خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حاتم بخشی احمدی نژاد در اوج تحریم: فرودگاه کشور «سنت وینست»

فرودگاهی که با پول اهدایی احمدی نژاد از جیب مردم ایران به کشور کوچکی به نام «سنت وینسنت و گرنادین» ساخته شده، هفته گذشته افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین در حالی که چهار سال از پایان فعالیت دولت دهم سپری شده است، همچنان تصویر روشنی از تمام تصمیماتی که در این دوره اتخاذ شده است وجود ندارد .

طهماسب مظاهری ، رییس کل مستعفی بانک مرکزی در دولت نهم ، در حالی به تازگی از تصمیمات دولت وقت برای کمک بلاعوض به کشورهای جهان سخن گفته است که بررسی ها نشان می دهد در این دوره اقتصاد ایران با دشواری های فراوانی روبرو شده و قدرت خرید مردم در کنار رشد تورم و همچنین کند شدن اهنگ رشد اقتصادی تحلیل رفته است .

اگر نام کشور سنت وینسنت و گرنادین به گوشتان نخورده است، بهتر است با این اسم آشنا شوید چرا که ایران، در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد هدایای بزرگی به این کشور ذره ای داده است . سنت وینسنت و گرنادین ها کشوری جزیره ای در دریای کاراییب، در ۱۷۶۳ این جزایر مستعمرهٔ بریتانیا شد، در ۱۹۶۹ خودگردانی داخلی یافت، و در ۱۹۷۹ به استقلال رسید.

جمعیت این کشور کمی بیش از صد و 10 هزار نفر است . این کشور هفته گذشته فرودگاهی که با پول اهدايي احمدي نژاد از جيب ملت ايران در درياي كاراييب ساخت را افتتاح كرد.

رییس جمهور پیشین ایران در آخرین سفر خود به نیویورک، ملاقاتی با نخست وزیر این کشور می کند و با حاتم بخشی از جیب ملت ایران 2 میلیون دلار به وی هدیه می دهد. این هدیه صرف ساخت فرودگاهی در سنت وینسنت می شود.

البته سابقه کمک های ایران به این کشور کوچک در دریای کاراییب تنها به این دیدار ختم نمی شود . پیش از این نیز نخست وزیر این کشور در دوره فعالیت دولت احمدی نژاد به ایران دعوت شده بود . او در سال 1388 در سفری رسمی به ایران در مصاحبه ای مشترک با رییس جمهور ایران حضور یافت و از وعده های دولت ایران برای کمک به کشورش سخن گفت .

«رالف اوراد گونسالس»، نخست وزیر سنت وینسنت و گرنادین در ان سفر از قول مساعد جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در پروژه‌ احداث فرودگاه و نیز ارائه بورس تحصیلی به دانشجویان این کشور در رشته های مهندسی و پزشکی خبر داد. سال 1387 خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری از کمک 7 میلیون دلاری دولت ایران برای ساخت فرودگاه در کشور خبر داده بود .

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا