خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبر بازداشت مداح ها چگونه منتشر شد؟

«مصطفی آرانی» در یادداشتی با عنوان «خبر بازداشت مداح ها چگونه منتشر شد؟» در کانال مدیالوژی نوشت:

1️⃣ محسن ماندگاری، سردبیر سابق روزنامه جام جم، صبح 16 جولای، یعنی یک شنبه 25 تیر ماه، از بازداشت 2 مداح مشهور خبر می‌دهد.

2️⃣ اکانتی در توییتر به نام سید مهدی حسینی و با عکس یک روحانی سید، ساعت 5 و 16 دقیقه 17 جولای یعنی دوشنبه 26 تیرماه، اولین جایی است که این خبر را با نام منتشر می‌کند. من نتوانستم ردی از عکس او را پیدا کنم یا اسمش را در جایی دیگر با همان مشخصات ظاهری پیدا کنم. از طرف دیگر، او در می 2017 یعنی حدود 4 ماه پیش به توییتر پیوسته و تا به حال، حدود 20 توییت داشته است. از این توییت‌ها اینگونه برداشت می‌شود که او طرفدار روحانی است.
حسینی توانسته در 140 کاراکتر 5 دسته اطلاعات به مخاطب خود اعلام کند: اصل بازداشت این دو نفر، بازداشت چند مداح دیگر، جرم جاسوسی و توطئه علیه امنیت ملی، ارتباط با دو خانم و البته ارتباط غیرمستقیم با موساد.

(این توییت حذف شده است)

3️⃣ ساعت 10 و 14 دقیقه همان روز، یک کانال تلگرامی به نام اعتدال با حدود 11 هزار عضو، این خبر را منتشر می‌کند. این ظاهرا نخستین انتشار خبر در تلگرام است.

4️⃣ با این حال موج خبری، دیروز وقتی آغاز شد که «سولماز ایکدر»، آن را در توییتر خود نوشت. این توییت 10 و 34 صبح 28 تیر (چهارشنبه) در حساب کاربری او منتشر شده است. در مورد او توجه به چند نکته ضروری است:
نخست اینکه او اولین کسی است که پسر سعید حدادیان (احتمالا محمد حسین) را به جمع بازداشتی‌ها اضافه می‌کند.
دوم اینکه او اولین کسی است که از رابطه غیراخلاقی با یکی از اعضای سفارت فرانسه حرف می‌زند.
سوم اینکه ایکدر در پروفایل توییتر لینکی از سایت زیتون را داده و ظاهرا در این سایت فعال است. زیتون سایتی است که از 12 بهمن 1394 تاسیس شده و هیات موسس و شورای سیاستگذاری آن عبارتند از: عبدالعلی بازرگان، فرزانه روستایی، حسن فرشتیان، مهدی نوربخش، حسن یوسفی اشکوری.
چهارم اینکه ایکدر در آبان 1394، به 3 سال حبس برای اهانت به رهبری و تبلیغ علیه نظام محکوم شده اما بعدا اعلام می‌شود که او به طور غیرقانونی از ایران خارج شده و ضمنا در فیس بوک شخصی خود و مصاحبه‌ای با سایت روزآنلاین، می‌گوید که این کار اشتباهی بزرگ بوده است.

5️⃣ منبع خبری دیگری که در اینجا، به خبر جزئیاتی اضافه کرد سایت سحام نیوز بود. این کانال به نقل از یک کانال نزدیک به دولت احمدی‌نژاد (که نامش را نیاورده) گفت که این دو توسط سازمان اطلاعات سپاه، حدود 10 روز است بازداشت هستند و قرار بازداشت آن‌ها تمدید شده است.

6️⃣ با این حال، اینستاگرام منبعی شده که بتوان به طور مستقل برخی از این خبرها را تکذیب کرد. مثلا در مورد محمد حسین حدادیان می‌دانیم که او تا سه شنبه شب، هیات داشته و دیشب هم در هیات مکتب الزهرا شهران، به روضه خوانی پرداخته است. از آن طرف اما روح الله بهمنی دیشب در اینستاگرام یک ویدئوی لایو گذاشت و ضمنا در یک پست نوشت که به دلیل نبودن فضای مناسب نتوانسته برنامه‌ای در این روز (شهادت امام صادق ع ) داشته باشد.
فی المجموع، انتشار این خبر از کانال‌هایی چون روحانی ناشناسی مثل سید مهدی حسینی یا سولماز ایکدر، عجیب است و دنبال کردن خط خبری شایسته دقت بیشتری است.

خبر تکمیلی: دو مداح معروف هشت روز بازداشت بودند

شایعه بازداشت دو مداح مشهور

اتهام مداح: جاسوسی برای اسرائیل و روابط نامشروع!

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. از کسانی که مدام خطر نفوذ بیگانگان را گوشزد میکنند میپرسم، فرض کنید شما یک جاسوسید و قصد دارید با نفوذ به نهادهای حاکمیتی به اطلاعات سری کشور دست یابید و برای بیگانگان ارسال کنید. آیا خود را به شکل اصلاح طلبان و منتقدان و دگر اندیشانی در میارید که سایه‎شون رو با تیر میزنند، یا برادران ارزشی سر تا پا بصیرتی که هرجا برن براشون آغوش باز میکنند؟ با کدام چهره شانس بیشتری برای نفوذ دارید؟ قبول کنید انگشت اتهامتون رو به سمتی اشتباه نشانه رفتید.

    33
    1
  2. سلام
    با فرض درست بودن این ادعا، باید با همه افرادی که خودشون رو مردمی و خدمتگزار معرفی میکنن و در نهایت خیانت میکنن ، (چه اونا که دستاوردهامون رو میفروشن و چه اونا که اطلاعات رو میفروشن) برخورد جدی و قاطع صورت بگیره بدون تبعیض همونطور که با افراد عادی
    برخورد میشه

    7
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا