خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هاشمی طبا: امروز بیش از همیشه مردم می‌خواهند مهاجرت کنند؛ برای مهاجرت هم به ارز خارجی نیاز دارند؛ خرید ارز هم قیمت دلار را بالا می‌برد

مصطفی هاشمی طبا، وزیر اسبق صنایع و نامزد دو دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید: ترمز بریدگی قیمت‌ها به شکل امروزی قبلا پیش بینی شده بود. پول و شبه پول در کشورمان زیاد است و خروج سرمایه وجود دارد، امروز بیش از همیشه مردم می‌خواهند مهاجرت کنند و باید پول با خود ببرند و خرید ارز هم قیمت را بالا می‌برد. در آینده نیز پیش بینی می‌شود نرخ ارز صعود کند

سید مصطفی هاشمی طبا در گفتگو با «انتخاب» در رابطه با علل عادی سازی قیمت دلار توسط برخی مسئولین، اظهار کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان برنامه از یک الی چند سال پیش، پیش بینی این افزایش را می‌کردند. جدولی درست شده بود که با برجام و بی برجام شاهد چه قیمت‌هایی خواهیم بود و این روندی طبیعی است. امروز خروج سرمایه و قاچاق از کشور وجود دارد بنابراین تمایل به خرید ارز بسیار زیاد شده است و تورم، ارز را به کالا تبدیل کرده است. مردم دوست دارند پولهایشان را به دلار تبدیل کنند تا ارزش پولشان پایین نیاید.

او افزود: این وضعیت نتیجه نقدینگی موجود در جامعه و تورم کشور است و به این آسانی قابل رفع و رجوع نیست. مگر اینکه تحولی اساسی در اقتصادمان به وجود بیاید. البته ترمز بریدگی قیمت‌ها به شکل امروزی قبلا پیش بینی شده بود. پول و شبه پول در کشورمان زیاد است و خروج سرمایه وجود دارد، امروز بیش از همیشه مردم می‌خواهند مهاجرت کنند و باید پول با خود ببرند و خرید ارز هم قیمت را بالا می‌برد. در آینده نیز پیش بینی می‌شود نرخ ارز صعود کند.

هاشمی طبا تاکید کرد: دولت با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارد، ولی در برابر این حجم تورم اگر بخواهد عملکرد درستی داشته باشد باید جلوی خروج سرمایه را بگیرد و به طور کامل از قاچاق جلوگیری کند، اما اگر با این روش ادامه بدهیم این روند افزایشی ادامه پیدا می‌کند.

او در مورد عملکرد تیم اقتصادی دولت در شرایط بحرانی امروز گفت: تیم اقتصادی دولت نمی‌تواند کار خاصی انجام بدهد و اختیارات دولت‌ها محدود است، جراحی اقتصادی هم تبعات زیادی دارد باید به همین صورت و با رفع و رجوع روزانه بگذرانند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا