خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه فک پلمپ داریم اما اجازه فعالیت نداریم!

در پی پلمپ سازمان جمعیت دفاع ازحقوق کودکان کار و خیابان به دلیل اتمام مدت زمان مجوز فعالیت، مدیر روابط عمومی این سازمان گفت: حتی نامه ی فک پلمپ هم گرفته ایم ولی هنوز اجازه ی بازگشایی مجموعه را نداده اند.

محمد لطفی در گفت وگو با انصاف نیوز در ابن بار اظهار کرد: از لحاظ قانونی مانعی برای فعالیت وجود ندارد، اما بنظر می رسد برخی نهادهای خاص تمایل به بازگشایی و فعالیت این سازمان ندارند.

وی همچنین درباره ی تشکیل دفتر سازمان های مردم نهاد در ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد در تمام سطوح اعم از سیاستگذاری پایش و اجرا باید حضور داشته باشند و این که در حال حاضر این سازمان ها تنها در حوزه ی اجرا دخالت دارند، از تاثیرگذاری آن کم می کند.

لطفی افزود: اگر شرایطی فراهم شود که نظرات سازمان های مردم نهاد تاثیرگذار باشد، به بهبود اوضاع کمک می کند.

انتظار سازمان های مردم نهاد از قوه ی قضاییه پرسش دیگر خبرنگار انصاف نیوز از مدیر روابط عمومی جمعیت دفاع از حقوق کودکان کار و خیابان بود که وی پاسخ داد: یکی از انتظارات مربوط به اجرای قوانین موجود است که آرمان کلی تمامی فعالان حقوق بشر است.

لطفی درباره ی حقوق کودکان با اشاره به ضرورت ایجاد نظام دادرسی ویژه ی کودکان و نوجوانان، گفت: باید قوانین جدیدی تدوین و اجرا شود و سازمان‌های مردم نهاد در فرآیند دادرسی کودکان حضور داشته باشند؛ در آیین ۶۶ کیفری، این امکان وجود داشت، اما هیچ گاه عملیاتی نشد!

وی یادآور شد: در مجموع، رویکرد قوانین ما با رویکرد قوانین بین المللی متفاوت است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا