خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین خبر از پرواز مستقیم ایران و آمریکا

معاون اجرایی رئیس جمهور از راه‌اندازی سامانه 111 از سوی دولت برای دریافت تماس های مردمی گفت: البته در این سفر تلاش کردیم علاوه بر اینکه گفتگوی دولت و مردم انجام می شود، نسبت به جمع آوری نامه های مردمی هم اقدام کنیم باید اشاره کنم که ادامه روش فعلی در جمع آوری نامه ها راه حل مشکلات نیست و باید برای آن راه دیگری را انتخاب کرد.
محمد شریعتمداری در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که آیا برای انجام سفرهای استانی برنامه زمانبندی مشخصی از سوی دولت طرح ریزی شده است یا خیر؟، اظهار کرد: سفرهای استانی و مقصد انجام این سفرها طبق چارچوب انتخاب می شوند، اما سعی دولت بر این است که هر دو ماه یکبار یک سفر استانی را به یکی از استان های کشور در دستور کار قرار دهد.
وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود دولت بنا دارد سفر به استان های مرزی و استان هایی که قومیت های مختلف در آنها زندگی می کنند را در دستور کار قرار دهد، تصریح کرد: این موضوع حتما یکی از معیارهای مهم در اولویت‌بندی سفر دولت به استان ها است.
معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: کاروان تدبیر و امید به منظور ایجاد همدلی و یکپارچگی مطلوب ملت سفرهای خود را آغاز کرده اند و یکی از اصول برای این سفرها همین تقدم قائل شدن برای استان‌هایی است که ترکیب قومیتی متفاوتی در آنها زندگی می کنند که خوزستان هم یکی از مصادیق آن است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت در انجام سفرهای خود در فصل زمستان اولویت را به استان هایی که آب و هوای مطلوبی دارند، اختصاص می دهد یا خیر؟، گفت: یکی از کارهایی که دولت در سفرهای خود مورد نظر دارد، تسریع بخشی از فعالیت های عمرانی و تخصیص بهینه برای استفاده مطلوب از منابع است.
شریعتمداری یادآور شد: اگر در شرایط فعلی در استان خوزستان تصمیمی اتخاذ شود، این تصمیم تا شش ماه آینده با سرعت بیشتری مسیر خود را برای اجرایی شدن طی خواهد کرد؛ چراکه شرایط آب و هوایی مطلوبی در این استان حاکم خواهد بود. لذا اولویت قائل شدن برای استان هایی که شرایط آب و هوایی مطلوبی در فصول مختلف سال دارند، برای انجام سفر و فعالیت های عمرانی منطق دارد.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره رویکرد دولت نسبت به نامه های مردمی و اینکه چه اقداماتی برای این موضوع مدنظر دارد، عنوان کرد: بنا داریم فرهنگ صدور نامه و جمع شدن یک عده نامه نویس در حوالی نقاطی که دولت در آن استقرار می یابد برچیده شود؛ چراکه نوشتن نامه های کلیشه ای و جمع شدن آن بر روی هم با یک ترکیب و عنوان که عمدتا هم شامل تقاضاهای مشترک و مشابه است، روش مناسبی برای ادامه کار نیست و باید آن را تغییر داد.
معاون اجرایی رئیس جمهور از راه‌اندازی سامانه 111 از سوی دولت برای دریافت تماس های مردمی گفت: البته در این سفر تلاش کردیم علاوه بر اینکه گفتگوی دولت و مردم انجام می شود، نسبت به جمع آوری نامه های مردمی هم اقدام کنیم باید اشاره کنم که ادامه روش فعلی در جمع آوری نامه ها راه حل مشکلات نیست و باید برای آن راه دیگری را انتخاب کرد.
وی با بیان اینکه نامه هایی که تاکنون به ریاست جمهوری رسیده است در تهران دسته بندی و خوانده می شود، تاکید کرد: پس از انجام بررسی ها مواردی که ضرورت دارد، پاسخ داده می شود و شماره پیگیری برای افراد به منظور پیگیری موضوع ارائه خواهد شد.
شریعتمداری در پاسخ به این سوال که آخرین اقدامات برای برقراری پرواز مستقیم ایران و آمریکا چه بوده و تا حصول نتیجه نهایی چقدر زمان داریم، خاطر نشان کرد: یکی از تقاضاهایی که ایرانیان مقیم آمریکا و بخصوص اقشار ضعیفی که در آنجا حضور دارند همین برقراری پرواز مستقیم ایران و آمریکا بود. در حال حاضر برخی دانشجویان که برای تحصیل به این کشور سفر کرده اند، از بنیه مالی قوی برخوردار نیستند و حتی پدرانشان کارمند هستند و با سختی زندگی می کنند.
وی با اشاره به اینکه برای برخی ایرانیان مقیم آمریکا دشوار است که سه مسیر را طی کنند تا به ایران برسند، گفت: در سفر رئیس جمهور به نیویورک یکی از مطالبی که مطرح شد، همین برقراری پرواز مستقیم بود که اگر انجام شود رفت و آمد ایرانیان خارج از کشور تسهیل خواهد شد.
معاون اجرایی رئیس جمهور یادآور شد: این موضوع موانع مقرراتی دارد و اگر قرار باشد عملیاتی شود باید تفاهم نامه هایی بین کشورها منعقد گردد. ما در صدد هستیم علاوه بر توجه به ایرانیان خارج از کشور مشکلات آنها را پیگیری و برطرف کنیم.
وی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه های دولت موضوع رفت و آمد ایرانیان به نقاط مختلف دنیا است، اظهار کرد: در حال حاضر ایرانیان در نقاط مختلف دنیا زندگی می کنند که بخش مورد توجهی از آنها با آمریکا مهاجرت کرده اند، طبیعتا ما به فکر آنها هستیم و تلاش می کنیم رفت و آمدشان را به کشور تسهیل کنیم، اما این موضوع باید از روش های قانونی و صحیح انجام شود.
شریعتمداری تاکید کرد: نه فقط برای برقراری پرواز مستقیم به آمریکا بلکه دولت به فکر تسهیل رفت و آمد همه ایرانیان خارج از کشور است، این موضوع در حال حاضر از سوی دولت در دست اقدام قرار دارد. برخی از جوانان ما هم اکنون در فیلیپین، هند، پاکستان، آمریکا، کانادا و… دانشجو هستند که باید رفت و آمد آنها را هم به کشور تسهیل کرد.
وی اضافه کرد: موضوع برقراری پرواز ایران و آمریکا هم اکنون در دستور کار شورای عالی ایرانیان خارج از کشور قرار دارد و به دنبال یافتن راه حل منطقی برای آن هستیم.
شریعتمداری در پاسخ به این سوال که پیشنهادی برای پیگیری موضوع پرواز مستقیم ایران و آمریکا به دستگاه دیپلماسی ارائه شده است یا خیر؟، خاطر نشان کرد: برخی شرکت های علاقه مند به فعالیت در این زمینه هستند که پیشنهادهایی را به ما داده اند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا