خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تا جایی که میدانم احمدی نژاد پروانه وکالت ندارد

یک حقوقدان با اشاره به نامه ی اخیر محمود احمدی نژاد درباره بازداشت بقایی، آن را حاصل بهم ریختگی ذهنی و تشتت دانست و اظهار کرد: وقتی آقای احمدی نژاد می گوید نه در پی ثروتم، نه قدرت، این پرسش مطرح می شود که با وجود فرمایش رهبری، چرا در انتخابات اخیر ثبت نام کردی و آن زمانی که قدرت داشتی، مردم را خس و خاشاک خطاب کردی و حالا به همانها نامه مینویسی؟!

«نعمت احمدی» در گفت وگو با خبرنگار انصاف نیوز درباره وجه حقوقی پرونده بقایی گفت: اگر آنچه راجع به پرونده ی آقای بقایی بیان شده است، درست باشد، نقد بر عملکرد قوه ی قضائیه در برخورد با پرونده ی آقای بقایی وارد است. نمی شود یک پرونده ای که کفالت دارد و بدون اینکه اتهام جدیدی باشد 5 میلیارد وثیقه صادر شود.

وی افزود: اگر دوره قبل قرارشان کفالت بوده و شکایت جدیدی علیه ایشان طرح نشده، این پرسشگری وجود دارد که چه اتفاقی افتاده که قرار کفالت آقای بقایی به قرار وثیقه ی 5 میلیاردی تبدیل می شود. اگر این هم درست باشد که آدرس های مختلفی از منزل آقای بقایی و هم از منزل کفیلش داشتند و هم از وکلا داشتند باز هم به نحوه ی ابلاغ، نقد هست، چراکه اگر فردی کفیل داشته باشد در پرونده ابتدا به کفیلش اخطار می دهند و اگر وی نتوانست متهم را بیاورد، حکم جلب صادر می شود .

احمدی خاطرنشان کرد: تشتتی که در عناوین نامه آقای احمدی نژاد هست که هرکدام به صورت مستقل می توانست نوشته و مطرح شود، در حالت عصبانیت و در یک متن پرحاشیه آورده شده است و ایشان از مقام معظم رهبری نیز خرج و بیشتر به قوه ی قضائیه و مجریه حمله کرده و این درحالیست که آقای احمدی نژاد با توجه به این که هشت سال رییس جمهور بوده می داند که اعتراض، مسوولی دارد اما در مجموع این نامه آنقدر ابعاد مختلفی دارد که نمی توان قضاوتی دقیقی داشت.

این حقوقدان در عین حال به این نکته اشاره کرد که پرونده ی انتخاباتی آقای احمدی نژاد یک بحث است که می توانست به شورای نگهبان اعتراض کند، نه به صورت مکاتبه ی علنی!!

به گفته ی نعمت احمدی، به این نامه از چند منظر می توان نگاه کرد؛ اول اینکه از این نامه مشخص است که شخص آقای احمدی نژاد آن را نگاشته اند چون از یک تشتت و پراکندگی موضوع و عناوین برخوردار است که از روی عصبانیت نوشته شده و انشاء هم یک انشاء منسجم و منظمی نیست و پیداست که خود شخص ایشان نوشته اند. دوم از نظر محتوایی، نقدی دارد به سیستم دستگاه قضایی و بررسی و انتقادات یا حتی مقالات و نوشته هایی که درباره ی هشت سال ریاست جمهوری وی در رسانه ها منتشر شده که معتقدند نباید می شد و بخش پایانی نامه، می پردازد به مسأله ی انتخابات و اینکه چرا بی جهت وی و آقای بقایی را رد کردند.

وی درباره صلاحیت احمدی نژاد برای نوشتن این نامه نیز عنوان کرد: پرسش این است که آقای احمدی نژاد در چه جایگاهی و با چه سمتی این نامه را نوشته است و چند موضوع را با هم خلط کرده است؛ آیا ایشان وکیل آقای بقایی است که تا آنجا که بنده میدانم، پروانه ی وکالت ندارد، پس نمی تواند به عنوان وکیل، این مطلب را بیان کند.

این حقوقدان اضافه کرد: جناب احمدی نژاد، سمت دیگری نیز ندارد و شاید هنوز فکر می کند رییس جمهور است و آقای بقایی و اطرافیانش را  هم، هیات دولت خودش فرض می کند و بنظر می رسد این نشانه ی یک نوع آشفتگی است که در متن نامه ی آقای احمدی نژاد دیده می شود و مؤید این ادعا نیز این جمله که می گوید من دلم نمی خواهد خیلی از مسوولان قوه قضائیه گیر بیفتند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. کاش روی موارد حقوقی این موضوع صحبت میکردید.مشکل آقای احمدی با آقای احمدی نژاد،غلبه کرده بر اظهار نظر فنی.

    10
  2. به رئيس جمهور قلب ها ! زياد سخت مى گيريد همكار محترم .دفاع از حق و حقوق خود يا ديگران كه پروانه وكالت نمى خواهد.وانگهى ، بنده حقوق خوان و استاد احمدى حقوقدان كه پروانه وكالت دارند چه گلى بر سرشان زده اند كه احمدى نژاد بدون پروانه نزده است ؟! گيريم كه بر يكايك موارد مطروحه در اين نامه نقدى وارد باشد – كه هست- اين خصلت نيك و جوانمردانه اش قابل ستايش نيست كه تحت هيچ شرائطى دست از حمايت و دفاع از مديرانش نميكشد ؟! به اعتقاد حقير مهمترين انتقادى كه بر ايشان در نگارش اين نامه وارد است ورود به محدوده قضاوت و بالتبع اعلام بيگناهى جناب معاون است ! آيا ايشان نميداند كه شرعاً، عقلاً و حتى منطقاً حق ورود به حيطه قضائى را ندارد ؟!

  3. واقعا سوال اصلی این است که احمدی نژاد خود را در چه سطح و مقامی فرض کرده که این نامه را نوشته و ایا اساسا ایشان فقط نگران بی عدالتی به نزدیکان خود است در جاییکه میگوید در مقابل ظلم نباید ساکت نشست؛ خوب بود ایشان بعنوان امر به معروف و نهی از منکر در سطح اجتماعی تحرکی از خود نشان میداد تا در آنصورت در برخورد با موضع بقایی این نامه نگاری قابل توجیه بود ا

    4
    1
  4. آقای احمدی نژاد در مصاحبه شبکه پی بی اس:
    ما در ایران هیچ زندانی سیاسی نداریم و آزادی کامل برقرار است.
    آقای احمدی نژاد اینو چی می گی؟ اینم می گی نبوده؟

  5. اینجاست که میبینیم برخی کلمات فقط کلمه هستند وبس ! مثلا آقایان مرحوم رفسنجانی ومرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی و آقای میر حسین موسوی چگونه آقای احمدی نژاد را از همان ایام نخست شناختند وبسیاری که ادعای داشتن ” بصیرت” را داشتند چه آسان خام شدند وگرفتار سالوس ورزی آقای احمدی نژاد گردیدند چه شده است که دیگر کلمه بصیرت را از زبان ودهان دوستان ایشان نمیشنویم گویا اصلا واژه بصیرت از ابتدا در فرهنگ ولغت وجود نداشته است

    9
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا