خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خلیفه ارامنه تهران: خوشحالیم کنار مسلمانان با آرامش زندگی می‌کنیم

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران با تأکید بر ترویج تفکر و اندیشه دوستی و همزیستی‌ مسالمت آمیز گفت: با توجه به وجود نا آرامی‌های اخیر در منطقه، ما ارامنه بسیار خرسندیم که در ایران در کنار برادران مسلمان در صلح و آرامش زندگی می‌کنیم.

سایت ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه تهران نوشت: «حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، روزگذشته ۱۰ بهمن‌ماه با حضور در خلیفه‌گری ارامنه تهران به دیدار اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران رفت و ضمن تبریک سال نو میلادی برای بهبودی کامل ایشان دعا کرده و سالی سرشار از صلح، مهربانی و دوستی برای همه جهانیان آرزو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در سخنانی، با اشاره به وجود اقلیت‌های دینی و مذهبی به خصوص ارامنه در ایران گفت: ایران از معدود کشورهایی است که اقلیت‌هایش از اقوام و سنت‌های نوین و قدیمی هستند در حالی که اقلیت‌های بسیاری از کشورها، مهاجر هستند. روابط جامعه ایرانیان و ارامنه برگرفته از ریشه‌های عمیق تاریخی بوده و هست.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن مروری بر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از منظر حقوق بین‌الملل بشردوستانه اظهار کرد: مجموعه متنوعی از مهم‌ترین قواعد حقوق بین‌الملل و مقررات ناظر بر این حقوق در سطحی بسیار گسترده‌ای در جریان جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم ساکن در نوار غزه نقض شده است.

او افزود: آن چیزی که بیش از هر موضوعی ناراحت کننده است، ناکارآمدی سیستم‌های بین‌المللی و قضایی جهان در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور با اشاره به نقش دولت مردمی یمن در به چالش کشیدن آمریکا و متحدان غربی در دریای سرخ گفت: یمن قهرمان در جریان رویارویی‌های کنونی با نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ نیز ثابت کرد که شکست دادن آمریکا و استکبار جهانی در صورتی که متکی به قدرت لایزال الهی باشیم، امری ممکن است. مقاومت یمن توانست مانع کمک‌رسانی‌های مختلف به رژیم صهیونیستی باشد.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران با تأکید بر ترویج تفکر و اندیشه دوستی و همزیستی‌ مسالمت‌آمیز، گفت: با توجه به وجود ناآرامی‌های اخیر در منطقه، ما ارامنه بسیار خرسندیم که در ایران در کنار برادران مسلمان در صلح و آرامش زندگی می‌کنیم.

او افزود: ما مسلمانان را برادران خود می‌دانیم و شایسته است که بگوییم ارامنه از سه هزار سال پیش تاکنون در هشت سال دفاع مقدس و در همه مراحل تاریخ پر فراز و نشیب ایران حضوری فعال داشته‌اند و همراه سایر ایرانیان بوده‌اند.

خلیفه ارامنه تهران: خوشحالیم کنار مسلمانان با آرامش زندگی می‌کنیم
خلیفه ارامنه تهران: خوشحالیم کنار مسلمانان با آرامش زندگی می‌کنیم

خلیفه ارامنه تهران درباره جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، ابراز کرد: کشور ایران، سوریه و یمن در کنار مردم غزه هستند و از مواضع آنان حمایت می‌کنند. ما نیز با ابراز همبستگی خود، از ملت فلسطین حمایت خود را اعلام می‌کنیم.

او تصریح کرد: متأسفانه مسئولان کشورهای غربی چشم و گوش و دهان خود را بر این مسئله بسته‌‎اند اما من اعتقاد راسخ دارم که مردم فلسطین به زودی به حقوق خود می‌رسند و ما برای رسیدن به این حق و ‌حقوق دعا می‌کنیم.

خلیفه ارامنه تهران به اجتماع ارامنه‌های فلسطین در محکومیت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه اشاره کرد و گفت: ارامنه از حدود ۱۵۰۰ سال پیش در فلسطین زندگی می‌کنند. همچنین، مقر پاتریکی در فلسطین داریم به همین خاطر ارامنه در پی جنایت‌های ضد بشری رژیم صهیونیستی آسیب دیده‌اند.

در پایان این دیدار، علی‌اکبر ضیایی، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به تهیه و تنظیم «سند جهانی حقوق ادیان» اشاره کرد و گفت: بنابر ضرورت حفظ و گسترش ایمان جمعی و حفظ صلح و دوستی میان ملت‌ها و پیروان ادیان ریاست سازمان پیشنهاد داده که اقدامی مشترک برای تنظیم «سند جهانی حقوق ادیان» در مجامع جهانی دنبال شود تا از تلاش‌هایی که در چارچوب توهین به مقدسات صورت می‌پذیرد، جلوگیری شود. از این منظر، انتظار داریم خلیفه‌گری ارامنه برای محقق شدن این مهم ما را یاری رساند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا