خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وضعیت حجاب در «خیلی از مدارس غیر انتفاعی مذهبی»

فاطمه، از مخاطبان انصاف نیوز، درباره‌ی بخشی از مصاحبه با معصومه ابتکار که از اجباری بودن برداشتن حجاب در مدارس غلامعلی حدادعادل گفته بود [لینک]، نوشت:

«خیلی از مدارس غیر انتفاعی مذهبی اینطوری هستند.

من هم راهنمایی هم دبیرستان مدرسه مذهبی غیر انتفاعی رفتم
دوره راهنمایی ما هم چون دیوارهای مدرسه بلند بود و اشراف نداشت باید مقنعه‌ها رو درمیاوردیم
حتی تو حیاط ساختمون دبستان استخر داشتیم که جزو کلاسای اجباری تابستون بود

دبیرستان هم وضع همین بود تا اینکه ساختمون روبرویی شروع به نوسازی و بازسازی کرد و دیگه از حیاط دید داشت
تو حیاط روسری سرمون می‌کردیم ولی تو کلاس و خود مجموعه بی روسری و مقنعه بودیم

ولی دقیقا چیزی که اون خانوم در مورد ورود معلم‌های مرد می‌گفتند (حکومت نظامی😄) برای ما هم بود

سر کلاس هم باید با چادر می‌شستیم

کلا مدارس مذهبی جوشون طوری هست که بچه فقط خارج محیط مدرسه حجاب بذاره چون توی مدرسه که همه پرسنل خانوم هستند و معمولا جایی هم مشرف نیست.»


اجباری بودن برداشتن حجاب در مدارس حدادعادل

معصومه ابتکار، معاون امور زنان در دولت روحانی، در بخشی از مصاحبه‌ی اخیر با انصاف نیوز گفته بود:

یکی از راه حل‌های ما این بود که دختران ما چه دلیلی دارد که از صبح تا بعد از ظهر که مدرسه می‌روند در مدارسشان که همه‌ی شرایط فراهم است که حجابشان را بردارند چه اصراری دارید که دختران از صبح تا شب با مقنعه و روپوش و لباس سخت در مدرسه باشند؟ و نمونه‌ی آن مدارس آقای دکتر حداد عادل را مثال زدیم. چون آقای حداد عادل گفتند در تمام مدارس ما برداشتن حجاب در داخل مدرسه اجباری است. یعنی داخل مدرسه باید دخترها حجابشان را بردارند. چون هیچ مردی نیست و هیچ دیدی هم ندارد و هیچ دلیلی هم ندارد که دختران در آنجا حجاب داشته باشند.

حجاب تعریف دارد، نمی‌شود حجاب را هم یک ضابطه قانونی اجتماعی کرد که هر جور خودمان می‌خواهیم رعایت شود و هم یک مسئله شرعی است. بعد شرعی حجاب یکسری تعاریف دارد. حتی می‌گویند زن اگر از یک سنی بالاتر باشد نیازی ندارد حجابش را رعایت کنند. این‌ها صراحت آیات قرآن است و قابل انکار نیست. یا اینکه زنان اهل کتاب ضرورتی ندارد که حجاب را رعایت کنند.

ما حجاب را هم یک قانون اجتماعی کرده‌ایم و هم جنبه شرعی‌اش را دنبال می‌کنیم که این تبعات و این فضای که در نسل جوان ما است را دارد. واگرایی که در نسل جوان ما نسبت به این موضوع است حاصل سیاست‌های غلط و فشارهای است که از جانب همان جریان خاصی که دائم سعی می‌کند با محدودیت و اعمال نظر خاص خود کار کند.

ما این پیشنهاد را دادیم و در آموزش و پرورش چندین نشست برگزار کردیم و حتی یک مصوبه‌ای را شورای شهر تهران گذارند در سال ۹۸ و اعمال آمادگی کردند که فضای مدارس را مناسب سازی کند برای اینکه مدارس دخترانه بتوانند هم در حیاط مدرسه و هم خود مدرسه دختران بتوانند بدون حجاب باشند.

این مسئله چون مدرسه آقای حداد عادل الگو و نمونه‌اش بود خیلی سخت بود با آن مقابله شود اما متاسفانه باز عده‌ای با آن چالش داشتند و گفتند که نمی‌شود و نمی‌توانیم دختران را کنترل کنیم. اما مگر ما از این استفاده می‌کنیم که بتوانیم دختران را مهار کنیم؟ این‌ها یک جنبه‌های متاسفانه برداشت‌های نادرست تربیتی است.


انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام‌به‌نظر‌من‌ته‌اعتقاد‌آقایانی‌مانند
    حداد‌عادل‌وولایتی‌ووبرادران‌لاریجانی
    و…دنبال‌رو‌مرحوم‌دکتر‌حبیبی‌هستند
    که‌مرحوم‌هاشمی‌رفسنجانی‌نیز‌در
    نهایت‌‌ازهمان‌‌سنخ‌بودند‌یک‌اسلام‌
    اشراف‌زده‌طبقاتی‌شبیه‌شیخ‌نشینها
    جنوب‌خلیج‌‌مگر‌دنبال‌همان‌تجملات
    نیستند

    7
    7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا