خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دکتر پزشکیان در آیین افتتاح انصاف نیوز: با انصاف مشکل مملکت حل می‌شود

سایت خبری تحلیلی «انصاف نیوز»، به عنوان رسانه‌ی مجازی کمپین انتخاباتی مسعود پزشکیان، روز پنج شنبه 24 اسفند ماه 91 با حضور دکتر پزشکیان فعالیت خود را آغاز کرد.
به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، دکتر پزشکیان در آیین افتتاح این پایگاه اطلاع رسانی گفت: امامان ما، همچنین شهید بهشتی، رهبری، حضرت امام؛ همه ی آنها می‌گویند که نصف دین، «انصاف» است؛ حتی شهید بهشتی می‌گفت به نظر من همه‌ی دین انصاف است. چیزی را که برای خودت نمی‌پسندی برای دوستت، برای دشمنت، برای برادر مسلمانت هم نپسند. انصاف یعنی هر چیزی که برای خودت می‌پسندی برای دیگران هم همان را بپسند.
وی افزود: نمی‌شود که مثلا من «آدم‌های خودم» را بر سر پست‌ها بیاورم و به «آدم‌هایی که با من نیستند» کار ندهم. نمی شود که فرض کنید من برای گروهی که در مجلس هستند یا مثلا در قدرت هستند درمان تکمیلی بگذارم اما برای مردمی که در اینجا(مجلس) نیستند درمان تکمیلی نگذارم (اشاره‌ی دکتر پزشکیان به مصوبه‌ای در مجلس برای بیمه‌ی تکمیلی نمایندگان مجلس است). نمی‌شود که در یک مملکت فرض کنید وقتی داریم پست می‌دهیم، به یک گروه و حناح و دسته‌ای پست بدهیم ولی یک گروه و جناح دیگر را اصلا حذف کنیم و حقشان را نبینیم.
پزشکیان تاکید کرد: اگر منصفانه با همه برخورد کنیم مشکل مملکت حل می‌شود. حضرت علی علیه السلام در خیلی جاها از انصاف بحث می‌کند و بنده هم بارها این را در صحبت‌هایم گفته‌ام، از جمله بعد از جریانات سال 88 در مجلس از انصاف حضرت علی گفتم(اشاره به نطق دکتر پزشکیان در 7 تیرماه 88، دو هفته پس از انتخابات 22 خرداد 88). یا مثلا حضرت علی می‌فرماید «انصف الله و انصف الناس من نفسک و من خاصه اهلک و من لک فیه هوی من رعیته ». ما باید منصفانه با مردم برخورد کنیم.
وی ادامه داد: حضرت علی علیه السلام می‌گوید: «الناس إما أخ لک فی الدین أو نظیر لک فی الخلق». یعنی این مردم یا با تو برادر دینی هستند یا در خلقت با تو برابرند. تو حق نداری با اینها متفاوت برخورد کنی، اگر اشتباه کردند از آنها درگذر و با آنها کنار بیا. «وَ یُؤْتَی عَلَی اَیْدِیِهمْ فِی الْعَمْدِ وَ الْخَطَا». عمدا یا سهوا خطا می‌کنند، «فأعْطهم من عفوک و صفحک ». تو از گذشت و عطایت به آنها ببخش؛ با آنها کوتاه بیا. «مثل الذی تحب ان یعطیک الله من عفوه و صفحه»، یعنی همان‌طور که تو دلت می‌خواهد خدا در روز قیامت از تو بگذرد. چه کسی جرات دارد که بگوید «در روز قیامت نمی‌خواهم خدا بگذرد و من همین طوری با حساب و کتاب خودم می‌روم»؟!. همه‌ی ما عیب داریم.
پزشکیان گفت: حالا که قدرت در دست ماست باید با مردم با انصاف برخورد کنیم، چه با آن کسی که مسلمان است و چه با آن کسی که مسلمان نیست؛ که او هم در خلقت با ما برابر است. انصاف یکی از چیزهایی است که ما می‌توانیم به آن دست بزنیم و جامعه را منصفانه جلو ببریم؛ انصاف یعنی عدالت.
همچنین در حاشیه‌ی این مراسم، دکتر پزشکیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در صورت کاندیداتوری آقایان خاتمی یا هاشمی، احتمال کاندیداتوری شما می‌رود؟ گفت: طبیعی است که نه؛ البته اگر آنها بیایند. هر چند هنوز قرار نیست که من کاندیدا بشوم، هنوز هیچ تصمیمی نگرفته‌ام. ولی اگر آقای خاتمی و آقای رفسنجانی بیایند طبیعتا آنها هم با تجربه تر هستند و اصولا راحت‌تر می‌توانند در جامعه وحدت و هماهنگی ایجاد کنند. البته باید از خود آنها پرسید که آیا می‌خواهند بیایند یا نمی‌خواهند؛ ولی اگر مجموعه‌ی حاکمیت از آنها دعوت کند و آنها بیایند، شاید خیلی از مشکلات را بتوان در این روند حل کرد.
به گزارش انصاف نیوز، دغدغه‌ی جمعی از فعالان سیاسی اجتماعی از ابتدای سال 91، در نهایت به تشکیل کمپین انتخاباتی دکتر پزشکیان (کمپین انصاف) در دیماه منجر شد. مسعود پزشکیان با سابقه‌ی مدیریت در سطوح مختلف از جمله چهار سال وزارت بهداشت در دولت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی معروف به دولت اصلاحات؛ در دو انتخابات مجالس هشتم و نهم، به عنوان نماینده‌ی اول مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی انتخاب شده است. تلاش کمپین انصاف در مرحله‌ی کنونی، معطوف به معرفی معیارهای مدیریت متناسب با دهه‌ی چهارم انقلاب، بر مبنای «علم، مشارکت و باور» به همراه «گفتمان انصاف» است. در این زمینه اعضای کمپین انصاف معتقدند که با حضور دکتر پزشکیان به عنوان مدیری توانا، سلامت و مسلمان، می‌توان از ظرفیت همه‌ی نیروهای کارشناس از هر قوم و منطقه و با هر سلیقه‌ی سیاسی، چه اصلاح طلب، چه اصولگرا و غیره؛ برای پیشرفت ایران عزیز بهره برد. سایت خبری تحلیلی «انصاف نیوز»، به عنوان رسانه‌ی مجازی کمپین انتخاباتی مسعود پزشکیان(کمپین انصاف)، با حضور دکتر پزشکیان در 24 اسفندماه 91 فعالیت آزماشی خود را آغاز کرده و به امید خدا فعالیت رسمی آن پس از نوروز 92 آغاز خواهد شد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا