خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“ساکتین قانون شکنی احمدی نژاد، مدعی شده اند”

یک نماینده مجلس شورای اسلامی مخالفت های برخی نمایندگان با دولت تدبیر و امید را سیاسی خواند و گفت: نمایندگانی که درقبال شکل گیری مشکلات در دولت احمدی نژاد سکوت کرده بودند و حرفی نمی زدند، امروز زبان انتقاد و مخالفت علیه دولت را گشوده اند.
به گزارش انصاف نیوز، مسعودپزشکیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار امور مجلس شبکه ایران با بیان این مطلب که عمیق کردن شکاف و اختلاف بین دولت و مجلس مشکلات را افزایش خواهد داد،‌خاطر نشان کرد: راهکار حل مشکلات وحدت و تعامل بین قوا است.
‌نماینده تبریزو اسکو  با انتقاد از کارت زرد مجلس به وزیران علوم و اقتصاد در دولت یازدهم ‌،بیان داشت: ادامه این روند تعامل بین دولت و مجلس را دچار مشکل می کند.
وی ادامه داد: برای آنکه دولت بتواند در حل و فصل مشکلات موفق باشد،‌باید در مباحث مدیریتی و اجرایی با دست باز و بدون محدویت عمل کند.
پزشکیان با بیان اینکه هیچ مشکلی غیر قابل حل نیست،‌افزود: اقدام اخیر دکتر روحانی،‌اقدامی بسیار ارزشمند و مهم است،‌ اما این کار برزگ بدون کمک سایر قوا و هماهنگی تمامی نهاد و مجموعه ها قابل اجرا و عملیاتی شدن نیست.
رییس‌جمهوری اخیرا به معاون اول خود دستور داد تا اقدام های لازم برای شناسایی و مجازات کسانی که با تبانی و سوء‌استفاده از امتیازهای خاص، زمینه ویژه‌خواری و درآمدهای غیرموجه را فراهم کرده‌اند، در اولویت کار قرار گیرد.
پزشکیان اقدام دکتر روحانی را آغاز خوبی برای یک عملیات مهم دانست و افزود: امیدواریم اراده دولت یازدهم برای مبارزه با مفسدان و و یژه خواران تا پایان فعالیت زمانی این دولت ادامه یابد.
وی با تاکید براینکه “باید به مرحله ای برسیم که هیچ فرد و گروهی نتواند ساختارهای اقتصادی کشور را دور زده و رانت خواری کند”،‌ گفت : رییس جمهوری برای این کار باید کارگروهی متشکل از کارشناسان خبره علمی داخل و خارج تشکیل دهد تا شاید بتوان ساختارهای غلط اقتصادی در کشور را اصلاح کرد.
این نماینده مجلس معتقد است: توسعه ساختاری باید بر اساس اصول و چارچوب های مشخص صورت گیرد،‌ بنابراین زمانی که افراد بدون طی سلسله مراتب و با زد و بندهای پشت پرده جایگاه های مهم را تصاحب کنند،‌ این مشکل ساختاری منجر به فساد و گسترش آن در کل سیستم و ساختار می شود که به راحتی قابل حل و پاک سازی نیست.
وی ادامه داد: رییس جمهوری به تنهایی در مدت 4 سال قادر نیست، سیستم غلط اقتصادی را اصلاح کند، بلکه این هدف در دراز مدت پاسخ خواهد داد.
نماینده یادشده همچنین با انتقاد از سکوت مجلس در برابر قانون شکنی های احمدی نژاد،‌گفت: زمانی که رییس جمهور مملکت اعلام می کند قانون را قبول ندارد و مجلس نیز در برابر آن سکوت می کند،‌نباید نتیجه دیگری جز افزایش فساد و بیکاری و سایر مشکلات را داشته باشیم.
پزشکیان در پایان اظهار داشت: برای حل مشکل اقتصادی نسخه ای با زمانبندی طولانی لازم است و رییس جمهوری با تشکیل کار گروه حرفه ای در وهله اول تنها قادر خواهد بود،‌علم و آگاهی مبارزه با ویژه خوای را به سیستم های حاکم در کشور منتقل کند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا