خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نتیجه نظرسنجی: رای ایجابی روحانی و رای سلبی رئیسی

نظرسنجی جدید «ایپو»، که پس از انتخابات انجام شده است، نشان می‌دهد که رای‌دهندگان به روحانی (بر خلاف تصور احتمالاً رایج) بیشتر به دلایل ایجابی به او رای داده‌اند تا به دلایل سلبی. در مقابل، رای دهندگان به رئیسی عمدتاً به دلیل رای ندادن به روحانی به او رای داده‌اند.

به گزارش انصاف نیوز، در ادامه‌ی گزارشی ایپو از نظرسنجی خود آمده است:

🔘 ۳۸ درصد از رای دهندگان به روحانی می‌گویند به دلایلی چون شایستگی‌های شخصی، سوابق قبلی یا جهت‌گیری‌های سیاسی وی به او رای داده‌اند، تنها ۱۵ درصد از رای‌دهندگان به رئیسی می‌گویند به همین دلایل به او رای داده‌اند.

🔘 ۱۷ درصد از رای‌ دهندگان به رئیسی می‌گویند به دلیل این که نمی‌خواسته‌اند به روحانی رای بدهند به رئیسی رای داده‌اند، در حالی که تنها ۵ درصد از رای دهنگان به روحانی می‌گویند به خاطر رای ندادن به رئیسی به او رای داده‌اند.

🔘 وعده‌‌‌های انتخاباتی درصد بیشتری از مردمی که به رئیسی رای‌ داده‌اند را به خود جلب کرده است (۴۳ درصد) تا کسانی که به روحانی رای داده‌اند (۲۶ درصد).

🔘 حدود نیمی از کسانی که می‌گویند در انتخابات اردیبهشت ۹۶ به روحانی رای داده‌اند، دلیل رای خود را رضایت از عملکرد او می‌دانند. یک پنجم از لزوم دادن فرصتی به رئیس جمهورِ بر سر کار برای به پایان رساندن برنامه‌هایش و یا آشنا بودن او با راه و رسم امور پس از چهار سال تصدی این مقام می‌دانند. یک پنجم دیگر نیز بر موفقیت روحانی در امضای برجام، رفع تحریم‌ها و پرهیز از جنگ به عنوان دلایل رای به او انگشت می‌گذارند.

🔘 تنها ۷ درصد از تعبیر «انتخاب بین بد و بدتر» به عنوان دلیل رای به روحانی استفاده می‌کنند.

🔘 در میان رای‌دهندگان به رئیسی، بیشترین افراد (۲۷ درصد) در مورد دلیل رای به او، ناموفق بودن روحانی در تحقق وعده‌‌هایش اشاره می‌کنند. یک پنجم (۲۲ درصد) از این افراد دلایلی چون تلاش رئیسی برای زدودن فقر و مبارزه با نابرابری را عنوان می‌کنند و یک پنجم دیگر بر دلایلی چون مبارزه رئیسی با «بی بند و باری» و «بی حجابی»‌ و مانند آن دست می گذارند.

🔘 دست آخر حدود ۱۲ درصد می‌گویند به خاطر تغییر اوضاع و ۱۰ درصد می‌گویند به خاطر پیروی از رهبری به رئیسی رای داده‌اند.

576987987398797 576987987398798 576987987398799

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. همین که تورم را کاهش داده، بحران ها را تدبیر نموده، با عقلانیت کشور را مدیریت کرده، یعنی نظرات رهبری را تأمین نموده.

    1
    3
  2. تورم به علت رکود پایینه وگرنه با رونق فوق العاده بالا میره.
    عقلانیت در برجام مشهود است که طرف غربی به هیچ پایبند نیست و ما به تمام توافق پایبندیم.
    نظر رهبری در رعایت خط قرمزها و عدم اعتماد به آمریکا بوده که هر دو به اذعان ایشان رعایت نشده.

    1
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا