خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاوان مسوولیت فرهاد رهبر به گردن فرجی دانا

سه شنبه ی این هفته، دکتر رضا فرجی دانا باید به خاطر سوالی به مجلس برود؛ سوال یکی از نمایندگان مناطق کرد، درباره فوت یک دانشجوی کُرد بر اثر برق‌گرفتگی در دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران است اما در توضیحات منتشر شده ی این نماینده به خبرگزاری فارس، هیچ نامی از رییس دانشگاه تهران نیامده است؛ در حالی که این اتفاق دو هفته پس از روی کار آمدن وزیر رخ داده ولی رییس دانشگاه تهران 5 سال است که بر این دانشگاه ریاست دارد.
به گزارش انصاف نیوز، یکی از خواسته های جمعی از دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه تهران که در همین دوره ی کوتاه از وزیر علوم به کررات اعلام کرده اند، تغییر دکتر فرهاد رهبر، رییس این دانشگاه است که تاکنون محقق نشده و به نظر می رسد ناهماهنگی وزیر و رییس دانشگاه زیاد دوام نیاورد اما در همین مدت نیز فرجی دانا باید پاسخگوی انتظاراتی اینچنینی مجلس باشد.
پس از اوج گیری موج درخواست برکناری فرهاد رهبر، خبرگزاری فارس در موجی رسانه ای به حمایت از وی برخاست، موجی که اکثر آنها را نمایندگانی از مجلس تشکیل می دادند، نمایندگانی که حالا می خواهند بدون توجه به ارتباط موضوع فوت دانشجوی پردیس کرج به رییس دانشگاه، درباره ی پاسخ فرجی دانا قضاوت کنند و تصمیم بگیرند.
خبر جهت دار خبرگزاری درباره ی وزیر علوم
نماینده قروه و دهگلان در مجلس از سؤالش از وزیر علوم درباره فوت یک دانشجوی کُرد بر اثر برق‌گرفتگی در دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران خبر داد.
حامد قادرمرزی نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره موضوع سؤالش از فرجی‌دانا وزیر علوم که سه‌شنبه هفته آینده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح و بررسی خواهد شد، اظهار داشت: حدود 2 ماه قبل «کوروش صوفیه» دانشجوی کُرد مقطع کارشناسی دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران واقع در کرج بر اثر برق‌گرفتگی در محوطه خوابگاه فوت می‌کند.
وی افزود: این دانشجو هنگام عبور از محوطه خوابگاه در حالی که باران آمده بود، روی زمین سُر خورده و دستش به سیم لخت برق می‌خورد و با وجود اینکه 45 دقیقه دستش روی سیم لخت برق بوده است، فوت می‌کند، این موضوع در حالی است که از محل وقوع این حادثه تا حراست دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران، 50 متر فاصله بوده است، این دانشجو هر چه فریاد می‌زند به داد او نمی‌رسند در حالی که حراست دانشکده مسئول همین موضوعات است.
قادرمرزی بر همین اساس با بیان اینکه مسئولان حراست دانشکده و مجتمع خوابگاهی می‌گویند که این موضوع به آنها ارتباطی ندارد، تصریح کرد: بنده هیچ گلایه‌ای از وزیر علوم ندارم اما زیرمجموعه این وزارتخانه به جای عذرخواهی از خانواده این جوان دانشجوی از دست رفته، می‌گویند به ما ارتباطی ندارد.
وی با ذکر این نکته که «کوروش صوفیه» سومین دانشجویی بوده که در این دانشکده دچار برق‌گرفتگی شده است، تأکید کرد: باید مشخص شود که مسئول و متولی خوابگاه کیست؟ ما کوتاه نمی‌آییم و باید حداقل به مسئولان حراست دانشکده تذکری بدهند یا اینکه تغییر کنند.
این نماینده مجلس تأکید کرد: بنده هیچ مشکلی با حراست دانشگاه تهران ندارم و از آنان تشکر هم می‌کنم ولی مسئولان حراست دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران باید در این زمینه پاسخگو باشند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا