خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حضور گشتی‌های نظامی آمریکا در مناطق مرزی ترکیه و سوریه در شرق فرات

گشتی‌های نظامی آمریکا در مرزهای سوریه – ترکیه در شرق فرات و مشخصا در منطقه الدرباسیه و راس العین در شمالی‌ترین نقطه سوریه در جریان است و این استقرار نیرو و گشت‌زنی‌ها همزمان با بمباران ترکیه علیه مواضع نیروهای سوریه دموکراتیک در کوبانی (عین العرب) و تل‌ابیض و حومه قامشلی است.

به گزارش ایسنا، بنا بر پیش‌بینی مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دموکراتیک، این گشت زنی‌ها و استقرار نیرو در جهت نظارت بر مرزهای سوریه و ترکیه بین رودهای دجله و فرات ادامه می‌یابد.

طبق گفته سخنگوی ائتلاف ضد داعش، نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه و در نزدیکی مرزهای این کشور با ترکیه در اقدامی پس از حمله آنکارا به این منطقه شروع به گشت‌زنی کردند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، این منطقه مرزی که تحت کنترل نیروهای قسد تحت حمایت آمریکا قرار دارد، پس از تهدید آنکارا به آغاز حمله‌ای علیه آن و حملات ارتش ترکیه در چند روز گذشته به پایگاه‌های یگان‌های مدافع خلق کرد شاهد تنش شدیدی بوده است.

همچنین در شهرک الدرباسیه در دورترین نقطه استان حسکه شاهد گشت‌زنی سه خودروی زرهی بودیم که در هر کدام از آنها چهار سرباز آمریکایی با لباس نظامی و پرچم آمریکا در آن بودند.

سخنگوی ائتلاف ضد داعش در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد: گشت‌زنی غیرمنظم خودروهای زرهی آمریکایی در این منطقه با تحولات میدانی در ارتباط است. این دومین گشت‌زنی خودروهای زرهی آمریکا در منطقه از روز جمعه بوده است.

مصطفی بالی، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک اظهار داشت: قرار است این گشت‌زنی‌ها در طول نوار مرزی تا شهر راس العین واقع در ۵۰ کیلومتری غرب الدرباسیه انجام شوند.

طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، حملات هوایی ارتش ترکیه به دو شهر کوبانی و تل‌ابیض در هفته گذشته موجب کشته شدن چهار شبه‌نظامی کرد شد.

بالی افزود: آغاز این گشت‌زنی‌ها مستقیما با این تهدیدات ترکیه در ارتباط بوده و هدف از آنها دعوت از ترکیه برای پایان دادن به اقدامات خصمانه‌اش است.

آنکارا و واشنگتن روز پنجشنبه گشت‌زنی‌های مشترکی را در اطراف شهر منبج سوریه آغاز کردند.

یگان‌های مدافع خلق کرد که آنکارا آنها را گروهی تروریستی می‌داند هم‌پیمان آمریکا در مبارزه با داعش هستند، از طرفی ترکیه نیز هم‌پیمان استراتژیک آمریکا در پیمان ناتو است.

در این راستا ترکیه تهدید به آغاز عملیات نظامی علیه کردها در منبج و دیگر مناطق پس از کنترل نیروهایش در منطقه عفرین کرد.

به دنبال حملات هوایی ارتش ترکیه نیروهای قسد مجبور شدند عملیات نظامی خود علیه داعش را موقتا متوقف کنند.

درگیری‌ها میان ترکیه و کردهای سوریه مشکلاتی را در سوریه ایجاد کرده است.

از زمان آغاز این درگیری‌ها در سوریه تاکنون بیش از ۳۶۰ هزار تن کشته شده‌اند و این درگیری‌ها موجب خسارات گسترده‌ای به زیرساخت‌ها در سوریه و نیز آوارگی بیش از نیمی از ساکنان سوریه شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا