خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روحانیون مسلمان قتل مرد سریلانکایی به دلیل «توهین به مقدسات» را محکوم کردند

بی‌بی‌سی نوشت: گروهی از روحانیون مسلمان در پاکستان، قتل یک مرد سریلانکایی در پاکستان را توسط گروهی که او را به توهین به مقدسات متهم کرده بودند، محکوم کرده‌اند.

این رهبران مذهبی این قتل را غیر انسانی توصیف کردند و گفتند که متهم کردن کسی به توهین به مقدسات بدون مدرک مطابق با قوانین شریعت اسلامی نیست.

پریانتھا دیاوادنا مدیر یک کارخانه در منطقه “سیالکوت” در ایالت پنجاب پاکستان، روز جمعه تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس به آتش کشیده شد.

قتل وحشیانه این مرد سریلانکایی ساکن پاکستان، خشم گسترده‌ای را در پاکستان و سریلانکا برانگیخته است؛ و مقامات عالی‌رتبه پاکستان این حادثه را محکوم کرده‌اند.

بیش از صد نفر در ارتباط با این قتل دستگیر شده‌اند.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان روز گذشته کشته شدن این مرد را “روز شرم” برای کشورش توصیف کرد.

خانواده قربانی در سریلانکا به بی بی سی گفته‌اند که خواهان اجرای عدالت هستند. تصاویر زجر کشیدن آقای دیاوادنا در روزهای پایانی هفته در شبکه‌های اجتماعی پخش شد.
در این صحنه‌ها جمعیت خشمگین قابل مشاهده بود که او را گرفته و تا حد مرگ کتک می‌زنند.

سپس جسد او را سوزانده و چند نفر در میان جمعیت دیده می‌شوند که با جسد او سلفی می‌گیرند.

همسر پریانتھا دیاوادنا ادعای توهین به مقدسات در مورد شوهرش را بشدت رد کرده و خواستار اجرای عدالت شده‌.

فرماندهان پلیس محلی گفته‌اند که این واقعه پس از انتشار شایعاتی آغاز شد مبنی بر اینکه آقای دیاوادنا ظاهرا مرتکب یک اقدام توهین‌آمیز شده و پوسترهایی را که نام پیامبر اسلام بر آنها بوده را پاره کرده است.

اما یکی از همکارانش که برای نجات او به محل حادثه شتافته بود، به خبرگزاری آسوشیتدپرس پاکستان گفت که آقای دیاوادنا فقط پوسترها را برداشته، زیرا ساختمان در شرف تمیز کردن بود.

همسر او نیز ادعای توهین به مقدسات را رد کرده است.

خانم داسانایاکه به بی بی سی گفت: “من گزارش‌هایی را که می‌گویند شوهرم پوسترهای کارخانه را پاره کرده، کاملا رد می‌کنم. او مرد بی‌گناهی بود.”

“او از شرایط زندگی در پاکستان بسیار آگاه بود. این کشور، یک کشور مسلمان است. او می‌دانست که در آنجا چه کارهایی را نباید انجام دهد و به این ترتیب توانست یازده سال در آنجا کار کند.”

توهین به مقدسات در پاکستان یکی از بالاترین جرایمی است که یک فرد می‌تواند به آن متهم شود، جایی که حتی اتهامات بی‌اساس نیز می‌تواند اعتراضات و خشونت‌های اوباش گونه را علیه متهم تحریک کند.

منتقدان حقوق بشر مدتهاست که می‌گویند اقلیت‌ها در پاکستان اغلب هدف اتهامات قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا