خرید تور تابستان ایران بوم گردی

3 تریلیون دلار سود حمله به ایران

منابع آگاه به دیپلماسی ایرانی گفتند که وزارت دفاع ایالات متحده امریکا گزارشی را با محوریت حمله به ایران و سودهای ناشی از آن تهیه کرده و به اطلاع دولت امریکا رسانده است. بنا به این گزارش در صورتی که ایالات متحده به ایران حمله کند با توجه به واکنش ایران و حمله به پایگاه های امریکا در منطقه حداقل سه تریلیون دلار سود برای امریکا در بر خواهد داشت چرا که پیش بینی شده است حجم ویرانی ها در منطقه بالا خواهد بود و امریکایی ها می توانند از این مساله به سود خود بهره برداری کنند و به سرمایه گذاری و برداشت سود بپردازند. به گفته این منابع این گزارش با مخالفت شدید وزارت امور خارجه امریکا مواجه شده و بخش عمده ای از پنتاگون (وزارت دفاع) نیز با آن مخالفت کرده است.

اختلاف بر سر ایران تیلرسون را در آستانه استعفا قرار داد

پایگاه خبری تحلیلی وکس گزارش داد که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه امریکا به دلیل اختلاف های شدید با کارکنان کاخ سفید و شخص دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا در مباحث سیاست خارجی به طور جدی به فکر استعفا افتاده است.

وکس همچنین گزارش دهد عمده اختلافات تیلرسون با ترامپ در مسائل مربوط به ایران، مواضع ترامپ نسبت به اوضاع خاورمیانه از جمله بحران قطر و چگونگی مبارزه با داعش است.

تیلرسون همچنین از این مساله شکایت دارد که ترامپ مواضع خود را درباره سیاست خارجی بدون مشورت با کسی بیان می کند و تویتر را به جای وزارت امور خارجه محل بیان مواضع خود می داند.

ترامپ، تصمیم گیر اصلی بحران قطر

منابع آگاه به پایگاه خبری اسکای پرس گزارش دادند که شخص دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا چراغ سبز برخورد خصمانه عربستان و سه کشور عربی دیگر با قطر را داده است.

بنا به این گزارش، ترامپ در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در ریاض در جریان سفر منطقه ایش شخصا بدون این که دیگر اعضای دولت امریکا در جریان باشند، به وی اطمینان داده است اگر ریاض علیه قطر وارد عمل شود، مخالفتی نخواهد کرد.

این روزنامه در ادامه گزارش می دهد که سلمان تعهد داده در مقابل موافقت امریکا با انجام این کار سرمایه گذاری های عربستان در امریکا را افزایش دهد.

اختلاف شدید تیلرسون و متیس با ترامپ بر سر قطر

پایگاه خبری اسکای پرس گزارش داد رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه امریکا و جیمز متیس، وزیر دفاع این کشور از این که در جریان مواضع ترامپ در قبال قطر نیستند به شدت ناراحتند و از این که وی بدون مشورت با آنها مواضعی را علیه قطر اتخاذ می کند، به شدت اعتراض دارند.

بنا به این گزارش، تیلرسون و متیس هر دو از ترامپ گلایه دارند که بدون هماهنگی با آنها دونالد ترامپ قطر را متهم به تروریسم کرده و در تویتر و گفت وگوهای مطبوعاتی اش به انتقاد از این کشور می پردازد.

تیلرسون و متیس هر دو به ترامپ هشدار داده اند که اگر این وضعیت ادامه یابد ناگزیر از سمت خود استعفا خواهند داد.

مخالفت شدید نمایندگان امریکا با انتخاب هیلی برای وزارت خارجه

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد که نمایندگان کنگره امریکا به دونالد ترامپ هشدار داده اند به هیچ وجه به فکر انتصاب نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل به جای رکس تیلرسون در وزارت امور خارجه نباشد.

به گزارش این شبکه، نمایندگان کنگره امریکا بر این اعتقادند که نیکلی هیلی سابقه کار دیپلماتیک نداشته و حتی انتصابش برای نمایندگی امریکا در سازمان ملل نیز مناسب نبوده است. آنها حتی عملکرد هیلی در سازمان ملل را نیز چندان موفقیت آمیز نمی دانند.

ویرانی بیش از 90 درصدی موصل غربی و 80 درصدی رمادی

منابع آگاه میدانی عراقی به دیپلماسی ایرانی گفتند که در پی جنگ ارتش عراق و نیروهای حشد الشعبی با داعش، از آن جا که داعش قصد دارد زمین سوخته به عراقی ها برگرداند، در هر گام از عقب نشینی خود محل استقرار خود را ویران می کند، به همین دلیل در حدود 90 درصد از بخش غربی موصل که عمدتا منطقه قدیم موصل محسوب می شود و حدود 85 درصد از شهر رمادی به طور کامل ویران شده است. به گفته این منابع شهرهای علم و دوره در استان الانبار نیز تقریبا به طور کامل ویران شده اند و حتی یک خانه سالم در آنها باقی نمانده است.

حضور موسا کوسا در قطر

شبکه خبری بی بی سی ورلد گزارشی را منتشر کرد که در آن خبرنگار این شبکه توانسته است موسا کوسا، آخرین وزیر امور خارجه دولت لیبی که از سوی دادگاه بین المللی لاهه به دلیل ارتکاب جنایت های جنگی تحت پیگرد است در هتلی مجلل در دوحه در حالی که در حال صرف غذا بود، پیدا کند. در فیلمی که این شبکه پخش کرد، آمده است که وقتی خبرنگار بی بی سی به سراغ موسا کوسا می رود و او را صدا می زند و از او می خواهد مصاحبه ای با او انجام دهد او عصبانی می شود و با مشت به سینه خبرنگار بی بی سی ورلد می کوبد و از محافظش می خواهد که خبرنگار را از او دور کند. وی سپس از ادامه صرف غذا منصرف می شود و بلافاصله محل را ترک می کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا