خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سؤال بزرگی که مهران مدیری مسکوت می‌گذارد

 روزنامه ایران نوشت: مهران مدیری جمعه شب نیز بخش قابل توجهی از برنامه «دورهمی» را به توجیه و توضیح درباره مواضع سیاسی‌اش در زمان انتخابات اختصاص داد.

او در این باره ادعاهای قبلی خود را تکرار کرد و گفت که خودش رأساً این مواضع را اتخاذ کرده و کسی به وی دیکته نکرده است. مدیری درگرماگرم رقابت انتخاباتی چند بخش از برنامه دورهمی را به انتقاد و چالش با سیاست‌ها و عملکردهای دولت اختصاص داد. او در آن برنامه‌ها با ادبیات مشابه جناح مخالف دولت بسیاری از مسائل مهم کشور از احیای دریاچه ارومیه تا بحران ریزگردها و از ماجرای پرداخت یارانه‌ها تا اجرای برجام و… را دستمایه‌ای برای زیر سؤال بردن کارآمدی دولت و کارنامه دولتمردان قرار داد.

این رشته موضع گیری‌های مدیری در بحبوحه انتخابات، به صورت یک آتش تهیه از سوی رسانه‌های حامی ابراهیم رئیسی و قالیباف علیه روحانی به‌کار بسته شد. تا جایی که فیلم اظهارات سیاسی او در شمارگان میلیونی از سوی ستادهای انتخاباتی اصولگرایان تکثیر شد. اما بخت و اقبال این بار با مجری طنز پرداز دورهمی یار نبود زیرا معادلات انتخابات بر خلاف دست‌اندرکاران تلویزیون و کارگزاران رسانه ملی رقم خورد.

جامعه هنرمندان به صورت یکپارچه و بی‌سابقه برای پیروزی جریان اصلاحات و اعتدال وارد میدان شدند و پس از آن بسیاری از چهره‌های هنری در انتقاداتی صریح به مدیری از اینکه برنامه تحت مدیریت او (دورهمی) به محلی برای تسویه حساب حامیان رئیسی با روحانی تبدیل شود اظهار نگرانی کردند.

با پایان انتخابات به نظر می‌آید هنوز دلخوری‌ها و کدورت‌ها در روابط مدیری با طیف دوستان هنرمندش باقی مانده است و ماجرای سیاسی شدن و انتخاباتی شدن برنامه دورهمی همچنان بر روند کار مدیر و مجری آن سایه افکنده است. مصاحبه‌ای که مدیری در برنامه جمعه با خودش ترتیب داد نشان از این داشت که مسائل روزهای انتخابات هنوز ذهن و گریبان او را رها نکرده است. در جریان این برنامه او با روش پرسش و پاسخ و با کمک گرفتن از میهمانش(روشنک عجمیان) سعی کرد به مخالفانش پاسخ دهد.

مدیری گفت که سخن اغلب منتقدانش این است که چرا هشت سال دوران دولت اصولگرایان سکوت اختیار کرده بود و پاسخ سرراست او این بود که به این دلیل که در آن هشت سال تریبون نداشته است یا اساساً برنامه‌ای از سوی تلویزیون به او داده نمی‌شد. این در حالی است که سؤال اصلی هنرمندان منتقد در ایام انتخابات این بود که چرا او و تریبون دورهمی در جاده نقد یک طرفه می‌تازد و چرا فقط یک جریان سیاسی و فکری(دولت روحانی) آماج نقدها و کنایه‌ها و نیش‌های برنامه است و چرا هیچ سهمی از این انبوه نقدهای تیز و صریح نصیب نهادها و قوای دیگر که مسئولیت مستقیم در امور و اوضاع کشور دارند نمی‌شود.

به هر حال برنامه دورهمی رو به اتمام است و مجری هنرمند آن همچنان وعده بیان ناگفته‌ها را می‌دهد اما معمای نگاه یکسویه برنامه به صحنه سیاست همچنان ذهن‌ها را به خود مشغول کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. افرادي در جامعه وجود دارند که تا زماني که در حوضه تخصصي خودشان کار ميکنند، شايد محبوبيتي هم داشته باشند، اما متاسفانه بناگاه بوي کباب به مشامشان ميرسد و لذا خود را چهار دست و پا به عرصه سياست مي اندازند و خزعبلاتي را هم ميگويند بلکه سري در ميان سرها در آورند!! نمونه اش افرادي هستند که سالياني دراز در عرصه فرهنگ و دانشگاه فعاليت و بهمين دليل وجاهتي هم داشتند ، اما به يکباره به ميدان سياست ورود کردند و آن شدند که همه ديدند و دانستند. و حالا اين جناب هم داستانش ، همين است، با اين تفاوت که ايشان بسيار کوچکتر و ريزتر از قبلي ها بود ، اما ظاهرا ادعا و نعره هايش بسيار بيشتر و بلندتر است. براي اينان فقط بايستي افسوس خورد و شفايشان را از درگاه حضرت حق مسئلت کرد.

  2. سلام ،
    ما، مردم ایران،با این تیپ کاراکترها آشنایی داریم و میدانیم که چند صباح دیگر ایشان هم همانها را میگوید که افتخاری گفت ! اغلب این طایفه ( موسوم به هنرمند ) غافلند که بدنه ملت ایران فرقِ بین هنرمند، اعم از سنگین و سبک آنرا _ جدی و کمدی آنرا _ مردمی و باری به هرجهت آنرا، نیک میدانند و سیاسی بازی آنان را جدی نمیگیرند و با آنهم تفریحی میکنند و میگذرند ! چه دورهمی باشد ، چه یواشکی و در خلوت و نیمه پنهان باشد ! فقط عرضِ خود میبرند و زحمت ما میدارند !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا