خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تشریح دیدار اعضای فراکسیون فرهنگی مجلس با رییس صداوسیما

«سیده فاطمه ذوالقدر» عضو هیات رییسه‌ی فراکسیون فرهنگی مجلس درباره‌ی دیدار امروز اعضای این کمیسون با «عبدالعلی علی‌عسکری» رییس سازمان صدا و سیما توضیح داد.

مطالب و انتقادات اعضای فراکسیون فرهنگی

وی در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: در ابتدا مطالب و انتقاداتی بود که از سوی نمایندگان عضو کمیسیون بیان شد. نمایندگان اظهار داشتند که صداوسیما به عنوان یک رسانه‌ی ملی باید جایگاه خود را میان مردم پیدا کند و در خبرهای سیاسی شفاف‌تر و بدون تقطیع عمل کند.

وی در ادامه توضیح داد: آقای علی‌عسکری نیز گلایه‌هایی داشتند که در برخی خبرها مانند حمله‌ی داعش به مجلس به ما گفته شد که خبر را کنترل شده اعلام کنید ولی فضای مجازی را کنترل نکردند و پس از آن تمام انتقادات به سمت صداوسیما روانه شد که چرا صداوسیما به این مساله نپرداخت.

ذوالقدر گفت: پس از آن نمایندگان در ارتباط با مسائل استانی‌شان که مربوط به سازمان و شبکه‌های استانی می‌شد سخن گفتند که من نیز به عنوان نماینده‌ی تهران گلایه کردم که صدا وسیما و مشخصاً شبکه‌ی تهران بهتر است در تعامل بیشتری با نمایندگان شهر تهران باشد و همچنین معمولاً از عده‌ی محدودی از نمایندگان برای گفت وگو در صدا وسیما دعوت می‌شود. من به عنوان نماینده‌ی تهران گفتم که تمامی نمایندگان استان‌ها این حق را دارند که گزارش عملکرد ارائه دهند و بسیار کمک کننده خواهد بود اگر شبکه‌ی تهران نیز چنین برنامه‌هایی را برای نمایندگان تهران ترتیب دهد؛ رییس صدا وسیما نیز از این موضوع استقبال کرد.

وی افزود: پیشنهاد دیگری که من مطرح کردم مساله‌ی حجاب و عفاف بود؛ که با توجه به سهل انگاری‌هایی که اخیراً شده باید در برنامه‌ها و سریال‌های مختلف بیشتر به آن پرداخته شود.

قدردانی اعضای فراکسیونی از برخی برنامه‌های صدا و سیما

فاطمه ذوالقدر در ادامه گفت: غیر از انتقاداتی که اعضا به سمع رییس صدا و سیما رساندند، تقدیر و قدردانی‌هایی هم بود که برخی نمایندگان اظهار داشتند که علیرغم فضای مجازی و ماهواره‌ها هنوز هم بخشی از مردم برنامه‌های تلویزیون را دنبال می‌کنند و برنامه‌های صدا وسیما برای آنان در اولویت است. به ویژه در دوران انتخابات، مردم برنامه‌های صداوسیما را با جدیت دنبال می‌کردند و مناظرات انتخاباتی توانستند بخش عظیمی از مردم را جذب کنند.

وی افزود: در بخش دیگر نمایندگان به برنامه‌های خوب خندوانه و دورهمی اشاره کردند و سریال‌هایی که در ماه رمضان پخش شد. عده‌ای گلایه کردند که چرا بیشتر در عید نوروز سریال‌ها و برنامه‌های متنوع ساخته و پخش می‌شود و چه بهتر است که برای اعیاد دیگر، مانند عید فطر نیز، از همین روند استفاده کنند. همچنین اذعان کردند که بهتر است در ساخت سریال‌هایی قوی که واقعیت‌های جامعه را واکاوی می‌کنند سرمایه گذاری شود.

او در ادامه گفت: همچنین از رادیو نیز تشکر و تقدیر کردم. ما تعامل خوبی با رادیو داریم. ولی تلویزیون می‌تواند تعامل و ارتباطش را بهتر کند.

بازدید از بخش‌های مختلف صداوسیما

وی در رابطه با چند و چون این دیدار تشریح کرد: ما در ابتدا از بخش‌های مختلف صدا و سیما، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های مختلف ملی دیدار داشتیم. علاوه بر آن از سایت ماهواره‌یی سازمان نیز بازدید داشتیم. پس از آن جلسه‌ی گفتگو با رییس سازمان صدا و سیما برگزار شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا