خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اداره بزرگترین شرکت بازرگانی ایران با مدیر پروازی

دستاورد‌های آسکوتک در زمان تحریم‌ها چه بود؟

خبرگزاری قوه قضاییه، میزان، نوشت: شرکت آسکوتک یکی از بزرگترین شرکت‌های بازرگانی کشور این روز‌ها بیش از گذشته زیر ذره بین قرار گرفته است.

شرکت آسکوتک یکی از بزرگترین شرکت‌های بازرگانی فعال در خارج از کشور و در آلمان در سال ۱۳۶۹ تاسیس شده است، این شرکت سهام دار ۴۹ درصد فولاد کویت (کویت استیل) بوده و دارای پنج شرکت تابعه به نام‌های فولاد پایا، AMM, SCIENCE AND Technology, Stel Trading, MME و YAMO در چین است.

این شرکت همچنین در شرکت‌های ایراسکو و MMTE سهامدار بوده و سالانه هم فعالیت‌های گسترده‌ای به عنوان زیرمجموعه سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی کشور دارد و هم شریک تجاری بسیاری از پروژه‌های معدنی خارج از کشور محسوب می‌شود.

آسکوتک با توجه به موقعیت بین المللی، ساختار و سابقه آن در شرایط کنونی که تحریم‌ها مشکلاتی را در حوزه واردات و صادرات محصولات صنعتی، معدنی و مواد اولیه به وجود آورده، می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در حوزه تولید و تجارت ایران داشته باشد که متاسفانه این روز‌ها خبر‌های خوبی از آنجا به گوش نمی‌رسد.

جالبتر ماجرا اینجاست که علی رغم اینکه اداره شرکت آسکوتک مستلزم اقامت مدیرعامل این شرکت در شهر دوسلدورف آلمان و نظارت کامل و تمام وقت بر فعالیت‌های این شرکت مهم است، اما گفته می‌شود مدیرعامل به صورت پروازی اداره شرکت را در دست دارد و در شش ماه اخیر نیز ماهیانه چند مرتبه به آلمان رفت و آمد داشته که شرکت را متحمل هزینه‌های سنگینی کرده است.

حال سوال اینجاست در شرایط حساس فعلی که شرکت‌های بین المللی همچون آسکوتک می‌توانند کمک شایانی به تأمین مواد اولیه حساس و نیز صادرات محصولات صنعتی و معدنی کشور داشته باشند این شرکت با اداره اینچنین، چه دستاوردی برای کشور‌ داشته و همچنین برخلاف قوانین شرکتی و اداری ایران و برای اولین بار، وی علاوه بر شرکت آسکوتک نام خود را به عنوان مدیرعامل تمام شرکت‌های تابعه آسکوتک نیز به ثبت رسانده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا