خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دومین شب ناآرامی‌ها در لبنان چگونه گذشت؟

شب گذشته معترضان لبنانی پس از حدود پنج ساعت درگیری با نیروهای ضد شورش و مجروح شدن ده‌ها تن در نهایت ناگزیر به عقب‌نشینی از محل درگیری در مقابل ورودی پارلمان کشورشان شدند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، با بالا گرفتن دوباره درگیری‌ها یکشنبه شب میان معترضان لبنانی و نیروهای امنیتی این کشور در اطراف ساختمان پارلمان در بیروت و در پی استفاده این نیروها از گاز اشک‌آور، ماشین‌های آبپاش و گلوله‌های پلاستیکی برای متفرق کردن معترضان، شهروندان لبنانی در نهایت پس از حدود پنج ساعت درگیری با نیروهای امنیتی و ضد شورش ناگزیر به عقب‌نشینی از محل درگیری شدند.

گروه‌هایی از معترضان لبنانی شب گذشته اقدامات خرابکارانه‌ای را از جمله غارت مغازه‌ها و مراکز تجاری در مرکز بیروت انجام دادند و همین مسأله باعث شد تا نیروهای امنیتی لبنان وضعیت دفاعی خود را تغییر داده و برای توقف اغتشاش وارد عمل شوند.

نیروهای امنیتی لبنان یکشنبه شب تاکتیک‌های متفاوتی را نسبت به روزهای گذشته در دستور کار خود قرار دادند تا مانع تبدیل شدن خیابان‌های بیروت به عرصه درگیری و اغتشاشات گسترده شوند، طوری که به مدت چهار ساعت در وضعیت تدافعی قرار داشتند و طی این چند ساعت حملات گروهی از معترضان در مقابل ورودی اصلی پارلمان در خیابان “بلدیه” را دفع ‌کردند.

تظاهرکنندگان اقدام به پرتاب سنگ، ترقه و مانند آن به سمت نیروهای امنیتی کردند و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن آنها متوسل به شلیک گاز اشک آور، گلوله پلاستیکی و استفاده از آب پرفشار شدند.

طبق این گزارش، پلیس ضد شورش به محل تجمع معترضان در مسیر منتهی به مقر پارلمان در میدان «الشهدا» بیروت اعزام شد و در نهایت درگیری‌هایی میان این نیروها و معترضان شکل گرفت که منجر به مجروح شدن شمار زیادی از دو طرف شد.

در همین راستا، صلیب سرخ لبنان گزارش داد که تعداد مجروحان درگیری‌های شب گذشته بیروت به ۱۴۵ تن افزایش یافته است که ۴۵ تن از آنها به بیمارستان‌های منطقه منتقل شده و ۵۲ مجروح نیز به شکل سرپایی در خیابان مداوا شدند.

صلیب سرخ در ادامه اعلام کرد که شب گذشته ۱۷ تیم خود را برای رسیدگی به وضعیت مجروحان به محل‌های درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی لبنان اعزام کرده است.

سازمان دفاع مدنی لبنان نیز گفت که برای انتقال مجروحان به بیمارستان، هفت آمبولانس را شب گذشته در مرکز بیروت مستقر کرده بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا