خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل یک اصلاح طلب از بازداشت حسین فریدون

یک فعال سیاسی اصلاح طلب در تحلیل بازداشت «حسین فریدون» برادر رییس جمهور، گفت: من از کم وکیف ماجرای اتهامات و دستگیری آقای حسین فریدون اطلاع دقیقی ندارم ولی اگر بر اساس چهارچوب‌های قانونی، فرایند احضار و سایر مواردی که در این زمینه وجود دارد انجام شده باشد، امری قانونی و قابل بررسی است.

«محمد کیانوش راد» در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز در این باره تاکید کرد: به نظر من اینکه در دولت آقای روحانی با برادر ایشان با توجه به اتهامات درست یا نادرستی که قوه‌‌‌ی قضاییه به ایشان وارد کرده برخورد قانونی کنند، هیچکس و حتی بعید می‌دانم خود آقای روحانی نیز، مخالفتی با این امر داشته باشند که با تخلف افراد در هر سطحی برخورد شود.

وی افزود: آنچه مهم‌تر از مساله‌ی بازداشت افراد باید مورد توجه قرار بگیرد آن است که متاسفانه جامعه‌ی ایران به لحاظ اعتماد به دستگاه‌های فراجناحی و اعتماد به دستگاه‌هایی که باید تضمین کننده‌ی آرامش و اطمینان در جامعه باشند تا حد زیادی افول کرده و به همین دلیل است که حتی اگر در مواردی دستگاه‌های فراجناحی که اصولا وظیفه‌ی آنها برخورد فراجناحی است اقدامی را انجام دهند از جانب بخش قابل توجهی از مردم با شک و شبهه مواجه می‌شوند.

کیانوش راد ادامه داد: به هرحال این کاستی وجود دارد و باید نهادهای مختلف در نظام جمهوری اسلامی برای جلب اعتماد عمومی، همه‌ی فعالیت‌هایی را که در این جهت باید، انجام دهند؛ از جمله شفاف سازی امور و برخورد بر اساس موازین قانونی که می‌تواند فضای مثبتی را ایجاد کند.

وی گفت: پرونده‌ی اتهامی ایشان نیز باید روند قانونی خود را طی کند و امیدوار هستیم که دستگاه قضایی بدون حب و بغض و سوگیری‌های سیاسی اگر واقعا دلایل قابل قبولی برای ضرورت بازداشت متهم وجود دارد آن را در اختیار مردم قرار دهد.


موضع یک اصولگرا

«عبدالله گنجی» مدیر مسوول اصولگرای روزنامه‌ی «جوان» در یادداشتی تلگرامی در این باره با عنوان «روحانی با دستگیری فریدون چگونه مواجه خواهد شد؟» نوشته است:

به نظر نمی‌رسد رییس جمهور نسبت بازداشت برادرش رفتار یا مواضع غیر معقول داشته باشد. سکوت یا همراهی روحانی با محاکمه فریدون قطعا در پرونده ایشان یک آورده مثبت و واجد تولید سرمایه اجتماعی خواهد بود.

بدون تردید روحانی از اجزای این پرونده مطلع است و مسوولین عالی قضایی قبلا در این خصوص با وی نشست داشته‌اند.

حتما روحانی قدردان دستگاه قضا هم خواهد بود که پیش از انتخابات امر دستگیری را به تاخیر انداخت تا روحانی در انتخابات دچار فشار یا افت رای نشود.
در جمهوری اسلامی ایران هر کس از برخورد با نزدیکان استقبال کرده است نه تنها کوچک نشده است که بزرگ هم شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. قوه قضاییه به تخلفات احتمالی برادران سایر مسئولین و افراد وابسته به سایر نهادها و مسئولین مرتبط با پرونده بابک زنجانی و غیره … هم بی طرفانه و عادلانه رسیدگی نماید.

    21
  2. امیدواریم قوه قضایه بامرتکبین تخلفات درهرسمت ومسندی قاطعانه برخورد نماید!؟قطعا دکتر روحانی ازمرتکبین ومجرمین حمایت نخواهد حتی برادرشان

    15
    1. فکر نکنم ایشون خیلی راضی باشن قبل از انتخابات که سخت مقاومت کردن حالا هم بعیده به این راحتی بپذیره.

  3. راستی در اون پرونده واگذاری املاک نجومی توسط شهر داری که خبرنگارش افشا کننده فساد بازداشت شد با خود مفسدین چه کردند و بکجا انجامید

  4. در سنوات اخیر قوه محترم قضائیه در مورد برخورد با متخلفین داخلی ” قضات ، کارکنان و وکلا ء ” بسیار خوب عمل نموده است که جای تشکر وقدر دانی را دارد اگر عملکرد این قوه بر شاخص عدالت باشد وجریانهای سیاسی تعیین کننده نباشند آینده ای امید بخش را در این دستگاه ودر ادامه در کشور شاهد خواهیم بود

  5. تبیعض اصلا روا نیست چه فرقی باید بین برادر رئیس جمهوری با برادر […] باشد؟ اگر تخلف کردند بایستی با هر دو یکسان برخورد کرد.

  6. زمانى فرد دوم اين نظام رئيس مجلس شوراى اسلامى و برادرانش را رسماً و علناً به كار چاق كنى و …. متهم كرد . كاش […] براى اعاده حيثيت از نمايندگان و اثبات بيگناهى ریيس قوه مقننه، آقايان […] و […] را در اسرع وقت محاكمه مي كرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا