خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ حکیمی پور به جلایی پور بر سر شعسا

«احمد حکیمی پور» کاندیدای شکست خورده‌ی انتخابات شورای شهر تهران که پس از قرار نگرفتن نامش در لیست اصلاح طلبان، انصراف نداده بود، در یادداشتی تلگرامی نوشت:

مدتى است حميدرضاجلايى پور در قامت مدافع عملكرد شوراى سياستگذارى اصلاح طلبان ظاهر مى شود و به شكل اغراق آميزى از فرآيند شكل گيرى ليست اميد براى شوراى پنجم تهران دفاع مى كند بطورى كه اگر كسى اطلاعى نداشته باشد او را با سخنگوى شوراى سياستگذارى اشتباه خواهد گرفت. اين درحالى است كه اساساً جلايى پور نه عضو اين شوراى بوده و نه در جلسات آن شركت داشته و نه اطلاع دقيقى از فعل و انفعالات تصميم گيرى و ساختار درونى شورا داشته و مسووليتى هم در اين ارتباط نداشته و ندارد. اماچه شده كه ايشان بخودش اجازه مى دهد از موضع بالا و فصل الخطابى با نقدهاى جدى بدنه جريان اصلاحات مخصوصاً طيف وسيع جوانان اصلاح طلب برخورد آمرانه بكند جاى تامل و تدبر دارد كه بنظر من نقطه عزيمت اصلى نقد درون جريانى اصلاحات هم همينجاست.

دراين مجال به چند نكته اشاره مى كنم بحث اصلى وجدي تر را به زمانى موكول مى كنم كه خودايشان يا ديگر مدافعان ساز و كار شوراى سياستگذارى حاضر به مناظره رودررو در پيشگاه بدنه جوان و زحمتكش اصلاح طلبان باشند. چيزى كه هشت ماه قبل ازانتخابات از رئيس وقت شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات كه شتابزدگى و بي تدبيرى او باعث تداوم سازوكار معيوب شوراى عالى شد خواسته بودم، و عليرغم قول و تعهدى كه در جلسه داد از آن طفره رفت ؛ و نيز از خود حميد رضا جلايى پور در روزهاى انتخابات كه بحث كوتاه پيامكى داشتيم اين درخواست را كردم.

⭕️ پس نكته اولم اين است اگر ايشان و همفكرانش انسان دمكراتيكى درعمل هستند و ساز و كار دموكراسى را باور دارند تن به اين مناظره رودررو بدهند تا همه بحث ها بى پرده وشفاف در انظار عمومى مطرح و قضاوت هم با مردم مخصوصاً علاقمندان به جريان اصلاح طلبى خواهد بود.

⭕️ دوم اينكه همين دفاع هاى شتابزده و يكطرفه كاملاً دم خروس را آشكار می‌كند. يعنى اينكه وقتى شخص جلايى پور نه عضو شوراست ونه در ساختار و سازوكار آن جايگاه و مسووليتى دارد چرا اينگونه حكم قطعى صادر مى‌كند؟ آيا همين به تنهايى دليلى وجود سازوكار پنهانى و زد و بند پشت صحنه نيست كه اتفاقاً جلايى پور و ديگر افراد از اين جنس كاملاً از آن آگاه بودند و جزو صحنه گردانانش بودند؟! افرادى كه در شوراى سياستگذارى نبودند ولى از موضع متولى اصلاحات از عملكرد شوراى سياستگذارى و تصميماتش حمايت مى‌كنند. دقيقاً به همين دليل است كه منتقدين مى‌گويند شوراى عالى صرفاً نقش روكش حقوقى تصميماتى را داشته كه قبلاً در بيرون جلسات پخت و پز مى‌شد و توسط برخى از نيروهاى درون شورا كه با جريان و تيم تصميم ساز بيرون هماهنگ بودن سير حقوقى و تصويبى‌اش را در شوراى سياستگذارى طى مى‌كرد. و اين چنين رفتارى غيردمكراتيك ترين و فرصت طلبانه ترين رفتار با ظاهر دمكراتيك مى‌باشدكه بهيچ وجه زيبنده جريان اصلاحات نميباشد.

⭕️نكته سوم كه بسيار مهم است اين است كه وقتى در آخرين جلسه شوراى مشورتى جناب آقاى خاتمى در همين هفته‌ی گذشته قرار شد كميته‌اى براى ارزيابى و نقد عملكرد شوراى سياستگذارى تشكيل شود و نقاط قوت و ضعف عملكرد آن را در انتخابات اخير جمع بندى كند اين ناشكيبايى شما از چيست كه يك تنه و يكطرفه به دفاع اغراق آميز از عملكرد شوراى سياستگذارى مى‌پردازيد؟ براستى نگران چى هستيد؟ چرا با اين حركات باعث قوت گرفتن شايعات مخصوصاً در مورد خودتان مى‌شويد؟

⭕️ نكته آخر اينكه جريان اصلاحات يك طيف وسيع و متكثره و تنها محدود به عرصه سياست هم نيست. عرصه سياست هم ميدان نبرد حق و باطل نيست بكار بردن ادبيات استالنيستى و تقى شهرامى از قبيل خائن، بدلى، تقلبى در ادبيات و گفتمان اصلاح طلبى جايى ندارد. جريان وسيع اصلاحات را با احزاب توتاليتر اشتباه نگيريد. خوبه بدانيد زمانيكه شما در انگلستان مشغول استفاده از بورسيه تحصيلى در مقاطع عالى بوديد عده اى در اين مملكت سالها قبل از دوم خرداد ٧٦ در تكاپوى اصلاحات در حال هزينه دادن بودند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام ،
    تا انتخابات اخیر تمام هم و غمّمان، دفاع از جریان اصلاحات در مقابل انحصار طلب و فاشیست و راست و ارتجاع بود ! ولی حالا رفته ایم در فکر، که چگونه این دوستان اصلاح طلب را منع کنیم از کوبیدن یکدیگر !؟ یک گوشمان باید به نظری باشد و آن یکی به جلائی پور و هر دو به حکیمی پور !؟ فقط مراقب باشید در دامِ شکست خوردگان انتخابات نیافتید ! گفتگو بین شماها لازم است، اما جدال نه ! بهره برداری از جدال و جدل شما فقط نصیب پایدارچی ها میشود ! نکنید اینکارها را ! با جلسات دوستانه مشکلات خویش را برطرف کنید !

  2. جالبه! طرف بر خلاف قولی که داده، پس از عدم درج نام در لیست، از انتخابات کنار نکشیده و نقش تضعیف لیست را ایفا کرده است. حالا آمده مدعی هم هست.
    اگر شما منتقد شورای عالی هستید، که اعضای شورا ده سال دیگه هم مشکلی نخواهند داشت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا