خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تردید در آغاز به کار شورای پنجم

رویداد۲۴: منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران درباره ابهام در آغاز به کار شورای پنجم گفت: این ابهام به برنامه‌ریزی ما در شورا ضربه خواهد زد. همه می‌گویند که منتظر رأی شورای نگهبان هستند.

منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران درباره ابهام در آغاز به کار شورای پنجم گفت: این ابهام به برنامه‌ریزی ما در شورا ضربه خواهد زد. همه می‌گویند که منتظر رأی شورای نگهبان هستند.

چهارشنبه اولین جلسه رسمی منتخبان شورای پنجم شهر تهران برای انتخاب شهردار برگزار می‌شود. این جلسه در حالی برگزار می‌شود که طی این هفته منتخبان شورا کم‌وبیش گزینه‌های خود را برای تصدی این مسئولیت معرفی کرده و با بعضی از آن‌ها جلساتی برای ارائه برنامه و اهدافشان هم برگزار کرده‌اند، این گزینه‌ها فردا به‌صورت رسمی در جلسه منتخبین معرفی می‌شوند و همه‌چیز بستگی به رأی اکثریت اعضا دارد.

یکی از مشکلاتی که در این میان مانع برنامه‌ریزی دقیق برای انتخاب شهردار شده ابهام در زمان آغاز به کار شورا است. مرتضی الویری در همایش وزارت کشور به این موضوع واکنش نشان داده و گفته است: وجود ابهام در زمان آغاز شوراها کمی برنامه‌ریزی‌ها را سخت می‌کند. لازم است که بدانیم از چه زمانی باید کار خود را به‌صورت رسمی آغاز کنیم. اعلام می‌شود که مقامات منتظر نظر شورای نگهبان هستند. این در حالی است که می‌توان با یک تلفن در این خصوص رفع ابهام کنیم.

محمد علیخانی، عضو منتخب شورای پنجم درباره جلسه گزینه‌های شهرداری با اعضای منتخب شورا و ارائه برنامه‌هایشان گفت: این چند روز اسامی چندین گزینه برای شهرداری در فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح‌شده و خبرهایی از جلسات این افراد با اعضای منتخب هم منتشرشده است. قابل‌ذکر است که این جلسات را دوستان منتخب شورا با این گزینه برگزار کرده‌اند تا در جریان برنامه‌ها و اهدافشان قرار گیرند و نخستین جلسه انتخاب شهردار به‌صورت رسمی روز آینده برگزار خواهد شد.

این عضو منتخب شورای پنجم همچنین در مورد ابهام موجود در زمان آغاز به کار شورای پنجم افزود: در حال حاضر وضعیت آغاز به کار شورا مبهم است و برنامه‌ریزی اولیه ما بر اساس مردادماه بوده و طبیعی است که یک سری برنامه‌های ما با آغاز به کار در شهریور تغییر خواهد کرد.

علیخانی در ادامه به درخواست الویری برای مشخص شدن آغاز به کار شورا اشاره کرد و گفت: این ابهام به برنامه‌ریزی ما در شورا ضربه خواهد زد. همان‌طور که آقای الویری هم در همایش وزارت کشور این موضوع را مطرح کردند و درخواست کردند که هرچه زودتر این مسئله معلوم شود.

او درباره روند مشخص شدن این مورد اضافه کرد: همه می‌گویند که منتظر رأی شورای نگهبان هستند و این در حالی است که شورای نگهبان نه لایحه مجلس را لغو کرده و نه آن را ابلاغ کرده است؛ اما طبق قانون اگر تا بعد از 20 روز شورای نگهبان نظری ارائه ندهد خودبه‌خود لایحه اجرا خواهد شد و شورای پنجم در اواسط مردادماه شروع به کار می‌کند.

علیخانی با اشاره به روش انتخاب شهردار در جلسه روز چهارشنبه توضیح داد: روز چهارشنبه هرکدام از اعضا سه گزینه را برای شهرداری معرفی خواهند کرد که طبق قرارمان سعی می‌کنیم همه گزینه‌ها در همین یک روز به‌طور کامل معرفی شوند؛ اما ازآنجایی‌که هنوز هم مشخص نشده آغاز به کار شورا از مرداد یا شهریور است بنابراین برخی از دوستان پیشنهاد دادند درصورتی‌که کار شورا از شهریور آغاز شود روند انتخاب شهردار را برای بررسی دقیق‌تر کمی عقب بیندازیم.

این عضو منتخب شورای شهر تهران در ادامه دو روش را مدنظر اعضای شورا برای انتخاب گزینه‌های شهرداری معرفی کرد و افزود: برای روند انتخاب گزینه‌های شهردار میان اعضای منتخب 2 نظر وجود دارد. بر اساس نظر اول 5 یا 6 نفری که بالاترین رأی‌ها را بین اعضا آوردند به مرحله بعدی می‌روند و بر اساس نظر دوم هر گزینه‌ای که 5 رأی را آورد می‌تواند برای ارائه برنامه به مرحله بعد برود که با این روش ممکن است در همان مرحله اول به 2 نفر نهایی برسیم. همه این ابهامات در جلسه فردا مطرح می‌شود و با توجه به نظر جمع هر روشی که با اکثریت آرا موردقبول واقع شد استفاده می‌شود؛ اما چیزی که مشخص است این است که از میان همه گزینه‌ها باید نهایتاً به 2 گزینه برای انتخاب نهایی برسیم.

محمد علیخانی در پایان با اشاره به میثاق نامه‌ای که اعضای شورا برای گزینه‌های شهرداری در نظر گرفته‌اند گفت: امضای میثاق نامه دراین‌بین نکته مهمی است که هیچ کجا به آن اشاره نشده است. گزینه‌های شهرداری بعدازاینکه در مرحله اول رأی آوردند باید میثاق نامه مربوط را ابتدا امضا کنند و بعدازآن می‌توانند به ارائه برنامه‌هایشان بپردازند.

او در توضیح این میثاق نامه افزود: اعضای منتخب شورای پنجم شهر تهران میثاق نامه‌ای را به همین منظور در دست تهیه دارند که در کمیسیون حقوقی و نظارت تدوین می‌شود و امضای این میثاق نامه شرط ورود گزینه‌های شهرداری به مرحله ارائه برنامه‌ها است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا