خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طنز روزنامه ایران درباره «دست بسته‌ روحانی»

روزنامه ایران نوشت: «اخیراً شنیدیم که به‌دلیل حاد شدن مشکل ملانیا با ترامپ، ترامپ با بدل ملانیا در محافل مختلف حاضر می‌شود. خب شما ببینید دست ترامپ برای برطرف کردن مشکلاتش تا چه حد باز است. مثلاً اگر یک روز بیاید خانه و ملانیا بوی پاستا آلفردو ندهد، زود ملانیا را می‌فرستد خانه پدرش و از جمعه بازارشان یک بدل کم کارکرد ملانیا بر می‌دارد. یا معمولاً اگر کارشان با پوتین کمی به مشکل بخورد، بدل پوتین را با خودش می‌نشاند سر میز مذاکره و گل می‌گویند و گل می‌شنوند. یا اگر کمی حال فضای سیاسی دنیا بد باشد آخر هفته برنامه می‌کنند و با بدل کیم جونگ اون می‌روند برزیل تا استعدادهای فوتبالی آن کشور را ارزیابی کنند. متأسفانه دست بسیاری از رؤسای جمهوری از جمله دکتر روحانی ما اینقدرها باز نیست و گره مشکلاتشان تنگ‌تر است.

مثلاً الان عده‌ای کابینه امارات را با 9 وزیر زن در چشم دکتر روحانی می‌کوبند و کاری به این مسأله ندارند که دکتر روحانی در انتخاب همان وزیر علوم مرد هم در تنگنا بود. یعنی خودش شخصاً هر روز بعد از کلاس با روپوش گچی وارد دفتر می‌شد و سراغ وزیر علومش را می‌گرفت اما با چهره‌های درهم اعضای کابینه روبه‌رو می‌شد چرا که هرکسی را معرفی می‌کردند برای عده‌ای ناخوشایند بود. مثلاً همین منصور غلامی که امروز به‌عنوان گزینه نهایی به وزارت علوم معرفی می‌شود؛ یکی از نمایندگان گفته بود که گزینه ایده‌آل نیست اما قابل قبول است.

شما تصور کنید احتمالاً یکسری افراد به‌عنوان گزینه وجود دارند که شبیه به برچسب انرژی وسایل برقی، کنار کتفشان گزینه‌هایی از قبیل «ایده‌آل»، «کول»، «قابل قبول»، «جای برادری بد نیست»، «خودش نیست ولی خداش هست، بد گزینه‌ای نیست» و «اصلاً جالب نیست، تو روشم گفتم» تیک خورده است! دکتر روحانی هم بعد از چندین و چند بار انتخاب و مرجوعی‌های مکرر بالاخره به «مورد قبول» رضایت داده. یعنی بعید نیست در صورت بیشتر شدن حواشی و فشارها، همان گونه که آرش کمانگیر مرز ایران را با پرتاب تیر مشخص کرد، دکتر روحانی نیز چند گزینه را پرتاب کند و هرکدام دورتر بود به‌عنوان گزینه نهایی انتخاب نماید!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا