خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برخی به‌دلیل رای پایین منکر هماهنگی برای حضور در لیست شدند

سید ابراهیم امینی منتخب شورای شهر تهران در گفتگو با روزنامه آرمان:
🔹اعضای شورای شهر علاوه بر شرایطی که در قانون برای انتخاب شهردار پیش‌بینی شده معیار‌ها و شاخص‌هایی در جلسات متعدد تصویب کردند که از آن جمله می‌توان به روحیه مشارکت پذیری، پاکدستی، توان اجرایی و حضور در جایگاه‌های ملی مانند وزارت و معاونت وزیر اشاره کرد. بر اساس این شاخص‌ها قرار شد هر کدام از اعضای شورا 3 نفر را که احساس می‌کنند دارای این شاخص‌ها هستند به شورا معرفی کنند تا این افراد به عنوان گزینه‌های مورد ارزیابی و صاحب رای مشخص شوند.

🔹قرار شد اعضا افرادی را که به عنوان گزینه‌های خود در لیست 3 نفره مطرح می‌کنند قبلا موافقت این افراد را اخذ کرده باشند که حاضر به رقابت براي انتخاب شهردار هستند. بنابراین اگر اعضای شورا به فرد خاصی رای دادند به اعتماد عضو شورایی بوده که آن شخص را به عنوان کاندیدا معرفی کرده است. اگر این افراد ابراز تمایل نکردند ایراد به عضوی وارد است كه بدون هماهنگي او را به‌عنوان يكي از گزينه‌هاي خود معرفي كرده است. ممكن است بعضي از این افراد اعلام آمادگی کرده باشند و به دلیل رای پایینی که آوردند و از جایگاه خود در لیست ناراضی بودند اعلام کردند که ما چنین قصدی نداشتیم. به عنوان مثال برخی از افراد هستند که در لیست 7نفره قرار نگرفتند و اعلام كرده‌اند كه كانديدا نبوده‌اند در حالي كه عضو معرفي كننده او برنامه كاريش را هم به شورا آورده بود و اظهار می‌داشت که او برنامه کاری خود را ارائه داده و اعلام آمادگی کرده است، بنابر این ما ناچار بودیم نظر همکاران را بپذیریم و این افراد را مورد ارزیابی قرار دهیم.

🔹کاندیداها باید آشنا به کار باشند. افرادی که قطعا به عنوان معاون عمرانی استانداری فعالیت می‌کردند نسبت به مسائل شهرداری بیگانه نیستند. اگر مروري گذرا داشته باشيم اقای نجفی عضو شورای شهر بودند، آقای مرعشی استاندار بودند، آقای مهندسی افشانی نیز هم استاندار و هم معاون عمرانی در استانداری‌های مختلف و معاون عمرانی وزارت آموزش و پروش و رئیس سازمان نوسازي بودند، آقای شریعتمداری وزیر بازرگانی و معاون اجرایی رئیس جمهور بودند و از این رو آشنا به مسائل شهری هستند. آقای مهرعلیزاده استاندار و معاون رئیس جمهور بودند و تناسب‌های لازم را دارند. خانم کولایی هم نماینده مجلس و استاد دانشگاه هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا