خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نارضایتی رجانیوز از ائتلاف جبهه پایداری با یاران قالیباف!

وبسایت رجانیوز، رسانه‌ی نزدیک به جبهه پایداری در واکنش به لیست مشترک منتشرشده از سوی جبهه پایداری و شورای ائتلاف در متنی با عنوان «در صورت یقین به عدم صلاحیت برخی افراد لیست‌های انتخاباتی چه باید کرد؟» نوشت: اگر شخصی حجت شرعی بر «رای ندادن» به افرادی داشته باشد، حتی اگر تمام گروه‌های مورد اعتماد اقدام به تایید او کنند، رای به چنین شخصی مجاز نیست.

متن کامل یادداشت منتشرشده در رجانیوز در پی می‌آید:

«با فرارسیدن زمان انتخابات علی‌الخصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی، ارائه فهرست اسامی از سوی حزب‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی برجسته می‌شود. این در حالی است که بسیاری از مردم اعتقادی به لیستی رأی دادن نداشته و این اقدام را در بحث سیاست قبول ندارند. با این حال اما در طی زمان تبلیغات کاندیداهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، حواشی زیادی گریبان‌گیر ارائه این نوع لیست‌ها شده است.

فهرست‌های انتخاباتی شامل سه گروه از افراد است؛ دسته اول کسانی که شناخت کافی روی آنان وجود داشته و جمع‌بندی شخصی فرد بر «رای دادن» به آنان است، دسته دوم کسانی که شناخت کافی برای «رای ندادن» به آنان وجود دارد و دسته سوم افراد ناشناخته هستند.

درباره دسته اول، وظیفه فرد مشخصا رای دادن به گزینه‌های شناخته شده خود است. اما برای تصمیم‌گیری درباره دسته دوم و سوم، مرور نظرات حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب راهگشا خواهد بود.

حضرت امام خمینی(ره) درباره اعتماد به فهرست‌ها می‌فرمایند: ‏احدی شرعا نمی‌تواند به کسی کورکورانه و بدون تحقیق رأی بدهد و اگر در صلاحیت شخص یا اشخاصی تمام افراد و گروه‌ها نظر موافق داشتند ولی «رأی دهنده تشخیصش برخلاف همه آنها بود، تبعیت از آن‌ها برایش صحیح نیست» و نزد خداوند مسئولیت دارد. و اگر گروه یا اشخاصی صلاحیت فرد یا افرادی را تشخیص دادند و از این تایید برای رای دهنده اطمینان حاصل شد می تواند به آن ها رای دهد. (صحیفه امام، ج۱۸، ص۳۳)

رهبر انقلاب نیز در استفتایی فرموده‌اند: «آیا رأی دادن به فهرست اسامی که از طرف احزاب و گروه‌های سیاسی منتشر می شود، بدون تحقیق در مورد افراد آن جایز است؟ اگر برخی از افراد آن در انتخابات رأی آورند و صلاحیت منصب را نداشته باشند، ما در پیشگاه خدای متعال مسئول خواهیم بود؟»

می‌توانید به فهرست و افرادی رأی دهید که معرفی کنندگان آنها افرادی متعهد، مؤمن، بصیر و انقلابی و قابل اعتماد باشند، «مگر آنکه حجت شرعی بر خلاف داشته باشید.»

با وجود آن که درباره افراد ناشناخته می‌توان به شهادت و تایید سایر افراد و گروه‌ها اطمینان کرد، اما از این دو اظهار نظر به روشنی می‌توان دریافت که اگر شخصی حجت شرعی بر «رای ندادن» به افرادی داشته باشد، حتی اگر تمام گروه‌های مورد اعتماد اقدام به تایید او کنند، رای به چنین شخصی مجاز نیست»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا