خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اگر مهرجویی برای کیارستمی زاری می‌کند، نگران خودش است»

به باور خسرو دهقان نویسنده و منتقد سینما اگر داریوش مهرجویی برای کیارستمی فریاد و زاری می‌کند، در پی جلب توجه است.

خسرو دهقان منتقد سینما در گفت‌وگویی با روزنامه وقایع اتفاقیه، درباره اسطوره ساختن از عباس کیارستمی سخن گفت. او در بخشی از حرف‌های خود به داریوش مهرجویی تاخته و گفته است :«آيا مهرجويی که آن‌قدر غش و ضعف کرد براي کيارستمی، اصلا ارتباطی با او داشت؟ تا جايی که مي‌دانيم، بعيد است اين دو نفر حتی يک چای تلخ با هم خورده باشند؟ اين واقعيت است، آن اسطوره.»

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره دلیل ستایش کارگردانان بزرگی مانند اسکورسیزی از کیارستمی گفته است: «در دنيا چيزی وجود دارد به نام جشنواره و جشنواره‌بازی. الان آن‌قدر تعداد جشنواره‌ها زياد شده است که ديگر به‌راحتی مي‌شود فيلم به جشنواره فرستاد.

من شاگردي داشتم که در رشت از پشت ميز کامپيوترش، فيلمش را به جشنواره‌ای در کره‌جنوبی فرستاد و برنده جايزه شد بدون اينکه از اتاقش خارج شود. غرضم اين است که جشنواره‌بازی در دنيا مد شده است. آنها چانه خودشان را مي‌زنند. اگر مهرجويی فرياد و زاری می‌کند براي کيارستمی، نگران خودش است، مي‌گويد لطفا به من توجه بفرماييد.

فيلمسازان خارجی را هم که گفتي مثل ماهايی که اينجا روی اين موج هستيم سوار موج کيارستمی مي‌شوند تا بيشتر ديده شوند. اسکورسيزي در واقع در مقابل اسپيلبرگ که نماينده يک نوع ديگر سينماست مي‌خواهد بگويد آن‌قدر به سينمايی مثل کيارستمی بند نکنيد، سينمای ديگر هم وجود دارد. حالا چون اين سينما وجود دارد، برويم از مسير کيارستمی اين کار را انجام بدهيم. خودش که مستقيم نمی‌تواند بيايد در قاب قرار بگيرد، مجبور است برود پشت کيارستمی قايم بشود.»

57241

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. متاسفانه حسادت و حقارت از سر تا پای این نوشته می بارد. خدایا چرا مردم این گونه شده اند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا