خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تغییر 7 رییس دانشگاه طی روزهای آتی

با تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طی روزهای آتی روسای 7 دانشگاه از نقاط مختلف کشور تغییر خواهند کرد؛ تغییراتی هم جهت با خواست دانشگاهیان رای مردم در انتخابات 24 خرداد 92.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، دانشگاه های شهید باهنر کرمان و ارومیه جزو دانشگاه هایی هستند که مدیران آنها در روزهای آتی تغییر می کنند. برخی دانشگاه های تهران نیز در نوبت تغییر مدیریت قرار دارند اما مشخص نیست که آیا در این تغییرات قرار دارند یا نوبت آنها هنوز فرا نرسیده است.
در ارومیه، با برکناری دکتر صدقی، دکتر رحیم حب نقی ریاست دانشگاه را بر عهده می گیرد. حب نقی از سال 76 تا 80 در دولت اول سید محمد خاتمی ریاست این دانشگاه را بر عهده داشت. حب نقی و دکتر گودرز صادقی – رییس همین دانشگاه در سالهای 80 تا 84 – از گزینه هایی بودند که در یک ماه اخیر از آنها به عنوان گزینه های ریاست جدید نام برده می شد.
این تغییرات پس از دریافت گزارش شکایات و اعتراضاتی نسبت به عملکرد مدیران برخی از دانشگاه ها و تعیین و اعزام هیات های سه نفره برای هر دانشگاه انجام می شود. پیش از این نیز روسای چند دانشگاه به همین شکل تغییر کرده اند.
با روی کار آمدن دولت جدید، اعترضات زیادی نسبت به مدیریت سیاسی و یا ضعف علمی مدیران بسیاری از دانشگاه ها از سوی دانشجویان و اعضای هیات های علمی مطرح شده است ولی دکتر فرجی دانا، وزیر علوم تحت فشارهای تندروها مجبور شده که به صورت تدریجی دست به تغییراتی بزند که همراه با شعارهای وعده داده شده توسط حسن روحانی بود.
به گزارش رسیده به خبرنگار انصاف نیوز، دکتر مروتی، رییس دانشگاه چمران اهواز طی روزهای اخیر در حال عضویت در هیات علمی دانشگاه تهران است و وضعیت ریاست او پس از عضویت در هیات علمی دانشگاهی در تهران مشخص نیست. احتمال می رود او نیز در لیست تغییرات آتی باشد. چگونگی عضویت مروتی در هیات علمی دانشگاه تهران نیز روشن نیست.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا