خرید تور تابستان ایران بوم گردی

70 درصد مردم آمریکا: رفتار ترامپ خارج از شأن ریاست جمهوری است

رفتار و عملکرد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور و فرمانده کل قوا، موجب دلسردی مردم آمریکا شده است. براساس نظرسنجی جدید واشینگتن پست و ای بی سی نیوز، 70 درصد مردم رفتار ترامپ را از ژانویه گذشته که به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کرده است، خارج از عرف ریاست جمهوری می دانند.

به گزارش عصر ایران به نقل از پولیتیکو، براساس این نظرسنجی که روز یکشنبه منتشر شد، میزان رضایت از عملکرد ترامپ به 36 درصد رسیده است. این میزان پایین ترین حد از رضایت از عملکرد هر رئیس جمهور دیگری در این مقطع از دوره ریاست جمهوری بوده است.

اما وقتی از مخاطبان نظرسنجی درباره رفتار شخصی رئیس جمهور سوال شده است، اوضاع بدتر هم می شود: علاوه بر 70 درصدی که می گویند که رفتار ترامپ خارج از عرف روسای جمهور است، 68 درصد مردم هم وی را یک الگوی مثبت نمی دانند و 56 درصد معتقدند که وی به جایگاه ریاست جمهوری آسیب زده است.

57 درصد از مردم گفته اند هرچه بیشتر درباره ترامپ می شنوند، علاقه شان نسبت به وی کمتر می شود.

70 درصد مردم آمریکا: رفتار ترامپ خارج از شأن ریاست جمهوری است

عادت ترامپ به استفاده از توییتر مورد مخالفت قاطعانه مردم قرار دارد. 67 درصد از افرادی که در این نظرسنجی مورد بررسی قرار گرفته اند، مخالف استفاده از وی از رسانه های اجتماعی هستند. 52 درصد از مردم، استفاده ترامپ از توییتر را خطرناک می دانند، در حالی که 65 درصد آن را توهین آمیز و 68 درصد هم غیرمناسب می دانند.

در مقابل بقیه دیدی مثبت نسبت به استفاده وی از توییتر دارند. 41 درصد از مردم توییت های رئیس جمهور را جالب و 21 درصد آنها را انرژی بخش می دانند.

38 درصد از جمهوری خواهان رفتار ترامپ را خارج از عرف ریاست جمهوری می دانند. همچنین 48 درصد از اوانجلیست های سفیدپوست و 55 درصد از مردان سفیدپوست فاقد مدرک دانشگاهی هم همین نظر را دارند.

نظرسنجی ای بی سی نیوز و واشینگتن پست در روزهای 10 تا 13 جولای و با جامعه آماری 1001 نفر به دو زبان انگلیسی و اسپانیولی در سراسر آمریکا به صورت حضوری و تلفنی انجام شده است. ضریب خطای این نظرسنجی 3.5 درصد است.

براساس نظرسنجی روزانه موسسه معتبر گالوپ، میزان محبوبیت ترامپ در 16 جولای، 39 درصد است و 56 درصد از مردم هم دیدی منفی نسبت به وی دارند.

براساس میانگین تمام نظرسنجی های صورت گرفته، که آر سی پی آن را منتشر کرده است، میزان رضایت از عملکرد ترامپ 40.3 درصد و نارضایتی از وی 55 درصد است. میزان محبوبیت وی هم 40.6 درصد و میزان عدم علاقه به وی هم 53.8 درصد است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا