خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بهترین وکیل خانواده چه ویژگی‌هایی دارد؟

رپورتاژآگهی وکیل خانواده

وکیل خانواده اگر فرد با تجربه‌ای باشد،‌ می‌تواند با مشاوره و ارائه اطلاعات صحیح به خوبی مسیر پرونده را به سمتی سوق دهد که به نفع موکلش باشد. به همین دلیل ضروری است که پیش از هر تصمیمی و قبل ار هرکاری حتما با یک وکیل با تجربه مشورت کنید تا مانع تضییع حقوق‌تان شوید. در اغلب موارد نحوه عملکرد وکیل و واکنش او نسبت به مسائل می‌تواند نتیجه نهایی پرونده را به طور کامل تغییر دهد.

به دلیل تغییرات مکرر قوانین بسیار مهم است که از یک وکیل آگاه که به طورکامل به قوانین تسلط دارد کمک بگیرید.

وکیل خانواده چه کسی است؟

وکالت در معنی حقوقی یک نوع عقد است که به واسطه آن یک نفر به شخص دیگری برای انجام کار مشخصی وکالت و نیابت می‌دهد. وکیل خانواده کسی است که تحصیلات حقوقی و پروانه وکالت دارد. وکیل و موکل نسبت به هم حقوق و تکالیفی دارند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

وکیل خانواده شخصی است که نسبت به حقوق خانواده و قانون مربوطه، اشراف کامل دارد و تجربه وکالت در حوزه خانواده را نیز دارد. وکیل خانواده در دعاوی مربوط به خانواده مانند طلاق توافقی و یا یک جانبه،‌ مهریه و نفقه،‌ جهیزیه و اجرت‌المثل زوجه و یا حضانت و سایر موارد از موکل خود دفاع می‌کند.

با مشورت و استخدام وکیل خانواده شما می‌توانید به راحتی به حقوق خود برسید زیرا وکیل خانواده به شما کمک می‌کند تا روند رسیدگی به پرونده تسهیل شود. به طور مثال وجود یک وکیل طلاق روند پروسه طلاق را تسریع می‌بخشد.

چگونه بهترین وکیل خانواده را در تهران پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن و انتخاب بهترین وکیل خانواده در تهران، باید جستجو و تحقیق کنید. برای اینکه بتوانید میزان تجربه و حسن شهرت یک وکیل را بسنجید و نسبت به توانایی علمی او و میزان حق‌الوکاله اطلاعات کسب کنید حتما تحقیق کنید.

توجه داشته باشید که تبلیغات گسترده یک وکیل یا مووسسه حقوقی نمی‌تواند به تنهایی مهر تاییدی بر توانایی این افراد باشد. می‌توانید برای کسب اطلاعات نسبت به سوابق وکیل مورد نظرتان از کانون وکلای دادگستری کمک بگیرید.

همیشه به یاد داشته باشید که سن یا جنسیت یک وکیل نمی‌تواند معیار خوبی برای تشخیص میزان خوب یا بد بودن او باشد. ممکن است وکیلی بسیار تحصیل‌کرده باشد و یا حتی سن بالایی داشته باشد اما فرد موفقی در حوزه امور خانواده نباشد.

لازم به ذکر است که برای وکالت و مشاوره حقوقی حتما باید در رشته حقوقی تحصیل کرد و علاوه بر این باید پروانه وکالت داشت. در نتیجه قبل از انتخاب یک وکیل برای مشاوره حقوقی خانواده حتما از صحت مدارک او مطمئن شوید.

وکیل پایه یک دادگستری خانواده و مشاور خانواده چه ویژگی‌های باید داشته باشد؟

  • وکیل پایه یک دادگستری خانواده باید حتما فرد شجاعی باشد که بدون ترس از مسائل حاشیه‌ای برای دفاع از موکل خود تلاش کند.
  • وکیل خانواده نباید بدون اطلاع دادن به موکل خود و بدون درنظر گرفتن منافع او تصمیمی بگیرد و یا اقدامی کند. برای هرنوع مسامحه و توافق ضروری است که با موکل خود مشورت کند.
  • وکیل خوب خانواده و مشاور خانواده باید شخص امانت‌داری باشد و اسرار موکلش را تحت هیچ شرایطی فاش نکند. وکیل امین موکل است و باید برای حفظ اسرار موکل خود تلاش کند.
  • وکیل باید متعهد و مسئولیت‌پذیر باشد. وکیل باید نهایت تلاش خود را برای احقاق حقوق به کار ببندد و نباید با سهل‌انگاری و یا کم‌کاری منافع او را در خطر قرار دهد
  • وکیل با صادق و روراست باشد. یک وکیل متعهد هرگز به موکل خود وعده‌های دروغین و یا امید واهی نمی‌دهد. وکیل باید تمام زوایای پرونده را با موکل خود درمیان بگذارد و همه حقایق را برای او شرح دهد. اگر مساله سخت یا حقیقت تلخی وجود دارد که ممکن است پرونده را دچار مشکل سازد،‌ وکیل موظف است که آن را برای موکل خود توضیح دهد. موکل باید بداند که همیشه و به طور صد در صد نمی‌تواند برنده پرونده باشد و احتمال بروز مشکل در روند رسیدگی وجود دارد.
  • وکیل باید با وجدان باشد و در روند رسیدگی به پرونده از مسیر حق و صداقت خارج نشود و به کسی ظلم نکند.
  • وکیل خانواده باید مسائل حقوقی را به شکل واضح برای موکل خود توضیح بدهد. افراد اطلاعات کامل و درستی از قوانین حقوقی ندارند و به همین دلیل ممکن است درک بسیاری از مسائل حقوقی و قواعد موجود برای آن‌ها دشوار
  • وکیل موظف است که به شان انسان‌ها احترام بگذارد و نه تنها در برابر قاضی بلکه در برابر همه طرفین دعوا محترمانه و با رعایت شان انسانی آن‌ها رفتار کند.
  • وکیل خانواده باید اطلاعات کامل حقوقی و تجربه کافی در زمینه حقوق خانواده داشته باشد تا بتواند به درستی موکل خود را راهنمایی کند و بهترین عملکرد را داشته باشد. وکیل مجرب و دانا می‌تواند به راحتی دادخواست تنظیم کند و اقدامات و تصمیمات قانونی مورد نیاز را در زمان درست اتخاذ کند.

معیارهای انتخاب وکیل خانواده

معیار‌های انتخاب وکیل خانواده به شرح زیر است:

  • وکیل خانواده باید با بررسی همه جوانب پرونده و بعد از کشف حقیقت وارد روند دادرسی شود
  • وکیل خانواده باید در راستای تحقق عدالت تلاش کند
  • وکیل خانواده خوب کسی است که پنهان‌کاری و دروغ نداشته باشد و صادقانه برای رسیدن به واقعیت و احقاق حقوق افراد کار کند.
  • معیار انتخاب وکیل خانواده علاوه بر دانش، تجربه و علم، داشتن صداقت و امانت‌داری است.
  • شغل وکالت می‌تواند در بسیاری از موارد سخت و طاقت‌فرسا است. در نتیجه وکیل باید فردی آرام‌، متواضع و خویشتن‌دار باشد و دغدغه کمک به مردم را داشته باشد و صرفا به فکر کسب درآمد نباشد.
  • وکیل باید شریف باشد و با بررسی همه جوانب موکل خود را به درستی راهنمایی کند.
  • یک وکیل خانواده خوب پرونده‌های طلاق توافقی را آنطور که به صلاح زوجین می‌باشد، حل و فصل می‌نماید و مراحل و شرایط طلاق توافقی را برای زوجین راحت می‌کند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا