خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا برخورد روحانیون با زنان بی حجاب داخل و خارج کشور متفاوت است؟

محمدرضا زائری در یادداستی اینستاگرامی در پاسخ به این که چرا برخورد روحانیون با خانم‌های بی حجاب در داخل و خارج کشور متفاوت است؟ نوشت:

معمولا روحانيون بزرگوار و طلاب عزيزي كه براي تبليغ يا امور علمي به خارج از كشور مي آيند با خانم هاي بي حجاب حتى زنان ايراني ساكن كشور مقصد- و حتى مسافران- بسيار خوب برخورد مي كنند، تحويلشان مي گيرند، با آنها حرف مي زنند، با خوشرويي به سؤالاتشان جواب مي دهند و … اما همان بزرگواران وقتي به ايران برمي گردند با خانم همسايه خود يا بانوي عابر توي خيابان به تلخي و ترشرويي روبرو مي شوند، و هميشه براي من سؤال است كه چرا خون خارجي ها رنگين تر است؟ چرا روحانيان ما در خارج از كشور با زنان و مردان از شكل ها و تيپ هاي مختلف كنار مي آيند و برخورد مناسب و جذاب دارند اما در داخل كشور با پسر و دختر جواني كه شكل و شمايل يا باورها و مواضعش را درست و مطلوب نمي دانند ارتباط صميمي و محترمانه برقرار نمي كنند و كار از برخورد و اختلاف و فاصله و دوري به راهپيمايي اعتراض آميز و سخنراني آشوب انگيز مي كشد؟ مي گوييد: آنها با اسلام آشنا نيستند؟ مي پرسم: مگر اينجا آشنايند؟ مي گوييد: آنجا اقليت هستند، مي پرسم: مگر واقعا اينجا ما اقليت نيستيم؟ شايد اگر همان برخورد و همان رفتار و همان رويكرد همين جا هم بود خيلي از مشكلات خود به خود حل مي شد و اصلا كار به اين اوضاع و احوال نمي كشيد! من البته سالها به اين موضوع انديشيده و پاسخ هاي دقيقي يافته ام كه بايد فرصتي ديگر براي طرحش يافت.

توضيح عكس: برنامه دعوت صبحانه مسيحيان همسايه (Potomac و Rockville) از مركز تعليمات اسلامى واشنگتن، عكس تزييني براي نمونه از سايت مركز برداشته شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. یک دلیل ساده دارد: در داخل کشور زورشان می رسد و خارج کشور زورشان نمی رسد. مسئله زور است برادر!

    2
    2
  2. احساس ميكنم قانون حجاب در ايران بيشترين يا از بيشترين چيزهايى هست كه باعث دو جبهه شدن خانم ها شده. در حالى كه در كشورهاى عربى كه قانون حجاب ندارند محجبه و غير محجبه رو ميتونيد دو دوست خوب ببينيد.

    5
    4
  3. لعنت بر نفاق!
    چرا شبهه اندازی می کنی و پاسخ را ب آینده حواله می دهی؟!
    این جز مرض داشتن دلیل دیگری ندارد
    اینجا حجاب قانون است آنجا حجاب قانون نیست
    اینجا اکثریت مسلمان هستند، آنجا مسلمان نیستند و…

    3
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا