خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح عضو تحریریه ایسکانیوز پس از اخراج

«حسین نقاشی» که به تازگی از عضویت در شورای سردبیری خبرگزاری ایسکانیوز وابسته به دانشگاه آزاد کنار گذاشته شده، در اینستاگرام خود نوشت:

خداحافظی با ایسکانیوز

پس از انتشار توییتم واکنش های زیادی از سوی دوستان در اینجا و توییتر اتفاق افتاد و عزیزان زیادی در حق من و سایر همکارانم همدلی و محبت داشتند.

به نظرم رسید چند نکته را عرض کنم و بزودی با انتشار یادداشتی مسائل بیشتری را با مخاطبان در میان بگذارم:

1.تغییر و تحول مدیریتی و تغییرات سازمانی امری بدیهی است و به خصوص تغییرات سیاسی، لاجرم منجر به رفتن عده ای و آمدن عده ای دیگر می شود. به قول قرآن مجید:

“وَتِلْكَ الْأَيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاسِ…”
این روزگار را با (اختلاف احوال) میان خلایق می‌گردانیم (دست به دست میکنیم)…

جریان اصولگرا به هر تقدیر زمام امور دانشگاه آزاد را به دست گرفتند. هرچند در روند و شیوه به دست گرفتن این میراث آیت الله هاشمی رفسنجانی اما و اگرهایی است ولی در هر حال و با گذشت از این ماجرا، طبیعی است که در سطوح مختلف مدیریتی آن تحول و تغییر ایجاد کنند.

2.در طول این سه سال و اندی حضورم در ایسکانیوز بارها شاهد بودم که مدیریت دانشگاه نسبت به بیش از حد سیاسی شدن مجموعه دانشگاه آزاد و به خصوص رسانه هایش مقاومت جدی دارد.

به عنوان مثال مدیریت همین خبرگزاری ایسکانیوز من را به دلیل عضویتم در شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و آنچه “خاتمی چی” بودن می خواندند، به سردبیری آن مجموعه منصوب نکردند و گفتند: “برای ما و خودت دردسر دارد”!.و به عضویتم در شورای سردبیری و دبیری تحریریه آنجا بسنده کردند.

حالا سمت و سوی انتصاب ها در دانشگاه آزاد تحت مدیریت جناب دکتر نوریان به هیچ وجه چنین مماشات هایی را ندارد.

از عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تا جبهه پایداری در سطوح مختلف مدیریتی و رسانه ای حضور دارند. به زودی از روزنامه ای چون فرهیختگان یک “وطن امروز” یا “جوان” درخواهند آورد و احتمالا آنا و ایسکانیوز با شیبی ملایم تر سیاست های سیاسی، فرهنگی و…اصولگرایان را به پیش خواهد برد.

3. چنانکه گفتم طبیعی است با روی کار آمدن محافظه کاران در دانشگاه آزاد رویکردها و افراد عوض شوند، چنانکه در چند ماه آتی همین اتفاق در جاهایی که به رای مردم به جریان اصلاح طلب واگذار شده، همین اتفاق خواهد افتاد ولی تفاوت در منش ها و روش هاست. آن دیگران از همکنون و با تغییر شورای شهر می دانند که باید رخت اقامت برچینند.

ولی رفتن یکباره بساط زندگی عادی افراد را به مخاطره می افکند. با این حال باید بگویم که رضا واعظی، سرپرست ایسکانیوز شیبی ملایم تر و همدلانه تر داشت و شاید اگر تصمیم تنها بر عهده او بود تا پایان تابستان نسبت به تغییرات عمده دست نگه میداشت، اما تصمیمات گرفته شده بود…

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. برادر عزيز جناب آقاي نقاشي. حسن اخلاق و منش و تعهد شما بر كسي پوشيده نيست. در هر كجا كه هستيد، براي شما سلامتي و موفقيت آرزومندم.
    تغيير و تحولات همان طور كه خودتان گفتيد طبيعي است. ولي مشكل اينجا است كه دوستان اصولگرا وقتي مديريت جايي را بر عهده ميگيرند، در استفاده از نيروهاي همسو لحظه اي ترديد نميكنند، ولي دوستان اصلاحطلب اين طور نيستند و عمدتاً آنقدر مماشات ميكنند تا طول دوران مسئوليتشان تمام شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا