خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علت اصلی دلواپسی از امضای قرارداد با توتال

وزیر نفت بااشاره به اینکه ما امروز به خاطر اقتصاد سیاسی کتک می خوریم، گفت:نگرانی از امضای قرارداد با توتال به خاطر بحث محرمانگی و رازداری نیست، بلکه به دلیل تاثیرات بر عرصه اجتماعی، اقتصادی و روابط بین الملل است و از این طریق بر دیدگاه های سیاسی منتقل می شود.

به گزارش ایرنا،« بیژن زنگنه» عصر امروز(سه شنبه) در همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت در پژوهشگاه صنعت نفت ، با بیان این که اقتصاد سیاسی به معنای تاثیر اقتصاد بر ساختار قدرت است، ادامه داد: اگر امروز تحت فشار قرار می گیریم، به دلیل این است که اقدام های ما از طریق اقتصاد بر ساختار اجتماعی و ساختار سیاسی تاثیر می گذارد.

وی با اشاره به اینکه در چهار سال اخیر موضوع مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت مورد توجه قرار گرفته است، با توصیه به مسوولان صنعت نفت برای پیوند با دانشگاه ها گفت: اقدامات خوبی در بخش مسوولیت اجتماعی در مناطقی مانند غرب کارون انجام شده است.

وزیر نفت با بیان این که فقر مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد، افزود: باید از روز اول در تعریف یک طرح، به مسایل اجتماعی آن نیز توجه شود.

زنگنه با اشاره به اینکه در مناطق جدید نفتی، مانند پارس جنوبی و غرب کارون طرح های اجتماعی اجرا می شود اضافه کرد: بر اساس مصوبات، سه درصد از ارزش طرح های اجرا شده در این مناطق، صرف مسایل اجتماعی می شود.

وی به دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری کشورمان اشاره کرد و گفت: 99 درصد کارکنان سکوهای نفتی، 87 درصد ساکنان عسلویه و نخل تقی، 85 درصد رای دهندگان پتروشیمی ها و 86 درصد رای دهندگان پالایشگاه ها به حسن روحانی رای دادند.

وزیر نفت افزود: در شهرهای نفتی خوزستان نیز نسبت به سایر مناطق، دکتر روحانی رای بیشتری را کسب کرد.

زنگنه گفت: این مسایل نشان می دهد عملکرد بخش نفت نه تنها باعث دلزدگی نشده، بلکه تاثیر مثبت داشته است.

وی تاکید کرد، عملکرد و رفتار درست باعث علاقه مندی مردم به نظام می شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. توتال ادامه سیاست های کرسنت و استات اویل و …..
    روزی امضای کری تضمین است و روز دیگر ادعای رشوه کرسنت از سوی همانها میشه دروغ.
    این است جهان سیاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا