خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحریف فیلم اکسیدان توسط چند نماینده مجلس

«علیرضا رحیمی» نماینده‌ی تهران در مجلس در یادداشتی تلگرامی با عنوان «تحریف حقایق اینبار برای سینما» درباره‌ی نامه‌ی چند نماینده‌ی معترض به فیلم اکسیدان نوشت:

🔹 جمع کردن امضا از نمایندگان در صحن مجلس امر عادی و بعضاً همراه با حاشیه‌هایی است. امضاها علاوه بر طرح‌های قانونی و تذکرات و سؤال‌های رسمی نمایندگان، بعضا در قالب نامه به رییس جمهور یا مقامات عالی، بیانیه‌ی نمایندگان جمع آوری می‌شود. انگیزه‌ی واقعی جمع کنندگان امضاها و متولیان اصلی غالبا در آغاز امر آشکار نیست و با کمی درایت و تفحص قابل دسترسی و کشف است.

🔻روز چهارشنبه (۹۶/۴/۱۴) در حاشیه‌ی جلسه‌ی علنی یکی از نمایندگان متنی را در ضدیت با اکران فیلم اکسیدان تهیه کرده بود و با ادعای اینکه در این فیلم به دین مسیحیت اهانت شده امضا جمع می‌کرد. از بنده که درخواست امضا داشت گفتم من که فیلم را ندیده‌ام و قضاوتی ندارم و امضا نکردم. در توضیح گفت که بعضی مراجع قم هم ناراحت شده‌اند از این اهانت.

🔹 همانجا با یکی از متولیان خوشنام سینما تماس گرفتم و توضیحی در باره‌ی اکسیدان خواستم؛ مشخص شد اتفاقا این فیلم در جهت تقریب ادیان تهیه و ساخته شده است توضیحاتی دادند و پیشنهاد داد با تهیه کننده‌ی آن هم صحبتی داشته باشم.

به فاصله‌ی کمی با آقای منوچهر محمدی تهیه‌کننده‌ی فیلم تماس داشتم؛ توضیحات بیشتری با جزییات دادند که روشن شد اتفاقا تبلیغ مسیحیت و نمادهای آن مثل کشیش و کلیسا در این فیلم پررنگ و برجسته شده و به نوعی تبلیغ مسیحیت شده است. همین امر یکی از ایرادهای شورای نمایش برای صدور پروانه‌ی پخش بوده است. یعنی نقطه‌ی مقابل ادعای مطرح شده در نامه‌ی سرگردان در صحن مجلس.

این نامه نهایتا با ۱۷ امضا به دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد رسید. درخواست؟ توقف اکران اکسیدان!

🔹صرفنظر از اینکه این روزها اولویت‌های مهم کشور و زندگی مردم چیست و اقدامات نمایندگان فردی و جمعی رسمی و غیر رسمی چقدر با واقعیت مشکلات و اولویت‌های مردم و کشور منطبق است این سوال مطرح است که چرا با وارونه کردن واقعیات برای مردم و کشور حاشیه سازی می‌کنیم؟

📍همین وقت و انرژی اگر صرف مشکلات و اولویت‌ها شود چه میزان ارزش افزوده در اقتصاد و معیشت مردم ایجاد می‌شود؟

📍آیا رای مردم برای حضور ما در حاشیه‌ها است یا شهامت گام نهادن در متن مشکلات و چاره جویی برای آن را انتظار مردم امیدوار هست؟

🔻اکسیدان نیز مانند بقیه‌ی فیلم‌های زیر تیغ حاشیه به اندازه‌ی کافی ادله و مستندات در دفاع از محتوا و قالب و تاثیر بر مخاطب دارد و در این میان (و موارد مشابه) سکوت سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فضاهای وسیعتری در اختیار حاشیه‌سازان خواهد گذاشت.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا