خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیرکشور و تحریک عواطف مذهبی؟!

امام جمعه دماوند با اشاره به نامه وزیرکشور درباره واگذاری آستان امامزاده هاشم (ع) دماوند به بخش لاریجان استان مازندران گفت: مردم دماوند اجازه تعرض به حریم آستان امامزاده هاشم (ع) را نمی‌دهند و وزیر کشور به‌خاطر تحریک عواطف مذهبی مردم باید عذرخواهی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس استان تهران از دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: وزارت کشور و فرمانداران، مسؤول تأمین امنیت روانی و روحی هستند و نیروی انتظامی زیر نظر وزارت کشور است و ادارات زیر نظر فرمانداران و استانداران عمل می‌کنند.

وی افزود: آن‌ها باید از جان و مال و آبروی مردم و از امنیت روحی و روانی آنها پاسداری کنند و نگذارند به این امنیت خدشه‌ای وارد شود.

وزیر کشور سبب تحریک عواطف مذهبی مردم دماوند شد

امام جمعه دماوند گفت: متأسفانه مشاهده می‌کنیم که مسؤولان در برخی موارد وظایف اصلی خود را فراموش می‌کنند یا خود را به فراموشی می‌زنند؛ شخص وزیر کشور در درجه نخست، مسؤول تأمین امنیت است.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: وزیر کشور مسؤول است تا اجازه ندهد که برخی افراد برای منافع و جمع کردن آرا و حضور در مجلس یا شورا، عواطف و احساسات مردم را تحریک کنند.

وی ادامه داد: وزیر کشور درباره منطقه ما در هفتم تیرماه امسال و بعد از عید سعید فطر در عوض اینکه به مردم عیدی بدهد، نامه‌ای را امضا می‌کند که با این امضا، سبب تحریک عواطف مذهبی مردم متدین شهرستان دماوند می‌شود.

نامه وزیر کشور برای واگذاری آستان امامزاده هاشم (ع) تحریک‌آمیز است

امام جمعه دماوند بیان کرد: وزیر کشور به رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نامه نوشته است که آستان امامزاده هاشم (ع) واقع در کتل امامزاده لاریجان از توابع استان مازندران را به اوقاف لاریجان تحویل دهد و قائم‌مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت کشور را به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر برای تحقق این امر قانونی مذکور معرفی کرده است.

فتاح‌دماوندی خاطرنشان کرد: این نامه تعجب‌برانگیز و تحریک‌آمیز از سوی وزیر کشور بسیار قابل‌تأمل و دقت است و جای تأسف دارد که وزیر کشور در نامه چند خطا مرتکب شده است.

وی تأکید کرد: در این نامه، آستان امامزاده هاشم (ع) دماوند نه آستان امامزاده هاشم (ع) لاریجان باید نوشته می‌شد؛ چراکه بیش از یک هزار سال است که دماوندی‌ها خادم پرافتخار این امامزاده واجب‌التعظیم بوده‌اند و هر کسی که پیگیری الحاق آستان امامزاده هاشم (ع) به‌جای دیگری است، نمی‌تواند و نخواهد توانست که توفیق خدمت‌گزاری به این امامزاده را از مردم دماوند بگیرید.

آستان امامزاده هاشم (ع) در کتب تاریخی جزو قلمرو دماوند است

امام جمعه دماوند خطاب به وزیر کشور گفت: اگر نمی‌دانید، بدانید که در کتب تاریخی قرن گذشته، آستان امامزاده هاشم (ع) جزو قلمرو دماوند ثبت شده است؛ در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری نیز در آرشیو اسناد و بناهای تاریخی، آستان امامزاده هاشم (ع) با شماره 617 جزو آثار تاریخی شهرستان دماوند از استان تهران به ثبت رسیده است.

فتاح‌دماوندی گفت: در سازمان اسناد ملی ایران، گردنه امامزاده هاشم (ع) در محدوده دماوند ثبت شده و از نظر ثبتی و ملکی سند شش‌دانگ بقعه متبرکه و اراضی متعلق به آن در سال 1377 در حوزه دماوند- سنگ 56 مشای دماوند از طریق اداره ثبت استاد شهرستان دماوند صادر شده است.

وی تصریح کرد: به استناد مصوبه هیأت وزیران در سال 66، بقعه متبرکه امامزاده هاشم (ع) زیر نظر مجموعه دهستان آبعلی و از محدوده شهرستان دماوند اعلام شده است.

مردم دماوند اجازه تعرض به حریم آستان امامزاده هاشم (ع) را نمی‌دهند

امام جمعه دماوند خطاب به رحمانی‌فضلی بیان کرد: بدانید مردم دماوند بسیار نجیب، خویشتن‌دار و متدین هستند و عشق وافری به اهل‌بیت (ع)، سادات و امامزادگان دارند؛ مردم خادمی و خدمت به این بارگاه ملکوتی را مایه مباهات و افتخار خود می‌دانند و این توفیق خدمت‌گزاری را از آباء و اجداد خود به ارث برده‌اند.

فتاح‌دماوندی تأکید کرد: مردم دماوند هرگز اجازه تعرض به حریم آستان مقدس و ملکوتی امامزاده هاشم (ع) را به احدی نخواهند داد؛ در سال 92 هم کمیسیون اصل 90 در مورد الحاق آستان امامزاده هاشم (ع) به لاریجان تحرکاتی انجام داد که این آتش برخاسته از گور فردی بود که برای خودشیرینی نزد مردم استان مازندران و شهرستان آمل این کار را کرد و با خشم مردم دماوند مواجه شد.

وی هشدار داد: مردم استان‌های تهران و مازندران سال‌ها با امنیت و آرامش در کنار هم زندگی کرده‌اند؛ بین ما اختلاف ایجاد نکنید و آرامش مردم نجیب و شهیدپرور دماوند را بر هم نریزید.

عواطف مردم دماوند هنوز با تخریب منابع طبیعی جریحه‌دار است

امام جمعه دماوند اظهار کرد: وزیر کشور واگذاری مالکیت آستان امامزاده هاشم (ع) را قانونی دانسته است؛ در تقسیمات کشوری اگر قرار باشد تغییری صورت گیرد، باید به تصویب هیأت وزیران و دولت برسد که چنین امری تاکنون درباره این موضوع تحقق نیفتاده است.

فتاح‌دماوندی افزود: اخیراً در مسیر خط لوله گاز دماوند به لاریجان تخریب بی‌سابقه محیط‌زیست و منابع طبیعی دماوند توسط شرکت گاز و پیمانکاران مربوطه انجام شده که هنوز عواطف مردم دماوند از آن جریحه‌دار است.

وی گفت: از وزیر کشور می‌خواهیم که دوباره اسباب ناراحتی مردم را فراهم نکند؛ از قوه قضاییه هم می‌خواهیم کسانی که متن این نامه را تهیه کرده و جلوی وزیر گذاشته‌اند تا امضا کند و کسانی که در وزارت کشور مقدمات این نامه خطا و غلط را فراهم کرده‌اند، شناسایی و اگر لازم شد مجازات کنند و مسؤولان به مردم دماوند اطمینان دهند که اشتباه کرده‌اند.

وزیر کشور از مردم دماوند عذرخواهی کند

امام جمعه دماوند تصریح کرد: وزیر کشور باید نامه ارسالی به رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه را کان لم یکن سازد و شخصی را بفرستد و از مردم عذرخواهی کند؛ رئیس مجلس و قوه قضاییه آگاه باشند که برخی افراد از فامیلی لاریجانی آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند و کارهای خود را به آنها نسبت می‌دهند.

فتاح‌دماوندی بیان کرد: از تلاش‌های نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی درباره موضوع آستان امامزاده هاشم (ع) قدردانی می‌کنیم که هم نماینده قبلی و هم نماینده فعلی در این موضوع به‌خوبی از حقوق مردم دفاع کردند و در حال پیگیری هستند.

وی اظهار کرد: در خصوص مالکیت آستان امامزاده هاشم (ع) این اطمینان را به مردم می‌دهیم که سازمان اوقاف، هیچ اقدامی برابر نامه وزارت کشور انجام نداده است و در نشست شورای تأمین که صبح دیروز در فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد، تأکید شد اداره اوقاف دماوند حق واگذاری آستان امامزاده هاشم (ع) را ندارد و در خصوص تحویل بقعه مبارکه هیچ دستوری از سوی استاندار تهران به فرمانداری دماوند ابلاغ نشده است.

واگذاری مالکیت آستان امامزاده هاشم (ع) دماوند صورت نمی‌گیرد

امام جمعه دماوند افزود: با پیگیری از مدیرکل اوقاف و امور استان تهران، وی هم اطمینان خاطر داد که واگذاری صورت نمی‌گیرد و به آن فردی که هم که پیگیر الحاق آستان امامزاده هاشم (ع) به منطقه خودش است، می‌گوییم که «بنشین سر جایت و پای خود را از گلیمت درازتر نکن».

فتاح‌دماوندی اضافه کرد: دست‌کاری نامه‌ها با خودکار و القای وزیر کشور به امضای نامه و این حرکت‌های سخیف سبب انتقال آستان امامزاده هاشم (ع) نخواهد شد و مردم دماوند مطمئن باشند که این توفیق خدمت‌گزاری از نسل‌های قبل به ما رسیده و به نسل بعد نیز انتقال پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ظاهرا دستور اینه که هر روزنه ای برای وارونه نمایی و تخریب علیه دولت پیدا کردید از همونجا آتش به اختیارید … پناه می برم به خدا از …

  2. نمی دانم، این امامان جمعه، برخی وقت ها ودر برخی موضوعات، ساز خود را می زنند؟!
    گویی در یک فضایی دیگر و کشوری دیگر هستند!
    بعضی هم بدون بررسی دقیق و بدون این که تخصصش را داشته باشند، موضعگیری می کنند!
    به صرف این که جایگاه سخنرانی و سخنران باشی که نمی توان وارد وادی شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا