خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روحانی: اسلامیت و جمهوریت از ما در برابر توطئه‌ها حراست کرد

رییس‌جمهور روحانی گفت:همه باید حواسمان جمع باشد که اگر در این 40 سال در برابر انواع توطئه‌ها پیروز شدیم، بخاطر اسلام و جمهوریت بود؛ اسلامیت و جمهوریت ما را حراست و حفاظت کرد.

به گزارش انصاف نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری دکتر حسن روحانی در اجتماع بزرگ مردم تهران در مراسم راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، با برشمردن ویژگی های خاص مراسم 22 بهمن امسال گفت: مراسم امسال از یک سو با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران و از سوی دیگر  ایام دهه فجر امسال با عطر و بوی فاطمی همراه شده است ؛ همان بزرگواری که در سایه تعالیم پدرش، همسرش و فرزندانش ملت ما توانست در برابر همه قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها بایستد و پیروزی را به دست آورد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران چهل سال پیش، از استبداد ، استعمار و وابستگی‌ها رهایی یافت و توانست نظام جمهوری اسلامی را در این سرزمین مستقر سازد، افزود: همچنین امسال در شرایطی جشن 22 بهمن را برگزار می‌کنیم که آمریکای جنایتکار ، صهیونیسم و ارتجاع منطقه ، مردم را ما تحت فشار تحریم قرار داده‌اند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای حراست و حفاظت از ایران اسلامی عزیز بود، افزود: مردم به خوبی می‌دانند که در 205 سال قبل، بخش بزرگی از مناطق شمالی ایران و قفقاز در دوران پادشاهان خائن قاجار از ایران جدا شد و 191 سال پیش بخش دیگری از شمال ایران را از این سرزمین مادری جدا کردند. 172 سال قبل بخش بزرگی از شمال غرب و  163 سال پیش نیز بخش مهمی از شرق ایران جدا شد.

رئیس جمهور ادامه داد: 138 سال قبل بخشی از شمال شرق ایران از این کشور جدا شد و بعد در 100 سال پیش بخش بزرگی از جنوب ایران که امروز به عنوان چند کشور در جنوب خلیج فارس هستند از ایران جدا شد و حتی 47 سال پیش، یعنی هفت سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در زمان رژیم خائن پهلوی باز بخش مهمی از جنوب ایران که همواره در کتب جغرافیا به عنوان استان چهاردهم ایران نامیده می شد، به دست خیانت‌بار پهلوی از ایران جدا شد.

دکتر روحانی اظهار داشت: در این چند دهه و در دوران شاهان سست عنصر قاجار و پهلوی، دو سوم این سرزمین را از ایران جدا کردند و این بدان معناست که رژیم‌های گذشته علاوه بر اینکه بر دین ، فرهنگ ، رفاه و زندگی مردم خیانت کردند، بر تمامیت ارضی ایران هم خیانت کردند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی از مردم به یاد دارند و یا در تاریخ خوانده اند که 100 سال پیش در جنگ جهانی چگونه شمال، غرب و جنوب ایران توسط سه قدرت اشغال شد، تصریح کرد: 77 سال پیش در زمان پهلوی اول در جنگ جهانی دوم علیرغم بی‌طرفی ایران، متفقین ایران را به شمال و جنوب تقسیم کردند و بر این کشور مسلط شدند و به شاه دستور دادند که باید از ایران خارج شود و او همه شرایط متفقین را پذیرفت به شرط آنکه بعد از او پسرش شاه ایران شود.

رئیس جمهوری همه این موارد را خیانت‌های آشکار پادشاهان و آنهایی که بر اریکه قدرت تکیه زده بودند ، نسبت به ملت بزرگ ایران عنوان کرد.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: اما 38 سال پیش زمانی که قدرت‌های جهانی صدام افلقی را تحریک کردند تا با سلاح شرق و غرب و با پول ارتجاع منطقه و سربازان بسیاری از کشورهای دیگر  به ایران حمله کند، ملت رشید و بزرگ ایران با فرزندان دلاورش از ارتش ، سپاه ، بسیج و نیروی انتظامی و همه مردم در برابر همه جهان ایستادند.

رئیس جمهور یادآور شد: حامیان صدام به او وعده داده بودند که ظرف یک هفته نظام جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کند و به اصطلاح، خود صدام  3 روز بعد در اهواز و 7 روز بعد در تهران مصاحبه کند، اما ملت ایران در مقابل آنها ایستادند، 8 سال مقاومت کردند و پیروزی‌های عظیمی را در تاریخ ثبت کردند.

دکتر روحانی ادامه داد: مردم مقاوم ایران و رزمندگان اسلام به فرمان امام(ره) حصر آبادان را شکستند، خرمشهر را آزاد کردند، مناطق بزرگی از غرب ایران را در عملیات فتح‌المبین آزاد کردند و بعد هم با عملیاتی همچون والفجر 8،  کربلای 5 و سایر عملیات‌ها، قدرت دشمن را در هم شکسته و به دنیا گفتند که امروز ایران شاهی و شاهنشاهی نیست، امروز ایران اسلامی است و جوانان این سرزمین طبق وظیفه دینی و ملی خودشان در برابر همه زورگویان دنیا با قدرت می‌ایستند.

رئیس جمهور افزود:  شرق و غرب ، مدرن‌ترین هواپیماها، توپخانه ها، تانک ها و هلی کوپتر ها را در میانه جنگ در اختیار صدام گذاشتند اما در عین حال شکست نهایی نصیب همه مزدوران آنها و افلقیان شد و رزمندگان بزرگ و غیور ما با پرچم پیروزی از جبهه به خانه برگشتند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: امروز همه دنیا بداند قدرت جمهوری اسلامی ایران به مراتب از روزهای رزم و جنگ و دفاع، بیشتر است و نیروهای مسلح ما در تهیه انواع سلاح و مهمات آماده تر است به طوری که  اگر در زمان رژیم گذشته 5 درصد سلاح و مهمات ما ایرانی و 95 درصد خارجی بود، امروز 85 درصد تجهیزات و مهمات و نیازمندی‌های دفاعی کشور ما به دست نیروهای توانمند و دلاور خودمان ساخته می‌شود.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه برای تقویت قدرت دفاعی و ساختن انواع موشک‌های ضدزره، پدافند هوایی، زمین به دریا و دریا به دریا، هوا به هوا و زمین به زمین از کسی اجازه نگرفته‌ و نخواهیم گرفت، گفت: راهمان را و قدرت‌نظامی‌مان را ادامه می‌دهیم و نزد ملت ایران به صراحت می‌گویم که قدرت نظامی ایران در طول این 40 سال و بویژه در 5 سال اخیر برای همه جهانیان شگفت‌آور است.

رئیس جمهور ادامه داد: در این 40 سال پیشرفت در صنایع دفاعی، نظامی، موشک‌ها، جنگنده‌ها، هلی‌کوپترها، ناوچه‌ها، زیردریایی ها، تانک‌ها و نفربرها و سلاح انفرادی و هر آنچه که نیروهای مسلح از سلاح و مهمات و بالاتر از آن نیاز دارند و شهامت نیروهای مسلح و انگیزه و تدبیر و نقشه آنها همه جهانیان را شگفت زده کرده است.

دکتر روحانی اظهار داشت: در 5 سال اخیر وقتی ایران اراده کرد، به ملت های عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن کمک کند، جهانیان دیدند که دشمنان در برابر قدرت‌ ملت‌های منطقه و حمایت‌های ایران به پیروزی دست نیافتند و امروز ناچارند با اعتراف به شکست‌های 20 ساله مداخلات خودشان در ایران کم کم از منطقه خارج شوند و ملت‌های منطقه بتوانند با آزادی راه خود را ادامه دهند.

رئیس جمهور حفظ تمامیت ارضی و حراست از ایران عزیز را اولین دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: یک میلیمتر از خاک و آب‌های این سرزمین به دشمن واگذار نشد و ملت ایران در برابر توطئه‌ها پیروز شد.

دکتر روحانی با بیان اینکه دومین دستاورد بزرگ این انقلاب که به آن می‌بالیم و افتخار می‌کنیم، تغییر نظام مشروعیت در این کشور بود، گفت: نظام مشروعیت در گذشته بر این مبنا بود که فردی بر اساس اینکه فرزند کدام پدر و از کدام طایفه و قبیله است می توانست شاه باشد و بعد او هم فرزند او بود، که این نظام بر هیچ مبنای عقلی، شرعی و دمکراسی منطبق نبود.

رئیس جمهور افزود: دستاورد جمهوری اسلامی ایران این بود که نظام مشروعیت را بر مبنای اسلام و جمهوریت قرار داد و امروز تمام مسئولین جمهوری اسلامی ایران از مقام معظم رهبری گرفته تا رئیس جمهور، اعضای مجلس شورای اسلامی، خبرگان و شوراها همه و همه با رأی مردم و با صندوق آراء مسند مسئولیت را به عهده می‌گیرند.

دکتر روحانی تاکید کرد: همه باید حواسمان جمع باشد که اگر در این 40 سال در برابر انواع توطئه‌ها پیروز شدیم، بخاطر اسلام و جمهوریت بود؛ اسلامیت و جمهوریت ما را حراست و حفاظت کرد.

رئیس جمهور ایمان، شور، اعتقاد، فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار مردم را بزرگترین ره‌آورد انقلاب و دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: امید و تکیه به خدا، آن نیرویی است که ما داریم و دشمن ندارد و می‌دانیم در میدان نبرد پیروز یا کشته شویم، فاتح هستیم.

خبر تکمیل می شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. حجت‌الاسلام حسن روحانی گفت: ما در کشورمان آزادی احزاب رسانه و بیان داریم.

    آقای روحانی،
    مفهوم آزادی بیان که قانون اساسی تصویب کرده ولی … زیرپا گذاشته و باعث انحطاط فرهنگ و ویرانی مملکت شده این است که:
    مخالف انقلاب درست به اندازه موافق جمهوری اسلامی از پشتیبانی قانون برخوردار باشد.
    سرور گرامی،
    تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
    2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
    با تشکر از توجه شما،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا