خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاکید پاپ بر حضور زنان در عرصه الهیات مسیحی

پاپ فرانسیس گفت: زنان روشی برای تأمل در الهیات دارند که با ما مردان متفاوت است. پاپ فرانسیس روز پنجشنبه،۳۰ نوامبر، در سخنانی بین اعضای کمیسیون بین‌المللی الهیات در واتیکان، از متکلمان خواست کلیسا را ​​«مردانه‌زدایی» ( Demasculinize) کنند.

دین آنلاین نوشت: «پاپ با اشاره به اینکه در میان بیش از سی متکلم فقط پنج زن وجود دارد، گفت: ما باید در این مورد به جلو حرکت کنیم. زنان روشی برای تأمل در الهیات دارند که با ما مردان متفاوت است.
پاپ گفت که درباره رومانو گواردینی، متکلم ایتالیایی از طریق کارهای زنی به نام هانا باربارا گرل فالکویتز مطالعه کرده است و همین موضوع بر درک او از زنان در الهیات تأثیر گذاشته است. فرانسیس همچنین تاکید کرد که در جلسه بعدی با شورای کاردینال‌ها، آنها درباره نقش زنان در کلیسا فکر خواهند کرد.
به گفته دبیر عمومی کمیسیون بین المللی متکلمین، پیرو کودا، سخنان پاپ تاکیدی بر لزوم افزایش فضا برای حضور زنان در عرصه‌های تصمیم‌گیری جامعه مسیحی بود تا از حساسیت و هوشی که نمونه‌ای از نبوغ و تجربه زنانه است، بهره‌مند شود.
کودا افزود: زنان همیشه در کلیسا مهم بوده‌اند، اما زمان آن فرا رسیده‌است که این امر به بخشی از فرهنگ تبدیل شودو به چالش‌های مدرن و دیدگاه مردانه‌ای که هنوز در کلیسا و جامعه وجود دارد رسیدگی شود.»

منبع: رلیجن نیوز

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا