خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از همجنسگرای همراه کیهان تا همجنسگرای غیرهمسو

روزنامه‌ی کیهان به حضور یک اندیشمند آمریکایی در مشهد اعتراض کرد چون که گویا او زمانی از همجنسگرایی دفاع کرده است؛ در حالی که جریان سیاسی کیهان یکی از همجنسگرایان را در سالهای اخیر به عنوان اندیشمند فرانسوی به صداوسیما هم برده است.
به گزارش انصاف نیوز، تیری میسان که در سالهای اخیر به ایران هم سفر داشته و با خبرگزاری‌های مختلف اصولگرا و نیز در برنامه‌ی پربیننده‌ی «راز» صداوسیما نیز مصاحبه کرده، از همجنسگرایان و فعالان حقوق همجنس گرایان است.
اما حالا کیهان به با اعتراض عده‌ای در مشهد به حضور یک استاد دانشگاه و نویسنده آمریکایی به نام «جیمز کلی کلارک» همراهی کرده است؛ کلارک محقق ارشد موسسه مذاهب کلارک کافمن در دانشگاه گرند رپیرز آمریکاست.
کلارک برای شرکت در همایش «تبیین اندیشه‌های شهید مطهری» از سوی  بنیاد علمی فرهنگی استاد شهید مطهری با همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی و دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی به ایران دعوت شده و پس از آن قرار بود به دعوت جهاد دانشگاهی مشهد برای برگزاری یک کارگاه یک روزه درباره‌ی فلسفه‌ی دین به آن شهر سفر کند که در پی اعتراض یک اقلیت، لغو شده است.
اعتراضی که به نوشته‌ی کیهان «هوشیاری مردم و علمای مشهد» خوانده شده که «اما پس از لغو این برنامه، جهاد دانشگاهی مشهد – که متولی برنامه‌های مشهد جناب فیلسوف‌ حامی همجنس‌بازان است- مبادرت به انتشار فحش‌نامه‌ای تمام‌عیار علیه آنان که غیرت و دغدغه‌ دینی دارند نمود و بی‌محابا آنان را افراطی، جاهل، خبیث و… خواند.
همجنسگرای محبوب!
شاید تنها دلیل محبوبیت تیری میسان در میان اصولگرایان، کتابی است که وی با عنوان «یازدهم سپتامبر، دروغ‌های بزرگ» نوشته باشد. ویکی‌پدیا درباره‌ی میسان می‌نویسد: «میسان که همجنس گرا و فعال حقوق همجنس گرایان است، پس از حوادث سال ۱۳۸۸ به ایران سفر کرد و سخنان ضد آمریکایی او به شدت مورد توجه رسانه‌ها و محافل اصول گرا قرار گرفت. خبرگزاری‌های فارس نیوز، رجا نیوز، مهر، باشگاه خبرنگاران جوان، مشرق نیوز و دیگر وب سایت‌های اصول‌گرا به شدت سخنان او را پوشش می‌دادند. اما پس از آشکار شدن ویژگی‌های شخصی و فعالیت‌های او در رابطه با حقوق همجنس گرایان، اقبال اصول‌گرایان به او کاهش یافت. میسان شدیدترین حملات را به جنبش سبز کرده و آنها را عوامل غرب و کودتا خوانده و ادعا کرده که میرحسین موسوی از سازمان سیا پول گرفته است».
آینده در گزارشی در سال 89 نوشته بود: «”تری میسان” همچون “ساقی قهرمان” فعال در حوزه‌ی “هم جنس گرایی” است و البته حضورش در برنامه راز پیرامون حوزه هم جنس بازی نبود و در خصوص غرب و یازده سپتامبر و سوابقش بود، کما اینکه ساقی قهرمان نیز در شرق در خصوص هم جنس گرایی مصاحبه نکرده بود و پیرامون ادبیات مصاحبه کرده بود، اما مصاحبه‌ی او باعث تعطیلی روزنامه‌ی شرق شد و با وجود گذشت مدتی از مصاحبه تری میسان هنوز اتفاقی نیفتاده و بعید است بعد از امروز که این مساله بازگو شده، نیز اتفاقی بیفتد».
البته جستجویی ساده در رسانه‌های اصولگرایان نشانی از کاهش این علاقه به او ندارد و همچنان گزارش‌های هفتگی او در تندروترین رسانه‌ها، از جمله خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های اصولگرایان پوشش داده می‌شود. یکی از موضوعات مورد علاقه‌ی او در مصاحبه‌ها، همین همجنسگرایی است.
میسان به قدری دل از اصولگرایان ربوده بود که رضا سراج – نویسنده‌ی عجیب قضایای 88 – در یادداشتی با تیتر «قلم‌های روان شده‌ی آگاهان بین‌المللی پیرامون فتنه 88»، ضمن بزرگ کردن عجیب میسان، تمام تخم مرغ‌های خود را در سبد او گذاشت و هر آنچه این اجنبی ادعا کرده بود را علیه اصلاح طلبان ایرانی به کار گرفت.
20 آذر 89 تیری میسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در باره‌ی موضوع سکینه محمدی، چیزی می گوید که گویا فارس آن را متوجه نمی شود. فارس می‌نویسد: «میسان همچنین با اشاره جوسازی رسانه‌ای سال گذشته غرب علیه ایران در مورد اعدام مرد‌های همجنس‌‎باز، خاطرنشان کرد: این افراد به دلیل تجاوز و به قتل رساندن کودکان کم‎سن اعدام شده‌اند و این امر در آمریکا نیز بدترین جرم است».
30 فروردین امسال (93) نیز روزنامه ی دو آتشه‌ی وطن امروز در گزارشی به قلم تری میسان، به عنوان روزنامه نگار و محقق سرشناس فرانسوی ساکن دمشق، درباره ی اولاند، رییس جمهور فرانسه می نویسد:
«اولاند اصلاحات قانون ازدواج همجنسگرایان را به تصویب رساند و چنین اقدامی به درخواست خود همجنسگرایان نبود که صورت گرفت، بلکه هدف از تصویب چنین قانونی ایجاد اختلاف در میان مخالفان راستگرا بود تا آنها را به تاریک‌اندیشی تشبیه کند».
به نمونه‌ای از واکنش همراهان با مواضع کیهان در این باره اشاره می‌شود؛ واکنشی که در دفاع از خود قائلند اما برای دیگران زیر بار این توجیه نمی‌روند. یکی از حامیان جریان کیهان در واکنش به مشخص شدن وضیت تیری میسان، در شبکه‌های اجتماعی نوشته است: «به فرض هم اگر اینطور باشه، ارتباط این فرد با ایران ربطی به همجنسگرائیش نداره هر چند اگر ثابت بشه، قطعا ارتباط ضعیف خواهد شد. یا اینکه بالاخره هدایتش می کنیم، خداوند هم توبه پذیره … شما چه کاره‌اید؟»
با توجه به اینکه کیهان و اقلیت معترض در مشهد، کلارک را «مدافع همجنس گرایی و منتقد حکومت دینی» خوانده‌اند؛ این پرسش نیز به وجود می‌آید که آیا تیری میسان به حکومت دینی اعتقاد دارد؟! آیا فقط «معتقدان» به حکومت دینی حق ابراز نظر دارند؟ آیا یک استاد دانشگاه آمریکایی نمی‌تواند به حکومت دینی «نقد» داشته باشد و ابراز نظر کند؟ مگر موضوع کارگاه او در مشهد، نقد حکومت دینی بوده است؟
حال باید از کیهان پرسید که آیا همجنسگرایی (یا مدافع همجنسگرایی) هم اصولگرا و اصلاح‌طلب دارد که شما اقلیت تندرو برای آن یکی دست به تجمع و اعتراض می‌زنید، اما از این یکی استقبال می‌کنید، تریبون‌های رسانه‌ها و دانشگاه‌ها و حتی صداوسیما را در اختیارشان می‌گذارید؟
[تصاویر، حضور تیری میسان را در خبرگزاری های اصولگرا، دانشگاه ها، و صداوسیما نشان می دهد]

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا