خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقدی بر یادداشت چالش تصویر مریم

«فرزاد جهان بین»، اصولگرا، در نقدی بر یادداشت «محسن حسام مظاهری» با عنوان «چالش تصویر مریم» [لینک]، در کانال تلگرامی خود نوشت:

🔶امروز، مطلبی را دیدم با عنوان چالش تصویر مریم.

🔷در این مطلب، به چالش ایجاد شده میان خوانش رسمی ادعایی، و غیر رسمی، با انتشار عکس مرحومه میرزاخانی اشاره شده است.

🔶خوانش رسمی ادعایی از حجاب که حجاب را معادل متانت، وقار، زیبایی و اوصافی از این دست معرفی می کرد و اینک با انتشار تصویر زنی دانشمند و عفیف و با وقار و در عین حال، بی حجاب، این قرائت به چالش کشیده شده است.

🔷من از این برادران عزیزم تعجب می کنم که اگر مثلا سریال پزشک دهکده را دیده باشند، قاعدتا خیلی وقت پیش، این چالش برایشان ایجاد می شد!

🔶اما از اینکه بگذریم سه نکته عرض می کنم:

💥۱-بی حجابی لزوما به معنای ولنگاری و بی عفتی نیست و با حجاب نیز لزوما با وقار نمی باشد. حجاب، هدیه‌ای است که خداوند متعال به زن که ظریف ترین و پیچیده ترین خلقت اوست داده و لطفی است که به او ارزانی کرده است. لذا در همین غرب، میزان گرایش به حجاب به شدت بالاست و جالب آنکه عمدتا از سوی کسانی که تجربه مقابل آن را عمیقا داشته اند.

💥۲- مرحوم دکتر مریم میرزاخانی، عفیف بود، خانواده دار بود. و قطعا نمی توان در اینجا تاثیر تولد او در ایران و یک خانواده ریشه دار را ندید. ای کاش فضایلش با حجاب، تکمیل می شد.

💥۳-در مقیاس کلان، ارزیابی جامعه غربی و جوامع غربزده نشان می دهد که هر میزان از حجاب واقعی دورتر شده اند چه تبعات سنگینی را متحمل شده اند.

🔶ما متاسفانه پزشک دهکده را دیدیم و بعد با خودمان گفتیم که چطور می شود این قدر، حجاب نداشت و این قدر در روابط راحت بود و آنگاه همه چیز، سرجایش باشد.

🔷 در حالی که این تصویری است که به ما نشان می دهند و اگر با کنار زدن این پرده ها، واقعیت غرب را ببینیم، آنگاه در می یابیم که چه خبر است؟

چالش تصویر مریم: شکست گفتمان رسمی حجاب

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا