خرید تور تابستان ایران بوم گردی

موضوع اعطای مجوز به بازی های خارجی پیگیری و اجرا می شود

مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: ورود بازی ‌های خارجی در یکی دو سال گذشته بی ‌رویه بوده و حجم بزرگی از بازار بازی را به خود اختصاص داده، از این رو بحث اعطای مجوز به بازی های خارجی پیگیری و اجرا خواهد شد.
حسن کریمی قدوسی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ما به عنوان بنیاد ملی بازی های رایانه ای و نیز بخش خصوصی مخالف جلوگیری از ورود بازی های خارجی هستیم، زیرا در این صورت بازی سازان فقط با خود به رقابت می پردازند.
وی ادامه داد: اگر بازی سازان فقط در ایران به رقابت با یکدیگر بپردازند، ممکن است کیفیت بازی ها پایین بیاید، در این راستا بنیاد بدنبال اعطای مجوز به بازی های خارجی است تا کنترل وارد بازار شوند.
کریمی قدوسی با بیان اینکه بنیاد ملی بازی های رایانه ای دو سیاست اعطای مجوز برای بازی های خارجی دارد، گفت: در حال مکاتبه با سازمان برنامه و بودجه هستیم که دریافت عوارض از بازی های خارجی را در بودجه سال 97 قرار دهد تا این عوارض به هزینه تولید بازی های موبایلی ایرانی کمک کند.
وی با بیان اینکه بدنبال ایجاد عوارض برای بازی های موبایلی هستیم، افزود: همچنین بدنبال رایزنی برای کاهش عوارض واردات کنسول ها و بازی های اورجینال خارجی نیز هستیم چون عوارض 40 درصدی این بازی ها سبب قاچاق این محصولات شده و باعث شده تا هیچ عدد صحیحی از وجود کنسول ها نداشته باشیم.
کریمی قدوسی گفت: بازی های رایانه ای به دو دسته کامپیوتری و موبایلی تقسیم می شوند و طی چند ساله اخیر مصرف بازی ‌های موبایلی رشد زیادی داشته است.
وی افزود: طی پیمایشی در سال 94 مشخص شد، 23 میلیون نفر روزانه 78 دقیقه در کشور بازی های ریانه ای انجام می دهند، قصد داریم تا انجام پنج پیمایش را در سال 96 در دستور کار قرار دهیم تا آمارها به روز شود.
انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا