خرید تور تابستان ایران بوم گردی

منتخب شورا: شهردار آینده باید «سوپرمن» باشد

یک منتخب شورای پنجم شهر تهران با بیان این که «بدهکاری بالای شهرداری تهران رقمی چندین برابر بودجه‌ی سالانه‌ی این سازمان را نشان می‌دهد»، تصریح کرد: شهرداری در حالی از منابع طبیعی خود و منابع دولتی ارتزاق انگل‌وار داشته که به درآمد پایدار نرسیده است و از سوی دیگر پیش فروش آب، خاک، هوا و آسمان شهر در مجموع چالش‌های مهمی است که پیش روی پایتخت و شهردار آتی است، اما شاید برای مردم محسوس نباشد.

دکتر ناهید خداکرمی در گفت وگو با خبرنگار انصاف نیوز با اشاره به این نکته که «در شرایط فعلی با بحران‌های متعددی در تهران روبه رو هستیم»، اظهار کرد: آلودگی هوا، ترافیک، وضعیت نامناسب معماری، ساخت و سازهای غیرمنطبق با فرهنگ و سنت ایرانی، تخریب ساختمان‌های فرهنگی و قدیمی شهر، رشد برج‌های بد شکل و ناهمگون، تخریب باغات و بدی آب و هوا و اختلال در اکوسیستم شهر از معضلاتی است که مردم در شهر تهران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

برج‌های بی قواره تنفس مردم را مشکل کرده است

وی، مهم‌ترین ویژگی لازم شهردار آتی را توانایی حل بحران‌های شهر دانست و تأکید کرد: شهردار تهران باید از طریق ارتباط مستمر با مردم، مشکلات و نیازهای متفاوت مناطق شهری را بشناسد؛ برای نمونه در مناطق شمال تهران به علت ساخت برج‌های چند طبقه در معابر چند متری تنفس ساکنان دچار اختلال شده است و در جنوب شهر، هوای آلوده و دسترسی نامطلوب به امکانات شهری چالش اصلی شهروندان است.

خداکرمی، کودکان کار و خیابان، اعتیاد و کارتن خوابی را از دیگر مشکلات شهر عنوان کرد که تمام پایتخت نشینان از آن رنج می‌برند.

منتخب شورای پنجم شهر تهران افزود: هرچند کارهای بزرگی انجام شده است، اما با توجه به هزینه‌های انجام شده می‌توانستیم با حفظ منابع، چندین برابر بیشتر برای شهروندان کار کرد؛ بنابراین شهردار آتی باید با قوت تمامی این معضلات را براساس فرهنگ و پتانسیل بومی حل و فصل کند.

شورای شهر فعلی شورای شهردار است

عضو هیأت علمی دانشگاه بهشتی همچنین به عملکرد شورای چهارم انتقاد کرد و به خبرنگار انصاف نیوز گفت: شورای شهر قبلی بیشتر شورای شهر «شهردار» بوده است، چرا که قوانین و لوایحی تصویب کرده که شهردار بتواند راحت بفروشد، خرج کند، منابع را از بین ببرد و باغات را تخریب کند.

شهردار فعلی نظارت پذیر نبوده است

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌هایی که از درون شهرداری دریافت شده است، متأسفانه شهردار و حتی شهرداران مناطق نظارت پذیر نبوده‌اند و به شورای شهر گزارشی از عملکرد خود نداده‌اند و بر این اساس یکی از ویژگی‌های کلیدی شهردار آتی باید این باشد که با امضای میثاق شورای شهر به نظارت باور داشته و پاسخگو باشد.

خداکرمی همچنین ارتباط خوب با دیگر سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادها برای پیشبرد بهتر برنامه‌های شهری را دیگر ویژگی لازم  شهردار آتی برشمرد و گفت: بدهکاری بالای شهرداری تهران، اهمیت ارتباط فعال با قوه‌ی قضاییه برای حل و فصل پرونده‌های مالی شهرداری را بیشتر می‌کند و در یک کلام شهردار آتی باید سوپرمن باشد.

فساد مالی پیچیده شهرداری را اصلاح کند

وی اذعان کرد: از شهردار آینده انتظار می‌رود خود، پاکدست بوده و فساد مالی پیچیده درون شهرداری را اصلاح کند و بتواند هزینه‌ها و درآمدها را متعادل کرده و با شناسایی منابع درآمدی شهر مانند گردشگری و توریست فرهنگی، نسبت به ارتقای این بخش از درآمدها برنامه ریزی و اقدام کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. شورای شهری که دست پخت شهردار اسق تهران هست و با رانت رای آوردن بایدم درباره شهردار فعلی اینجور بگن تا بتونن هر کاری خواستن بکنن.
    یادم نرفته دادگاه شهردار اسبق را که شاید جزء اولین اختلاس گران بوده و بقیه از ایشون یادگرفتن.
    حالا هم نباید انتظار بیشتری از این شورا و شهردار بعدی داشت.
    چون با رانت که رسانه های خودتان اذعان داشتن وارد شدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا