خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«استادِ احمدی‌نژاد رای نیاورد، وزارتخانه‌ها را ادغام کرد»

یک کارشناس اقتصادی در خصوص موضوع ادغام و تفکیک وزارتخانه‌ها می گوید:«بهتراست در راستای کمک به بخش تولید و صنعت،بازرگانی کنار صنعت و معدن بماند تا از تولید داخلی حمایت بیشتر صورت بگیرد.»

مهدی پازوکی، کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرآنلاین در رابطه با تفکیک وزراتخانه ها اظهارداشت:«با توجه به هزینه ای که این کار به دنبال دارد، تفکیک در شرایط کنونی اقتصاد ایران به صلاح نیست،ضمن اینکه در کشورهای توسعه‌یافته ای مانند ژاپن نیز وزارت اقتصاد، صنعت و تجارت یک وزارتخانه دارند.»

وی افزود:«باید سیاست های بازرگانی در خدمت توسعه صنعتی کشور باشند. اگر بازرگانی از صنعت منفک شود، این وزارتخانه تبدیل به وزارت واردات خواهد شد. بنابراین به لحاظ کارشناسی وزارت بازرگانی باید با صنعت تجمیع شود، تا یک سیاست‌گذاری واحد در جهت اهداف توسعه صنعتی کشور به عمل بیاید. اگر وزیر ضعیف است، وزیر آن را تغییر دهند و از  افراد کارآمدی که در کشور کم نداریم استفاده شود.»

پازوکی ادامه داد:«هم به لحاظ هزینه و هم به لحاظ سیاست گذاری درست نیست،این تفکیک صورت بگیرد. از سویی وظیقه دولت سیاست‌گذاری  و تعیین تعرفه ها در جهت حمایت از تولید داخلی است.»

این کارشناس اقتصادی در خصوص تفکیک وزارت راه از بخش مسکن نیز گفت:« ادغام این دو وزارتخانه از اول یک موضوع سیاسی بود. استاد راهنمای رییس جمهور آن زمان رای نیاورده بود، به همین ترتیب رییس جمهور برای گرفتن حال مجلس این وزارتخانه را ادغام کرد.»

وی ادامه داد:« بنابراین به نظر می رسد،تفکیک این دو وزارتهانه درست است.»

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا