خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در واکنش به کلیپ جدید میثم مطیعی

«احمد وخشیته» در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز گذاشته است، در واکنش به کلیپ جدیدی میثم مطیعی نوشت:

ترم اول کارشناسی ارشد که بودم، همزمان بود با بهار عربی در منطقه‌ی غرب آسیا؛ یک روز به همراه یکی از هم کلاسی‌ها رفته بودیم نماز جمعه. پیش از شروع خطبه‌ها آقایی که کنار ما نشسته بود شروع کرد به تحلیل اینکه بیداری اسلامی منطقه‌ی خاورمیانه را فرا گرفته؛ با آب و تاب تحلیل می‌کرد و من و دوست بیچاره‌ام هم خیره نگاهش می‌کردیم و گاه گاهی سری تکان می‌دادیم.

تحلیل‌هایش که تمام شد، به یکباره از من پرسید شما دانشجویید؟ چی می‌خونید. با خودم فکر کردم الان که متوجه می‌شود علوم سیاسی می‌خوانیم، چه واکنشی نشان می‌دهد؟ راستش فکر می‌کردم که شرمنده می‌شود از این که با تحلیل‌های آب دوغ خیاری‌اش بر روی مغز ما موج سواری می‌کرده. اما واکنشش فراتر از آن چیزی بود که انتظارش را داشتم. سری تکان داد و گفت: «خب پس متوجه می‌شین چی میگم!». از او پرسیدم شما در چه حوزه‌ای مطالعه دارید که گفت مهندس صنایع هستم.

آن روز همیشه در ذهن من خوب حک شد و هر چه جلوتر آمدم از این قبیل واکنش‌ها بیشتر دیدم؛ مرثیه‌ای به نام سیاست زدگی که جامعه‌ی ما را عجیب فرا گرفته! حالا هر فردی به خود اجازه می‌دهد به تحلیل سیاست در حوزه‌ی داخلی و خارجی بپردازد؛ از جریان شناسی لایه‌های قدرت داخلی گرفته تا سیاست داخلی و خارجی روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و … .

فرقی ندارد طرف مهندس باشد یا پزشک؛ محیط زیست بخواند یا به آخوندگری (به قول مرحوم آیت الله مجتهدی) مشغول باشد. نتیجه‌اش این می‌شود که توده مردم حالا می‌تواند با تکیه بر جهل مرکب و فهم پذیری ناصحیح از عالم سیاست خود را عاقل بداند و فضا را مهیا سازد تا فرصت طلبان و سودجویان بر موج سیاست زدگی جامعه خوب سوار شوند.

پ.ن ۱: میثم مطیعی در مقام دانش آموخته‌ی علم سیاست بدون شک می‌تواند آراء و انتقادات و دلواپسی‌های خود را آزادانه بیان کند، اما ای کاش بیشتر بر سیاست دینی تکیه و توجه داشته باشد که رسالتش در مداحی، یادآوری اخلاق و فضیلت‌های دینی است تا جامعه به سمت سعادت حرکت کند و جای اظهار نظرهای سیاسی در رسانه‌ها و میتینگ‌های تخصصی است.

پ.ن ۲: ای کاش یاد می‌گرفتیم در حوزه‌ی تخصصی خودمان صحبت کنیم و دیگران را نقد کنیم. مشکلی که حالا نه تنها توده بلکه روشنفکر نمایان و آخوندگرها را نیز در بر گرفته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. به نظرم شما در این دوره پیروزی انتخابات مغرور شده اید و تصمیم دارید هر صدای منتقد نه معترض منتقد را در نتفه با هیاهو خفه کنید و بگویید هیچ کس غیر ما نمی فهمد حتی در دوران صدر اسلام نیز خلفا و امرای دولت جور در پای منبرشان نظرات مخالف را گوش میکردند و حتی از ترس اینکه مورد سرزنش مردم قرار نگیرند منتقدان را تحمل میکردن پس کمی صبر و تحمل نه تنها شما رو از بین نمیبره بلکه باعت موجه جلوه دادنتان می شود

    9
    19
    1. این نقد بما هو نقد حق میثم مطیعیه اما چرا از تریبون نماز عید که هم تریبون رسمیه و هم روز وحدت و همدلی؟ آیا ستاد برگزاری به کسی مث من که یکی از 24 میلیون نفری هستیم که به روحانی رای داد همون تریبون رو میده تا مثلا قبل از خطبه های نماز عید قربان از بقیه صف اولی ها نماز انتقاد کنم؟

      5
      2
  2. آقای وخشیته سلام
    بنده از شما و همفکران شما سوالی دارم و آن اینست که چرا این نقد برای شما ها اینقدر سنگین و غیر قابل تحمل است. لطف بفرمایید کمک رییس محترم جمهور بیایید و از نقدها دفاع یا رد نمایید.
    به نظر این بهتر نیست

    8
    22
  3. همین جوری بود که یکی اومد با آب و تاب حرف زد و تبلیغ کرد وعده ای از مردمم باورش کردن بهش رأی دادن شد، رئیس
    بعد هم عده ای از همین طیف را البته بعضی هاشون رو آورد گذاشت مسئول وزارتخانه
    و همین جوری بود که مملکتو داد به باد فنا…..
    و خلاصه که هیچی …..

    6
    12
  4. دوستان هیچ کس از فضای نقد و نقادی بدش نمیاد، ولی مثل روز روشنه که نقد نیست و تخریب صورت میگیره، در ضمن ما مثل شما نیستیم که همه چی رو جزء مقدسات حساب کنیم و خط قرمز الکی بکشیم، یه مورد دیگه چرا تریبونی که این آقا مداح استفاده کرد و میکنه ، در اختیار دیگرانی که مثل این آقا فکر نمیکنند قرار نمیگیره تا اونا هم اشعاری خوش و متین در دفاع بگن.

    10
    3
  5. به نام خدا
    این مطلب بیداری اسلامی ، که توسط شما ها به بهار عربی تنزل داده شده ؛ توسط فردی مطرح و نام گذاری شده که به اعتراف دشمنانش ( چه داخلی و چه خارجی ) یک نقطه سیاه هم در زندگی سیاسی انقلابی اش نمی توان مشاهده کرد . امثال شما چه باور کنید و چه نکنید ، بیداری ای که پایانش ان شاالله منتهی به کامل شدن عقول فرزندان آدم هست شکل گرفته . مشکل امثال شما بغضی است که در گلویتان گیر کرده و باعث عصبی شدن شما شده ! گرایش عوام الناس به خلفا ؛ به خاطر برتری آنها نسبت به امیرالمؤمنین علیه السلام نبود ؛ به خاطر بغض آنها نسبت به امیرالمژمنین بود ! آنجایی که پای منبر امیرالمؤمنین علیه افضل صلاه الله اعتراف کردند که : او چقدر می فهمه !
    فهم سیاسی ربطی به مدرک و محفوظات ندارد . اساسا فهم و شعور ربطی به مدرک و محفوظات نداره . فهم سیاسی ؛ زاییده شعور و فهم فرد از مسایل پیرامون و فهم و شعور هم زاییده تقوای فردی و اجتماعی فرد است و تقوی هم محصولی از محصولات عبودیت است ! که به فرموده قرآن : و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون !
    «و إن تطع أکثر من فی الارض یضلوک عن سبیل الله، إن یتبعون إلا الظن و إن هم إلا یخرصون»( سوره انعام،آیه116)
    اگر از اکثریتی که در زمین هستند، پیروی کنی تو را از راه خدا گمراه سازند زیرا اکثریت مردم پیروی از ظن و گمان می کنند و جز به دروغ سخن نمی گویند.
    به فرموده قرآن : اکثرهم لا یشعرون – لا یعقلون و … !
    سوره البقرة : آیات 11 تا 13
    وَ إِذا قِیلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ (11) أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَ لكِنْ لا یَشْعُرُونَ (12) وَ إِذا قِیلَ لَهُمْ آمِنُوا كَما آمَنَ النَّاسُ قالُوا أَ نُؤْمِنُ كَما آمَنَ السُّفَهاءُ أَلا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهاءُ وَ لكِنْ لا یَعْلَمُونَ (13)
    چون بآنها گفته میشود در زمین فساد و تباهى نكنید گویند تنها ما مصلحیم ( به تعبیری اصلاح طلبیم )(11) بدانید كه آنها خودشان فسادكارانند ولى نمى‏فهمند (12).
    چون بآنان گفته میشود: شما نیز چنان كه مردم ایمان آورده‏اند( مؤمنین) ایمان آرید گویند ایمان آریم چنان كه كم خردان ایمان آورده‏اند بدانید كه آنها خودشان كم خردند ولى خود نمیفهمند (13).
    ( رد احمقانه ای به نام لیبرال دموکراسی یا همون اصلاحات ؛ توسط ذات اقدس اله )
    من همگی شما را به قرآن رجوع می دم . البته اول باید مشخص شود به دین پایبند هستید یا . . !؟
    و السلام علی من اتبع الهدی

    3
    14
  6. ضمن تشکر از نویسنده محترم.اگر تاریخ اسلام را از صدر تا الان موشکافانه و دقیق مطا لعه و تحلیل کنید می بنید هر جا اسلام ضربه خورده توسط قاسطین و ناکثین نبوده بلکه مارقین که در فیلم امام علی (ع) بخوبی چهره اینان را نشان داد ضربه خورد و خواهد خورد.اقای میثم مطیعی هنوز تو دانشگاه امام جعفر صادق (ع) ریش در نیاورده بود و دکتر نشده بود مرحوم ایت االه مهدوی کنی (ره) به امثال ایشان نصیحت و وصیت میکرد که فرزندانم مواظب باشید به اسم انتقاد انتقام نگیرید مواظب باشید با حرف های نسنجیده که دیگران بهتان دیکته میکنند باعث بهم زدن وحدت نشوید مواظب باشید دشمن شاد نشوید و…کار را این تیپ افراد بجایی میرسانند که به وزیر امور خارجه میگویند جاسوس و کسی که میخواهد سردار سلیمانی را تحویل دشمنان انقلاب قرار دهدو درست چند روز بعد از این حرف هایی که در ان بوی انتقاد نبود بلکه نفاق بود رهبر فرزانه و دور اندیش انقلاب حضرت آقا از شخص اقای دکتر ظریف همانند گذشته دفاع کردند و ایشان را متدین و دلسوز نظام دانستند.خدایا ما را از شر نفس اماره در امان نگه دار

    19
    5
    1. یک نکته تاریخی دقیقا در همین رابطه خدمت شما جناب رحیمی و همه کاربران عزیز عرض شود:

      در دوران خفقان شدید حاکمیت بنی امیه، شخصی به نام “فرزدق” شاعر زبردست زمانه در حضور هشام بن عبدالملک در موسم حج، در پوشش مدح و معرفی امام سجاد (ع) با اشاراتی خلفای غاصب اموی را هدف قرار می دهد که البته مانند برخی در عصر حاضر، هاشم بن عبدالملک نتوانست چنین نکته‌ای را تحمل کند و فرزدق را به زندان افکند. اما کار فرزدق مورد ستایش امام سجاد(ع) واقع شد و حضرت برای او جایزه هم فرستاد.
      به نقل از سایت عقیق

      3
      7
      1. واقعا موندم چرا بعضی ها به این مطلب منفی دادن!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
        یعنی شمایی که منفی دادین با به عملی که مورد رضایت امام معصوم و حجت خداست! منفی دادین؟!؟!؟!؟!؟!؟
        یعنی طرفداران دولت روحانی شیعه نیستن و با حجت خدا هم به مخالفت برمی خیزند!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
        البته این رو مطمئنم که فقط عده معدودی در این طیف هستند که واقعا اعتقادی به دین و خدا و پیغمبر اصلا اعتقادی ندارن
        که بین اکثریت فهیم حامی جناب روحای رخنه کردن و سعی دارن همه این طیف را در تقابل با دین جلوه دهند و حتما باید ازین گروه اعلام برائت و جدایی شود و مطالب و نظرات ضد دینی شان مورد نقد همه قرار گیرند.

        2
        4
      2. مقایسه فرزدق با میثم مطیعی و مقایسه خلافای راشدین با دکتر روحانی را فقط در افکار کسانی رسوخ می کند که بقول دکتر شریعتی در تشیع صفوی جای مظلوم و ظالم و جای گنه کار با بی گناه و جای کافر با مرتد و.. با عوام فریبی و استفاده از حربه دین عوض میشود و با همین عوام فریبی شمشیر را به دست ابن ملجم مرادی میدهند تا مظلوترین و عادلترین و معصومترین فرد تشیع علوی را در محراب مسجد به شهادت برساند و وقتی شمیر را هم بالا برد تا فرق امام علی {ع} را بشکافد با توسل به خدا و چند با ر گفتن نام خدا امام را بشهادت رساند. قدری تعصب کور را کنار بگذاریم و واقع بین باشیم و اسلام را طبق میل خودمان تفسیر نکنیم

        5
        3
        1. دوست عزیز جناب رحیمی
          باید بدانید که تاریخ مدام درحال تکرار است واین اوج حماقت است که از تاریخ درس عبرت نگیریم. که قرآن سفارش فرموده به درس گرفتن از گذشتگان. این برای چه بوده، برای اینه که من و شما بامراقبت از خود به پرتگاهی که آنان دچارش شدند نزدیک نشویم.
          ونیز در جهت اجرای واجب فراموش شده: امر به معروف و نهی از منکر، در مراقبت از دوستان خود ویا حتی دیگران.
          حالا با نقد منصفانه سعی در اجرای همین سفارش قرآن است والا ما هرگز دولت جناب روحانی را مصداق بارز حکومت فاسد بنی امیه قلمداد نکرده ایم اما این یک هشدار است که خدای ناکرده به آن سمت حرکت نکنند.
          واین هرگز به تعبیر شما بزرگوار عوام فریبی یا استفاده از حربه دین نیست بلکه صرفا استناد به تاریخ است، آنهم تاریخ سیاسی اسلام عزیز
          یا علی

          1
          4
  7. بحث بحث انتقاد نیست بحث تصاحب ومالک شدن تریبونهای کشور است ! آیا اصولگرایان محترم اجازه میدهند اصلاح طلبان نیز برای خودشان بصورت جدا گانه وبا امام جمعه ای مجزا و مستقل نماز جمعه بخوانند و درآنن مراسم آنها نیز به نقد و گله گذاری بپردازند / آیا تریبون نماز جمعه وصدا وسیما که بسیار مهم هستند فقط باید در دست گروهی اندک با افکار خاص باشند ؟؟؟

    9
    4
    1. آقا رضا خدمت شما عرض شود که:
      چطور رئیس جمهور و برخی از اعضای دولت، معاونین و مشاورین او حق دارند که از تریبون‌های رسمی متعلق به بیت‌المال همچون صداوسیما، سایت ریاست جمهوری، روزنامه ایران و امثال آن هر نوع برداشت و تفسیری حتی به ناحق و در حد تحریف نسبت به اهل‌بیت را بر زبان جاری کنند؟ اما اگر یک مداح انقلابی باسواد، استاد دانشگاه، بدون هیچ‌گونه اهانتی، حقایقی را درباره وضع موجود جامعه، سیاست‌های غلط و بعضاً خطرناک همچون پذیرش سند ننگین 2030 و چپاول اموال عمومی، اختلاس‌ها و غارت بیت‌المال توسط برادر این مسئول یا از خویشاوندان آن مسئول دیگر که مطالبات انقلاب است در نماز عید، مطرح کند باید مورد هجمه و تخریب قرار گیرد!

      3
      7
      1. ببخشید منظور
        ( آقا رضا خدمت شما عرض شود که:
        چطور رئیس جمهور و برخی از اعضای دولت، معاونین و مشاورین او حق دارند……… )
        آقا علیرضا ( ۱۷ تیر ۱۳۹۶ ۸:۵۹ ب.ظ ) بود نه آقا رضا

        1
        1
  8. چندتا نکته نسبت به نظرات دوستان منتقد روحانی که نمیشه گفت بلکه دشمن روحانی و خاتمی … اولا یکی از دوستان گفته ما بعد از پیروزی مغرور شدیم … هر چند باید به این پیروزی ها و توجه عموم مردم به این جریان افتخار کرد و یادآور شد هر وقت انتخابات در شرایطی از امنیت و سلامت یا تفاوت ناظر و مجری انتخابات برگزار شده جریان اصلاحات که تداوم امروزی ان می شود جریان اعتدالی-اصلاحی به راحتی پیروز بوده پس یک بار پیروز نشده ایم که مغرور شویم و این هم از لطف خداوند است و توجیه بعدی شما دقیقا مثل آقای علم الهدی هست که گفتن مشکل ناس هستند ولی جلوی همون ناس سخنرانی می کنند و همون ناس در جبهه ها بودند و الان هم با همه ی مشکلات موجود که بیشتر این مشکلات هم یادگار دوره ی عشق شما آقای احمدی نژاد است که یادتان نرفته نازک تر از گل به اون نمی گفتند حتا وقتی فقط یکی از تخلفات دوره ی اون یعنی فساد 3 هزار میلیاردی رو شد به جای دستور قاطع دستور کشش ندهید صادر شد ولی در طی این چهارسال گفته شد تا می توانید در کار روحانی دخالت کنید حتا در حالی که قانون اساسی به صراحت رئیس جمهور را شخص دوم مملکت و رئیس همه ی شوراهای حاکمیتی مانند شورای عالی امنیت ملی .شورای عالی دفاع و …. گفته شد بروید و به زور هم که شده دست بالا را پیدا کنید در این شوراها اما چگونه ؟ الله اعلم …. و بعد شما خود را اقلیت فهمیده می دانید و اکثریتی که به کاندید شما رای ندادند نفهم و کم شعور ؟ خوب حالا می خواهید چکار کنید که همیشه در اقلیت هستید چون […] خداوند می فرماید یدالله مع الجماعه … این هم یکی دیگه و امرهم شورا بینهم …. پس اینها را هم ببینید …. و آیات را درست درباره ی موضوعی که صادر شده ببینید نه برای مصارف امروزی ناقص … و همین غرور و خود را مومن دیدن و دیگران را نه خود حکایت حال شماست که دین را هم فقط برای خود می دانید … حضرت علی-ع- در نامه ی معروف خود به مالک اشتر می گوید ای مالک مردم یا در دین با تو برادرند یا در انسانیت با تو برابر …. این دید علی-ع- است و دست آخر با حمایت شدید شما و بعضی نهادها آقای احمدی نژاد رئیس جمهور شد و خیلی تبلیغ رو انقلابی بودن و پرکار بودن او شد ولی هم او به قهر 11 روزه رفت و هم او در برابر دستور صریح رهبری مبنی بر نیامدن در انتخابات آمد و سوای تخلفات عدیده مالی و سیاسی جمعی از یاران او به جرم بهره بردن های غیر قانونی از بیت المال محکوم و زندانی شدند … ولی خاتمی که ثبات و آرامش و رونق اقتصادی و احترام بین المللی ایران تنها دستاوردهای او بودند و هرگز جز به احترام با رهبری سخن نگفت و یارانش تنها به بهانه های سیاسی در زندان هستندولی خاتمی با وجود سلامت نفس و تقوای واقعی ادعایی ندارد ولی آنانی ادعاهای بزرگ می کنند که به اندازه همان ادعا دستشان خالی است …. یا حق …. حسبنا لله و نعم النصیر و نعم المولی و نعم الوکیل ..

  9. ملك الشعرا بهار در كتاب تاريخ مختصر احزاب سياسي در نقد وضعيت پس از مشروطه مي نويسد: مشكل ما اين است منبري هاي ما سياسي شده و سياسيون ما منبري شده اند.

    7
    6
  10. اینا همین جوری اند
    وقتی انتقاد دلسوزانه می کنی، میگن بی شناسنامه بیسواد و ….
    وقتی با سوادمون انتقاد دلسوزانه و دوستانه (که تو شعر هم معلومه) می کنه میگن هرکی باید تو حوزه تخصصی خودش فعالیت داشته باشه
    یعنی یه جورایی نقد و انتقاد تعطیله
    #زنده_با_مخالف_من
    #روحانی_دوباره_مچکریم

    4
    9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا