خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش‌ها به پیروزی نتانیاهو در انتخابات اسرائیل

منابع رسانه‌ای از پیروزی ائتلاف نتانیاهو در انتخابات پارلمانی رژیم اسرائیل خبر دادند ولی با این حال او همچنان از به دست آوردن اکثریت لازم برای تشکیل دولت بازماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، نتایج اولیه و نیز آماری که از نظرسنجی‌ها پس از رای‌گیری به دست آمده نشان می‌دهد که احزاب راستگرا به ریاست حزب لیکود ۶۰ کرسی پارلمان ۱۲۰ عضوی این رژیم را به دست خواهند آورد که یک کرسی تا حد نصاب لازم برای به دست آوردن اکثریت کنست فاصله دارد.

بنا بر این گزارش‌ها، احزاب میانه‌رو و جریان‌های چپ‌گرا در سرزمین‌های اشغالی نیز به ریاست حزب آبی و سفید به همراه فهرست عربی ۵۴ کرسی پارلمان را در اختیار خواهند داشت و حزب «اسرائیل خانه ما» به رهبری لیبرمن نیز شش کرسی به دست خواهد آورد.

بنا بر این گزارش، حزب لیکود که رهبری آن را بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برعهده دارد به تنهایی ۳۷ کرسی پارلمان را در اختیار خواهد گرفت و ائتلاف بنی گانتس، رقیب انتخاباتی نتانیاهو ۳۳ کرسی به دست خواهد آورد.

بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود از پیروزی خود در انتخابات کنست رژیم صیهونیستی خبر داده است.

اگر این نتایج به صورت رسمی تایید شود نتانیاهو مسئول تشکیل کابینه خواهد شد اما همچنان برای به دست آوردن اکثریت پارلمان و تشکیل دولت دستکم به یک کرسی خارج از ائتلاف راستگرای خود نیاز دارد.

نتانیاهو در انتخابات پیشین به دلیل مخالفت دیگر جریان‌های چپگرا و فهرست عربی در پیوستن به ائتلاف او نتوانسته بود کابینه را تشکیل دهد؛ امری که برای رقیب او بنی گانتس هم روی داد و کار به انتخابات زودهنگام روز دوشنبه کشید.


جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و جهاد اسلامی به نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اسرائیل که حاکی از پیشتازی حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو بر حزب “آبی – سفید” به رهبری بنی گانتس است، واکنش نشان دادند.

به نقل از سایت ارم نیوز، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس خاطرنشان کرد: دولت اشغالگر، رژیمی غاصب باقی خواهد ماند و انتخابات اسرائیل هیچ مشروعیتی در اراضی فلسطین بدست نخواهد آورد.

حازم قاسم در ادامه افزود: آنچه رخ داده است، انتخاب میان شهرک‌های غریبه‌نشین برای اداره رژیم استعماری مبتنی بر چپاول اراضی فلسطین و بیرون راندن ساکنان اصلی آن است.

وی در گفت‌وگوی مطبوعاتی خود تاکید کرد که ملت فلسطین تا زمان تحقق اهداف خود از جمله به دست آوردن آزادی و بازپس‌گیری اراضی خود و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس به مبارزه‌شان ادامه خواهند داد.

همراستا با مواضع حماس، داود شهاب، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: نتایج انتخابات هیچ واقعیتی را تغییر نخواهد داد و اشغالگری و تجاوز وجود دارد و طبیعی و بدیهی است ما با این اشغالگری و تجاوز رو به رو هستیم.

شهاب در مصاحبه مطبوعاتی خود تصریح کرد: ملت فلسطین به دلیل تروریسم صهیونیستی در تمامی دوره‌های دولت‌های سابق بهای سنگینی پرداخته‌اند.

شهاب در ادامه افزود: ما بعد یا قبل از نتایج انتخابات پارلمانی اسرائیل، تغییری در سیاست اسرائیل ندیدیم و نخواهیم دید. ما بر پایداری ملت و ثبات امت فلسطین حساب باز کرده‌ایم.

نتایج اولیه و نیز آماری که از نظرسنجی‌ها پس از رای‌گیری به دست آمده نشان می‌دهند که احزاب راستگرا به ریاست حزب لیکود ۶۰ کرسی پارلمان ۱۲۰ عضوی این رژیم را به دست خواهند آورد که یک کرسی تا حد نصاب لازم برای به دست آوردن اکثریت کنست فاصله دارد.


دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت، پیشتازی حزب راست‌گرای اسرائیل در انتخابات به منزله پیروزی شهرک‌سازی، الحاق و آپارتاید است.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، صائب عریقات، دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در توییتی با اشاره به پیشتازی فراکسیون راست‌گرای اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی در انتخابات روز دوشنبه گفت، شهرک‌سازی، الحاق و آپارتاید پیروزی شد. نتانیاهو در نظر دارد به اشغالگری و منازعه که موجب پیشرفت و رونق اسرائیل می‌شود، ادامه دهد. او انتخاب کرد که پایه‌های نزاع و گرداب خشونت را نهادینه کند.

وی ادامه داد، بدین وسیله نتانیاهو به منطقه و ملت‌های آن تحمیل می‌کند که با شمشیر زندگی کنند.

عریقات در پایان توییت خود با اشاره به اظهارات پیشین نتانیاهو درباره تصمیمش برای الحاق مناطق وسیعی از کرانه باختری به اراضی اشغالی نوشت، گام بعدی الحاق است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا