خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یکه تازی تیم مشکوک آموزش و پرورش

«امیر فرشیدپور» در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز با تیتر «یکه تازی تیم مشکوک آموزش و پرورش و قلع و قمع فعالان ستاد روحانی» نوشت:

امسال و در ایام تبلیغات انتخاباتی، دولت و شخص رییس جمهور مورد هجمه‌های فراوان قرار گرفته بودند و جز جمعی بسیار محدود از مدیران آموزش و پرورش کسی به شکل علنی و مؤثر از دولت حمایت نمی‌کرد. بسیاری از دوزیستان آموزش و پرورش در محافل خاص سنگ «دولت کار و کرامت» را به سینه می‌زدند. سکوت و بی تحرکی عجیبِ دستگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش موجب شده بود تا این نهاد به پاشنه آشیل دولت و برگ برنده‌ی مخالفان تبدیل شود. با این وجود این روزها شاهد قلع و قمع همان معدود نیروهای طرفدار دولت و یکه تازی تیمی مشکوک و هماهنگ هستیم که در واپسین روزهای مدیریت خود برای تبدیل آموزش و پرورش علی الخصوص اداره کل شهر تهران به پایگاه سیاسی و اقتصادی خود شبانه روز تلاش می‌کنند.

این تیم به شکلی حساب شده چهره‌های بومی و عمدتاً اصلاح طلب آموزش و پرورش را یکی پس از دیگری در رسانه‌ها تخریب می‌کنند و زمینه‌های ذهنی برای جایگزینی آنها با نیروهای مورد نظر خود را فراهم می‌آورند. اعضای این تیم متشکل از برخی مدیران ستادی مدعی اصلاح طلبی، برخی مدیران سابق آموزش و پرورش شهر تهران، خبرنگاران رسانه‌های عمدتاً اصولگرای متصل به روابط عمومی و تعدادی از یادداشت نویسان و فعالان تلگرامی است که البته لایه بندی مشخصی در میان خود دارند و برخی نیروهای اجرایی آنها از پشت پرده تیم اطلاع چندانی ندارند.

هدف مشخص این افراد تبدیل آموزش و پرورش به پایگاه اقتصادی و نیز منبع تغذیه‌ی سیاسی و ابزار کادرسازی برخی احزاب است و خط کشی خودی و غیر خودی را به شکلی سختگیرانه میان خود و دیگر اصلاح طلبان رعایت کرده و حتی اکثر مدیران اصلاح طلب سابق و فعلی آموزش و پرورش از گزند این تیم در امان نمانده‌اند. در روزهای اخیر تعدادی از مدیران اصلاح طلبِ شناخته شده و فعال در ستادهای آقای روحانی توسط اتاق فکر این تیم مشکوک از سمت‌های خود برکنار شده‌اند. این نیروها به شکل شبانه روز در انتخابات ریاست جمهوری برای پیروزی آقای روحانی فعالیت کرده‌اند و احدی در اصلاح طلبی آنها شک و شبهه‌ای نداشته و از مدیران خوشنام و متخصص در حوزه کاری خود بوده‌اند.

اینکه این تیم تا کجا یکه تازی خواهد کرد و بدنه‌ی ستاد و مدیران خوش نام آموزش و پرورش تا چه زمانی در برابر تخریب‌ها و اقدامات ایذایی آنها صبر و مدارا خواهند کرد، مشخص نیست اما آنچه روشن است، انتخاب سیاست زمین سوخته و حفظ منافع اقتصادی در شهر تهران از برنامه‌ای این گروه است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا