خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اعضای کابینه همسو با رییس جمهور باشند»

یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اعضای کابینه باید همسو و همگام با رئیس‌جمهور بوده و به خواسته‌های مردمی که پای صندوق‌های رای آمدند،‌ توجه کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی فاضل میبدی در گفت‌وگو با ایسنا، در بیان  ویژگی‌های اعضای کابینه دوازدهم اظهار کرد: وزرا علاوه بر آن‌که باید همسو با رئیس‌جمهور بوده و به خواسته‌های مردم توجه کنند  به آزادی‌های اجتماعی و مدنی و استقلال احزاب و مطبوعات اعتقاد داشته و همچنین انتقاد پذیر باشند. همچنین باید برای تقویت جایگاه ایران در منطقه و جهان تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه باید حوزه فرهنگ بویژه دانشگاه‌ها، حوزه اقتصادی و سیاست خارجی در دولت دوازدهم تقویت شود، تصریح کرد: در زمینه فرهنگی به ویژه دانشگاه‌ها،‌ شاهدیم که وضعیت مدیریت همسو با دولت و خواسته‌های مردم نیست، بنابراین باید این حوزه نسبت به کابینه یازدهم تقویت شود. از سویی به دلیل توجه دولت به حوزه سیاست خارجی، مسائل اقتصادی در دولت یازدهم کمتر مورد توجه بود، بنابراین باید مجموعه اقتصادی دولت دوازدهم همگون‌تر و قوی تر باشد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه ظریف وزیر خارجه خوبی است،‌ اما تنهاست،‌ خاطر نشان کرد: اوضاع منطقه‌ای بسیار بد بوده و هر روز دشمنان در حال ایجاد بحران برای کشور هستند،  البته در داخل هم عده‌ای برای ایجاد بحران تلاش می‌کنند، بنابراین تیم همراه آقای ظریف باید تقویت شوند تا سیاست خارجی ایران در منطقه فعال‌تر شده و مانع ایجاد این بحران‌ها شود.

وی در مورد استفاده از زنان در کابینه،‌ گفت: این امر بستگی به انتخاب رئیس جمهور دارد، ولی در جامعه زنان توانمندی هستند که به حقوق آنها هم توجه مناسبی نشده است. توصیه من به رئیس جمهور این است که در بحث مدیریت کلان کشور،‌ از ظرفیت زنان و همچنین اقلیت‌های مذهبی بویژه برادران اهل سنت استفاده کند، زیرا آنها با توجه به توانایی‌هایی که دارند،‌ تاکنون سهمی در این عرصه از مدیریت کشور نداشته‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا