود دارد اما اشکال آن مختلف است.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: امروز تولید کننده و مصرف کننده لازم و ملزوم یکدیگر هستند و از دوره اجبار مشتریان به خریدن کالای خاص گذشته‌ایم امروز با توجه به تنوع انتخاب دیگر نمی‌توان کسی را مجبور به خرید کالای خاصی کرد.

وی ادامه داد: از دیگر شرایط بازار امروز مطرح شدن کیفیت و طراحی در فروش کالا است به طوری که دیگر قیمت کالا در مرحله آخر قرار دارد.

نوابی با اشاره به بخشنامه جدید این سازمان گفت: ما همواره به دنبال بحث خدمات قبل بعد و حین فروش بوده‌ایم و متعاقب بخشنامه جدید از امسال پیگیر خسارت پرداخت اعتماد برند خواهیم بود. این نوع خسارت در خارج از کشور امری رایج است و ما به دنبال نهادینه کردن آن در کشور و الزام تولیدکننده‌ها به ارتقای کیفیت هستیم.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان باید در خدمت مصرف کنندگان باشند. اینکه امروز در یک واحد خدماتی و تولیدی تابلوی پس از فروش پس گرفته نمی‌شود را ببینیم دیگر توجیهی ندارد و از منظر ما توهین به مصرف کننده قلمداد می‌شود و مردم می‌توانند به سازمان تعزیرات در این مورد شکایت کنند و ما نیز برخورد قانونی را انجام خواهیم داد.

نوابی با اشاره به انتقادهایی که از وزارت صنعت در چند روز اخیر شده است، گفت: مطابق قانون عرضه کنندگان و وارد کنندگان کالاهای سرمایه‌ای از جمله خودرو باید نمایندگی رسمی داشته باشد و مکلف هستند تا قطعات و تعمیرگاه‌های استاندارد را برای مشتریان در نظر بگیرند این امر قبلا به سبب تحریم‌ها قابلیت اجرایی نداشت اما امروز که تحریم‌ها رفع شده و به دنبال اجرای آن هستیم برخی افراد وزارت صنعت را متهم به انحصارگرایی می‌کنند.

معاون وزیر صنعت با انتقاد از نحوه تبلیغ در صدا و سیما گفت: متاسفانه در شبکه‌های تلویزیونی موادی تبلیغ می‌شود که به گفته کارشناسان سبب گرفتگی عروق می‌شود اما هیچ برخوردی با آن نمی‌شود متاسفانه از این دست کالاها چه در فضای تبلیغات شهری و چه در صدا و سیما زیاد داریم به طوری که شخص وزیر صنعت مجبور شد در مورد تبلیغات دو کالا به رئیس صدا و سیما نامه بنویسد و خواستار توقف این تبلیغات شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا